Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får lite elektrisk sjokk av datamusa

Anbefalte innlegg

Har et lite problem, og har ikke peiling på hva det kommer av. Noen ganger opplever jeg å få et lite elektrisk støt av datamusa mi. Når dette skjer slutter også (noen ganger bare) tastatur og headset å fungere noen få sekunder. Har jeg headsettet på kan jeg høre driverene slutte å fungere, for så å deretter skru seg på igjen.

Noen ganger slutter datamaskinen også å fungere, og den fryser. Har ikke peiling på hva det kan være.

Har sjekket inne i datamaskinen, men kan ikke finne noe forklaring på dette. Det skjer derimot ikke så ofte, så det er ikke et stort problem.

Hvis noen har noe tips til hva det kan være, hadde det vært til stor hjelp.

Her er mine specs:

Mus: Cooler Master Sentinel

Headset: Corsair Vengeance 1500

Tastatur: Microsoft Sidewinder X6

Kabinett: Cooler Master Storm Sniper Black Edition

Intel I7 2600, Amd Sapphire 6950, Corsair Vengeance DDR3 8 GB Ram

Cooler Master GX 650W PSU

Hovedkort: Asus Sabertooth P67 Socket 1155

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hahh, minner meg om det som skjedde med meg. Har et lite radiostyrt multikopter jeg flyr med innendørs. Satte meg fint ned i lenestolen i stua og fløy rundt noen minutter.

Krasjet :/

Gikk for å plukke opp multikopteret. AU! - støt. -AUU! støt igjen!! ( aldri fått dette flere ganger etterhverandre...)

Multikopteret klikket helt og jeg måtte dra ut batteriet og "restarte".

Skal nevnes at jeg bruker gummislippers inne. Jeg er sikker på at dette kommer av stolen pga det skjer svært ofte. (moro å ta på andre etter å ha sittet i stolen :p )

Bruker du sko/tøfler inne?

Endret av Itek
Lenke til kommentar

Sikker på at det ikke er omvendt, at det er du som gir musa et støt?

Det jeg mener er at du kan være statisk oppladet, og når du tar på musa blir du utladet. Ta på noe annet først for å lade deg ut.

Hmm, kan være slik. Men hvorfor krasjer datan noen ganger da? Men hvis det er slik, trenger jeg ikke være bekymret for at noe skal kortslutte inne datamaskinen?

Bruker du sko/tøfler inne?

Bruker sokker jeg gitt.

Endret av EinarOlai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...