AnubisNor Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Har et lite problem, og har ikke peiling på hva det kommer av. Noen ganger opplever jeg å få et lite elektrisk støt av datamusa mi. Når dette skjer slutter også (noen ganger bare) tastatur og headset å fungere noen få sekunder. Har jeg headsettet på kan jeg høre driverene slutte å fungere, for så å deretter skru seg på igjen. Noen ganger slutter datamaskinen også å fungere, og den fryser. Har ikke peiling på hva det kan være. Har sjekket inne i datamaskinen, men kan ikke finne noe forklaring på dette. Det skjer derimot ikke så ofte, så det er ikke et stort problem. Hvis noen har noe tips til hva det kan være, hadde det vært til stor hjelp. Her er mine specs: Mus: Cooler Master Sentinel Headset: Corsair Vengeance 1500 Tastatur: Microsoft Sidewinder X6 Kabinett: Cooler Master Storm Sniper Black Edition Intel I7 2600, Amd Sapphire 6950, Corsair Vengeance DDR3 8 GB Ram Cooler Master GX 650W PSU Hovedkort: Asus Sabertooth P67 Socket 1155 Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Kan være jordings tilkoblingen din som er dårlig, så du sender et statisk støt til PCen Lenke til kommentar
AnubisNor Skrevet 16. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2013 Så hva kan jeg gjøre for å jorde bedre? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Sikker på at det ikke er omvendt, at det er du som gir musa et støt? Det jeg mener er at du kan være statisk oppladet, og når du tar på musa blir du utladet. Ta på noe annet først for å lade deg ut. 1 Lenke til kommentar
Itek Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 (endret) Hahh, minner meg om det som skjedde med meg. Har et lite radiostyrt multikopter jeg flyr med innendørs. Satte meg fint ned i lenestolen i stua og fløy rundt noen minutter. Krasjet :/ Gikk for å plukke opp multikopteret. AU! - støt. -AUU! støt igjen!! ( aldri fått dette flere ganger etterhverandre...) Multikopteret klikket helt og jeg måtte dra ut batteriet og "restarte". Skal nevnes at jeg bruker gummislippers inne. Jeg er sikker på at dette kommer av stolen pga det skjer svært ofte. (moro å ta på andre etter å ha sittet i stolen ) Bruker du sko/tøfler inne? Endret 16. februar 2013 av Itek Lenke til kommentar
AnubisNor Skrevet 16. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2013 (endret) Sikker på at det ikke er omvendt, at det er du som gir musa et støt? Det jeg mener er at du kan være statisk oppladet, og når du tar på musa blir du utladet. Ta på noe annet først for å lade deg ut. Hmm, kan være slik. Men hvorfor krasjer datan noen ganger da? Men hvis det er slik, trenger jeg ikke være bekymret for at noe skal kortslutte inne datamaskinen? Bruker du sko/tøfler inne? Bruker sokker jeg gitt. Endret 16. februar 2013 av EinarOlai Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Det skal ikke så mye til for å krasje en PC. Det vil koste mer hvis den skal gjøres mer robust, ting lages slik at det er godt nok for normal bruk. Har selv opplevd at statisk utladning på tastaturet fikk PC til å restarte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå