Gå til innhold

Truet med førerkort for forbikjøring de ikke har sett selv

Zendarena

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er her du tydeligvis ikke ser hva som er feilen. Jeg og alle de jeg kjenner kjører forbi - selv over fartsgrensen. Ingen av oss er rapportert av en eneste en til nå. Når ikke bare en, men flere reagerer på din kjøring, slik at de tar seg brydderiet og tiden å rapportere det, så er det en grunn til det.

De klarer ikke å holde farten? - De holder farten som er ansvarlig - fartsgrensen er en maksgrense når forholdene tilsier det, ikke en hastighet man til enhver tid skal holde. De kjørte i en hastighet som var forsvarlig utifra gitte forhold. Du holdt mer og såpass uforsvarlig at flere rapporterte det.

Du skjønner det ikke, du bare bortforklarer og skylder på alle andre enn deg selv.

hmm forsvarlig. den ene jeg kjørte forbi satt faktisk i tlf håndholdt. som jeg har vitne på! og det var den fremste bilen i køen! hmm kansje vedkommene ikke var klar over farten sin pga var for opptatt av samtalen ?
Lenke til kommentar
spanderer du? :) helt greit det!
Er det svaret ditt? Det høres ikke ut som du tror den dokumentasjonen vil være særlig mye verdt. Som en yrkessjåfør en viss lensmann er ute etter å "ta" så hadde jeg regnet med at investeringen ville være vel verdt pengene, dersom du virkelig har ditt på det tørre. Når du fjaser bort forslaget på den måten så sier det meg mye "mellom linjene". Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det svaret ditt? Det høres ikke ut som du tror den dokumentasjonen vil være særlig mye verdt. Som en yrkessjåfør en viss lensmann er ute etter å "ta" så hadde jeg regnet med at investeringen ville være vel verdt pengene, dersom du virkelig har ditt på det tørre. Når du fjaser bort forslaget på den måten så sier det meg mye "mellom linjene".

Du høres ut som en Dommer i rettsak :) igjenn jeg er uskyldig. og feste kamera på bilen min og ta en tur ser jeg ikke noe problem for. kom med kamera du. ha alt på mitt tørre? de har jo ingen sak! så hvorfor skal jeg bruke penger på ett kamera når dem ikke kommer noen vei. :) kansje jeg skal klistre ett merke på rævva " am only driving like this to piss you off! " :) igjenn ingen lover er brøte og ingen gjerning er begått :) Var leit for kvam politiet jeg blåste 0.0 i promille, og den kvinnelige politi kollegaen tok faktisk min side til syvende og sist. Så lenge jeg bekreftet at jeg hadde kjørt forbi noen biler. og at de var under grensa, i tillegg forsvarlig strekk å foreta en forbikjøring så var det lite de kunne gjøre sa hun. for det var ingen beviser på det motsatte! eneste de måtte konkludere med. kjørt pent videre og vi har deg under oppsikt og ha en fin kveld. faktisk ordrett.

Jepp jeg har HATER vei patruljene for enkelte skulle hatt ett Hjulkryss opp I rævva på tvers! ble faktisk nekta og forklare meg av den mannelige betjenten. men når han var opptatt i tlf med jurist, så fikk jeg forklart meg til hun andre. forklaring har du rett på før de kan dømme deg for noe!

Lenke til kommentar

hmm forsvarlig. den ene jeg kjørte forbi satt faktisk i tlf håndholdt. som jeg har vitne på! og det var den fremste bilen i køen! hmm kansje vedkommene ikke var klar over farten sin pga var for opptatt av samtalen ?

Når ble vitner plutselig verdt noe for deg? Vitner sier at du kjørte som en dust også.

• Liker 4
Lenke til kommentar

1: Du vil neppe miste førerkortet fordi noen ringer og sier du kjører som en gris. Unntak er om de som ringte inn jobber i politiet e.l. (Det har vært saker hvor ambulansesjåfører har ringt inn og fått politiet til å ta seg av råkjørere, men da har det vært i forbindelse med forbikjøringer under utrykning).

2. Det er godt mulig du synes du kjører bra og lovlig. Ingen av oss i denne tråden kan si noe på det, siden vi aldri har opplevd deg kjøre. Men måten du fremstår i tråden har fått samtlige brukere her til å ikke tro deg. Enkelte av uttalelsene dine er heller ikke en yrkessjåfør verdig. Uansett hvordan du kjører i trafikken bør du kanskje lese over hva du har skrevet og tenke over hvordan du kan fremstå bedre i fremtiden om det er viktig for deg at en gjeng forumbrukere tror på deg.

3. Vitner som er venner av deg er null verdt. Spesielt på internett hvor ingen vet om vennen dine egentlig er deg selv. Du påpeker jo selv hvor lite vitner er verdt, noe også juristen i Bergen som lot deg beholde førerkortet har vist.

4. Det er egentlig ikke noe å diskutere her. Du beholder lappen. En evt. anmeldelse vil trolig bli henlagt pga. bevisets stilling. Alt annet blir ord mot ord og synsing.

Lenke til kommentar

Du bruker mye tid på å forklare deg. Og selvsagt er det bare du som har rett og alle andre er idioter.

Du sier:

vær gang det kom en sving så var det helt ned til 45 km/t ofte! og akselerere opp igjenn etter sving? det viste ikke de om.
Så de kjørte kanskje ikke så sakte på rettstrekket.

Har du tenkt på hvor mye tid du tapte på å prate med Lensmann i fht hvor mye du tjente på kjøringen?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje det, men hva har andres uansvarlighet og lovbrudd med din kjøring å gjøre? Det er de færreste som ligger bak sinker uten å kjøre forbi hvis forholdene tilsier at det er forsvarlig. Så enten var farten god nok etter forholdene og/eller forholdene tilsa at det var uansvarlig/farlig å kjøre forbi - det er som sagt ikke uten grunn flere tar seg tid og ork med å rapportere. Det er kun de som trår kraftig over denne grensen på forsvarlighet folk rapporterer som oftes. iom at det var flere som rapporterte deg, så var nok dette tilfellet med din kjøring.

• Liker 1
Lenke til kommentar

vel klarer du ikke å kjøre etter forholdene parker!!! du er pliktig og slippe en forbikjøren inn når han/hun er oppe på siden av deg.

Dette stemmer ikkje i alle situasjoner.

§ 12. Forbikjøring

4. Når noen vil kjøre forbi til venstre, skal forankjørende holde så langt til høyre som mulig, og ikke øke farten. Når kjøretøyet beveger seg sakte eller tar stor plass, og vegen er uoversiktlig eller har motgående trafikk, skal føreren om nødvendig vike til høyre og sette ned farten eller stanse.

Sidan teksten er litt vanskelig å lese så har eg valgt å utheve hver del.

Den som blir forbikjøyrt skal ikkje akselerere og ein skal legge seg mot høgre i kjøyrefeltet dersom dette er mulig.

Men det er kun store kjøyretøy eller saktegåande kjøyretøy som har plikt til å bremse ned og eventuellt stoppe for å sleppe forbi andre kjøyretøy.

Ein vanlig personbil og små lastebiler har ikkje plikt til å aktivt sleppe deg forbi, dei har ikkje lov til å aktivt hindre deg i å kjøyre forbi ved å legge seg mot venstre eller ved å auke farta. Men bortsett frå det har dei ikkje plikt til å gi deg som kjøyrer forbi noken form for assistanse.

Lenke til kommentar

Tror du må lese om igjen, The Avatar.

Korleis det? Tegnsettinga gir heilt klart betydninga av at dersom den fyrste delen av settning 2 stemmer, samt andre delen av samme settning stemmer, så utløyser det krav om å vike og sette ned farta.

Dersom kun eit av desse forholda skal være gjeldande før ein har krav til å bremse ned så må "og" byttast ut med "eller".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...