Zendarena Skrevet 17. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2013 Er enig med deg der på alle måter., jeg går turnus 2 uker på og 1 uke av. kjører barebil express Bergen - Oslo - Bergen. eg var temmelig klar for fri men måtte ta den denne til Utne før jeg kunne gå på fri uke finnes ingen unnskyldning., men er heller ikke ulovlig og kjøre forbi foran kjørende biler med god planlegging og god sikt er det som er poenget mitt. og i følge kjørelærere sier selv at når du blir innhentet av bakomkjørende bil så er du faktisk etter boka pliktig og slippe forbi, som f.eks på langstrekk gi ett lys signal på at nå kan du komme. men ene vedkommende her gjorde ingen ting før jeg var oppe på siden av bilen, og da skulle plutselig GI GASS! og økte farten kor i svarten er det lov da? du skal ikke øke fart og heller ikke bremse. men kansje en bitten liten slakk på pedalen er nokk til at forbikjørende kommer inn trygt før! det kommer bil i mot. og forbikjøringer skjær vær dag forsvarlig og uforsvarlig. desverre sånn er trafikkverden tragisk er det. Lenke til kommentar
o39k Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 (endret) Det er ikke verre enn å blånekte siden de ikke har bevis! Endret 17. februar 2013 av o39k Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Ingen benekter at man fint kan forbikjøre forsvarlig, og at enkelte gjør tåpelig ting når de blir forbikjørt. Men du virker ikke å ta til deg at FLERE FOLK synes kjøringen din var så ille at de faktisk tok seg bryet med å ringe politiet. Alle kan gjøre feil, men ett kjennetegn hos dårlige sjåfører er å nekte å ta det til seg når de har dritt seg ut og skylde på alle andre. AtW 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Jo, det kan være ulovlig å foreta en forbikjøring dersom det er uaktsomt. At du låg under fartsgrensa er ikke ett bevis på at forbikjøringen var forsvarlig. Derimot er tre(eller flere?) klager til Politiet fra andre bilister på den strekningen noe som underbygger ganske kraftig at du kjørte uforsvarlig forbi. Og det faktumet der klarer du åpenbart ikke å ta inn over deg. Og da har denne tråden her særdeles liten verdi i grunn. 2 Lenke til kommentar
Zendarena Skrevet 17. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2013 Er uskyldig til det motsatte er bevist og dere trenger jo kraftige lesebriller her ser eg. nevnt flere ganger i tråden at forbikjøringene ble planlagt og det kom IKKE! biler i mot! og stripene i veien tilsier at forbikjøring er trygt her. ole dole og doffen må lære seg og kjøre bil enn og ligge helt ned i 45 i 80 sonene er vel drøy også. er heller ingen unskylding. jeg har heller ikke dritte meg ut på noen måter. planla forbikjøring. nådde fergen. kunden var fornøyd og noen sure bilister! javel så for de være det da! så lenge det ikke var biler i mot og god sikt langt frem, til at jeg kunne kjøre forbi holde nogen lunne fart. du har jo dem som begynner fløyte og herje på med langlysene når du ligger lav fart. kjør forbi da vel når det er klart! så var det heller ikke uforsvarlig forbikjøring! SÅ den er GREI! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Hvorfor lagde du denne tråden egentlig? 1 Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 For å vise hvor maktsyke politiet er? Lenke til kommentar
Zendarena Skrevet 17. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2013 Fordi det finnes så mangen korupte politi jævler der ute! Nomore? hvorfor fortsetter du å lese tråden vist du blir provosert da? De fikk ikke lappen min og det var fryktelig lei for dem. ikke en gang en bot. WHY?? ingen bevis. en JURIST ga beskjed om å returnere førerkortet mitt. det sier litt! Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Helt vanlig oppførsel. De prøver seg vet du. Hvis du ikke hadde nekta hadde lappen vært borte Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 (endret) Det er ingen som ringer og rapporterer hvis man kjører forsvarlig. Når flere gjør det, så ER det en grunn - uaktsom kjøring. Jeg og ingen av de jeg kjenner har erfart dette - selv på forbikjøringer over fartsgrensen. Jeg er ganske sikker på at du har kjørt idiot utifra dette. Å argumentere med å rekke ferje og en arbeidsgiver som henger over hodet ditt er bare med på å bekrefte at du har kjørt tulling for å rekke ferje og tilfredstille arbeidsgiver. Du kan planlegge så mye du vil - uaktsom kjøring ER uaktsom kjøring. At du ikke ser det slik, sier bare meg(oss) hvilken sjåfør du er .... ikke noe positivt forøvrig Edit: du er vel en av grunnene til at jeg vil kjøpe meg kamera i bilen - da holder ikke disse bortforklaringene dine - da har man det på film Endret 17. februar 2013 av KarpeSkrotum 8 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Du legger alt for mye i denne saken trådstarter. Politiet fikk inn flere rapporter fra bilister som mente du kjørte uforsvarlig. Da skal selvfølgelig Politiet foreta seg noe. Og det gjorde de. De vurderte deretter situasjonen annerledes enn politijuristen, noe som også er en helt udramatisk sak. Politimannen kan ha overreagert(noe som skjer med _alle_ mennesker), eller politijuristen kan ha undervurdert(noe som også er helt normalt, siden h*n ikke var der). Saken endte med at du fikk beholde førerkortet og du fikk kjøre videre. Du skal egentlig være lykkelig for akkurat dette. Når det gjelder selve kjøringa di, som er det eg henger meg opp i, så mener eg det er ført ganske sterke indisier her for at du sannsynligvis har kjørt uforsvarlig. Det er helt normalt at en og annen medtrafikant overreagerer og feiltolker kjøringen til andre, men her er det faktisk flere som har gjort dette og sett seg nødt til å varsle Politiet. Du benekter konsekvent alt, og henviser til striplete linjer, fartsgrense på 80, travle tider, press fra sjefen og påpeker at dette er jobben din og at du dermed er avhengig av sertifikatet. At du er yrkessjåfør og viser så totalt fravær av ydmykhet og selvbevissthet er skremmende, og heldigvis ikke representativt for bransjen. Og alt du kommer med av unnskyldninger er egentlig dårlige bortforklaringer, slik eg oppfatter det. Så derfor spør eg deg, hvor vil du med tråden? Eg tolket det dithen at du ville diskutere kjøringa di. Men du er ikke mottakelig i det hele tatt for innspill. Men det er åpenbart ikke kjøringa du vil diskutere? 4 Lenke til kommentar
Chomonbabe Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Her er det faktisk ingen som VET hvor mange som ringte inn og om disse satt i samme bil. For alt vi vet så kan det ha vært 3 drittsekker i samme bil! jeg har kjørt så mange turer med zandarena mellom bergen - oslo og ellers rundt i landet.. denne mannen kjører LANGT i fra uaktsomt! Han ringer selv inn folk som kjører uaktsomt! å i tillegg så har han en "kompis" som sitter i passasjer sete å lyger til polititet om at han kjørte på rødt lys noe han aldri har gjort i sitt 34 år lange liv! hvorfor skulle han begynne med dette no?? Han har kjørt min kjære mormor opptil flere ganger som drar til deg om du i det hele tatt ligger 1km/h over fartsgrensen. Han lever av å kjøre bil. Tror dere virkelig han er så DUM å risikerer både hus og hjem for å komme seg forbi? Tror neppe det! men når folk ligger å LUFFER i 45 i en 80sone så blir den beste sjåfør forbanna! greit nok at det ikke er alle plasser det er forsvarlig å ligge i 80 innover hardanger men 45? Det får da være grenser! å i dag blir man faktisk opplært til å kjøre forbi om du innhenter bilen foran deg så fort det er klart/forsvarlig.. men det er vell mange år siden dere her inne tok lappen! Fordi enkelte ikke tåler å bli forbikjørt så betyr det at ts kjører uaktsomt? seriøst? Skjerpings! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Kjøpt deg et kjørekamera, Zendarena, så får du dokumentert ovenfor politiet hvor forsvarlig kjøringa di er og slipper å kontakte advokat neste gang. 3 Lenke til kommentar
Zendarena Skrevet 17. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2013 Helt vanlig oppførsel. De prøver seg vet du. Hvis du ikke hadde nekta hadde lappen vært borte yupp. jeg sto på midt at de ikke hadde noe fysisk bevis, så beslagleggelse holdt ikke. nærmest de kom var en advarsel og kjør pent. de ble drit sure når jeg gikk i mot dem. fikk slengt i trynet av ene betjenten. "DU å Dine rettigheter!" ikke fikk eg forklare meg som jeg også har rett til! har var det fokus på å inndra førerkortet som gjaldt. i tillegg kalte han meg dum bokstavelig, nevnte at jeg også skulle levere inn klage på han. og da begynte å dra opp at sånne saker hadde hatt så mangen av at han kunne dra det for retten og vips var førerkortet vekke. en dommer dømmer ikke vist det ikke er tilstrekkelig håndfaste bevis. 1 Lenke til kommentar
Zendarena Skrevet 17. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2013 Det er ingen som ringer og rapporterer hvis man kjører forsvarlig. Når flere gjør det, så ER det en grunn - uaktsom kjøring. Jeg og ingen av de jeg kjenner har erfart dette - selv på forbikjøringer over fartsgrensen. Jeg er ganske sikker på at du har kjørt idiot utifra dette. Å argumentere med å rekke ferje og en arbeidsgiver som henger over hodet ditt er bare med på å bekrefte at du har kjørt tulling for å rekke ferje og tilfredstille arbeidsgiver. Du kan planlegge så mye du vil - uaktsom kjøring ER uaktsom kjøring. At du ikke ser det slik, sier bare meg(oss) hvilken sjåfør du er .... ikke noe positivt forøvrig Edit: du er vel en av grunnene til at jeg vil kjøpe meg kamera i bilen - da holder ikke disse bortforklaringene dine - da har man det på film hvor i svarten er uaksom kjøring på klar bane til og ta forbikjøringen? ingen biler i mot og ett nydelig strekk som satt og venta lenge på skulle dukke opp. ser ikke det som farlig noen sted. fri bana fremover ingen biler i mot. de klarer ikke holden farten. da kommer jeg forbi. ligge å lunke på fine strekk i 45 gidder jeg faen ikke når det klart og ingen biler i mot! Kjøpt deg et kjørekamera, Zendarena, så får du dokumentert ovenfor politiet hvor forsvarlig kjøringa di er og slipper å kontakte advokat neste gang. advokat? hehe er arbeidsgiveren min det. han er eier av firma og advokat Han sier selv de ikke kommer noen vei og det gjør heller ikke dere Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Han sier selv de ikke kommer noen vei og det gjør heller ikke dere At du ser med glede på at du ikke tar til deg tilbakemelding sier jo sitt. AtW 1 Lenke til kommentar
Zendarena Skrevet 17. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2013 om folk vil sige i 45 i 80 sonene så er det helt greit. men slepp forbi folk som vil forbi. som kansje ikke har tid å være med på sightseeing turen deres i Hardanger og skal se alle plommetrærene langs veien. ligge bak der og lage lange milevis med køer deltar ikke jeg på når det er klart og kjøre forbi. så for de bare ligge der bak og luffe i 45, men det gjør ikke jeg! når jeg kan kjøre bittelitt ekstra på LOVLIG om du skulle passere en laser kontrol i noen tilfeller. så jeg gir en god faen i hva dere kritikere mener. jeg er uskyldig. JA jeg har kjørt forbi, men under fartsgrensen og det var klart og god sikt med ingen møtekommende kjøretøy. men er no ikke grunn til beslagleggelse. Disse innringeren har ikke bildebevis eller opptak og da holder det ikke med å bare ringe inn. for det har jeg selv gjort på folk som Vingler mye. selv jeg har sett det. så må loven selv se også. om jeg ikke for tatt bilde eller video opptak så her kommer dem ingen vei, skulle dem bruke energi på anmeldelse. så kommer det brev i posten om noen uker at saken er henlagt etter bevisets tilstand! Lenke til kommentar
Zendarena Skrevet 17. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2013 (endret) At du ser med glede på at du ikke tar til deg tilbakemelding sier jo sitt. AtW Er jo ingen ting å ta i mot her. sure gretne gamle bønder fra Hardanger som ikke tåler å bli forkjørt gir jeg en god faen i! jeg kjørte forbil, kjørte normalt videre og nådde ferja! BIG DEAL! kansje jeg kjører forbi deg også en dag. ikke glem og ring inn da! og ha kameraet klart! Endret 17. februar 2013 av Zendarena Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 hvor i svarten er uaksom kjøring på klar bane til og ta forbikjøringen? ingen biler i mot og ett nydelig strekk som satt og venta lenge på skulle dukke opp. ser ikke det som farlig noen sted. fri bana fremover ingen biler i mot. de klarer ikke holden farten. da kommer jeg forbi. ligge å lunke på fine strekk i 45 gidder jeg faen ikke når det klart og ingen biler i mot! Det er her du tydeligvis ikke ser hva som er feilen. Jeg og alle de jeg kjenner kjører forbi - selv over fartsgrensen. Ingen av oss er rapportert av en eneste en til nå. Når ikke bare en, men flere reagerer på din kjøring, slik at de tar seg brydderiet og tiden å rapportere det, så er det en grunn til det. De klarer ikke å holde farten? - De holder farten som er ansvarlig - fartsgrensen er en maksgrense når forholdene tilsier det, ikke en hastighet man til enhver tid skal holde. De kjørte i en hastighet som var forsvarlig utifra gitte forhold. Du holdt mer og såpass uforsvarlig at flere rapporterte det. Du skjønner det ikke, du bare bortforklarer og skylder på alle andre enn deg selv. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 advokat? hehe er arbeidsgiveren min det. han er eier av firma og advokat Han sier selv de ikke kommer noen vei og det gjør heller ikke dere Hva synes du om forslaget om å kjøpe kamera å dokumentere kjøringa med da? Ignorerte du det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå