Gå til innhold

Vold mot mobbing - hva mener dere om dette ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en lillesøster på 12 som blir mobbet.

 

Skolen gjør ikke en dritt med mobberen. Han kommer i trøbbel daglig, og hver gang sympatiserer skolen og lærerene med mobberen, ikke mobbeofferene. Foreldrene til mobberen gjør heller ikke en dritt, de nekter og høre på oss og tror ikke på at deres lille gullunge kan skade noen.

 

Både jeg og Pappa har verdt og kjeftet på dritten flere ganger. Forrige gang sprang ungen grinende hjem og sutret til foreldrene, der han smurte tykt på og påsto at pappa hadde tatt kvelertak på han og greier. Foreldrene hans politianmeldte pappa. (Saken ble henlagd of course, politiet har bedre ting og gjøre)

 

Etter det var det stille i noen månder, før gutten kom med sitt nyeste påfunn. Han lagde en hatgruppe for lillesøstra mi på instagram.

 

Usikker på hva poenget mitt med denne posten var, men måten skolen behandler mobbere på hjelper ikke i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mine barn får lov av meg å forsvare seg. Det har jeg opplyst lærer og barnehageansatte om også.

 

De får aldri lov til å begynne, men om de blir plaget har de fått beskjed om å klinke til plageren.

 

Selvsagt får de reaksjon fra skolen, og det er helt greit.

 

Mobbere fortjener juling, rett og slett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

To som prøvde seg på meg (vedrørende mobbing) på videregående. Knakk nesebenet til han ene og etter noen runder med rektor og "systemet" så byttet han frivillig klasse og problemet var løst for min del.

 

Resten av skoleåret gikk knirkefritt for min del, så da funket det vertfall for meg. Men nå er jo dette snart 20 år siden da...

 

han tenkte seg nok muligens om ett par ganger før han prøvde seg på andre og kammeraten hans som fortsatte å gå i min klasse fikk jeg en god tone med og faktisk så "hang" vi en del sammen også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...