erot71 Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Hei, har to PC-er hjemme en med win98 og en med XP, la inn i går. Jeg vil gjerne har den med XP på Internett...så det jeg lurte på var: Den programvaren jeg fikk med når jeg kjøpe ADSL fra telenor støtter den XP ? Når jeg la den inn på XP og hadde skrevet inn brukernavn og passord og skulle koble meg opp gikk det ikke...husker ikke hvilken feil melding jeg fikk(er på jobben nå). Men den stoppet i hverfall opp når jeg trykket ok etter å ha skrevet inn passordet(de kom en feilmelding 0083 ett eller annnet.... Lenke til kommentar
slakken Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Dette skal funke fint. Du trenger ikke programvaren til Telenor, da XP har PPPOE-protokoll innebygd. Du bruker bare tilkoblingsveiviser. Ellers bør du i egenskaper for internett,sette proxy. Gjøres på følgende måte: i internett explorer går du til vertøy, engenskaper for internett. Her trykker du på fanen connections/tilkoblinger og LAN settings. I nederste del krysser du av for proxy server og skriver inn: Adress: proxy.online.no Port: 8080 Dette må du gjøre for å hindre at maskinen som er klient ikke kommer inn på enkelte internettsider. Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 13. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2002 Takk skal du ha! Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 14. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2002 Slakken, hva mente du med dette : "Dette må du gjøre for å hindre at maskinen som er klient ikke kommer inn på enkelte internettsider." Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Takk SLAKKEN! Det der med proxy.online.no og 8080 løste alle mine problemer. Hadde også en 2. maskin i nettverk, som strevde med mange internett-sider. Nå er det løst. Takk igjen Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Nei dette var ikke lett. Har satt opp alt og konfigurert riktig(tror jeg) men jeg får ikke kontakt med ips(telenor adsl) 3com ethernet kortet mitt får kontakt med modemet ettersom det lyser(modem eth port) Har brukt veiviser og prøvd flere ganger. men hva er dette med service name? bør dette feltet være blankt? Noen som kan hjelpe? vil nødig tilbake til win98 igjen.. Lenke til kommentar
aschj Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Bare en notis: Jeg vil anbefale å legge inn RasPPPOE-driveren i XP. Den native driveren er veldig treig i forhold. Bare følg alle instruksene helt til en kommer til å legge til en tilkobling. Hopp over det og bruk XP sitt native tilkoblingssystem Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Henviser til mine svar her, finner også en link til RASPPPOE.. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...est=1&replies=3 Lenke til kommentar
Heimdal Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Quote: On 2002-02-15 21:52, aschj skrev:Bare en notis: Jeg vil anbefale å legge inn RasPPPOE-driveren i XP. Den native driveren er veldig treig i forhold. Bare følg alle instruksene helt til en kommer til å legge til en tilkobling. Hopp over det og bruk XP sitt native tilkoblingssystem der er jeg så enig, har adsl fra tele nor selv og deler den vis jeg brukte telenor sin pakke, kunne ikke den andre maskinen se alle sider, men etter jeg tokk inn rassPPPOE ble det så mye bedre:) Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Hvis du ikke får tyil Internetten å har gjort det som det står her. så er det bare fordi Telenor har noe feil på linjen, (dette tror jeg skjer OFTE) halvparten jeg kjenner har hatt det problemet. ring telenor sin kundeservise, så går de igjenom det med deg, når de skjønner at det ikke funker, så setter de opp en sak på deg å det tar BARE 2-4 uker før de har fiksa det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå