Skatteflyktning Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) Du kan sikkert rettferdigjøre det overfor deg selv på den måten, men jeg synes fremdeles det er forkastelig. Hva er "det" du mener er forkastelig? 1. Det å leve på andres bekostning 2. Det å ikke "bidra" til de som vil leve på andres bekostning? Endret 20. februar 2013 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Med andre ord vil det paradoksalt nok være forkastelig uansett hva man velger å gjøre. Mulig noen her vil barmhjertige seg over din manglende kunnskaper om Statens (in-)kompetanse, samt TOR et al. Kanskje du har rett, men da er det rart at du ikke kan si hvilken nasjon du oppholder deg i, i det minste. Hvis staten ikke finner deg ved hjelp av IP-adressen, finner de deg i hvert fall ikke ved å vite hvilket land du sitter i, ved mindre du også inkluderer gateadressen. Du trenger ikke å være mer spesifikk, men siden du er en "perpetual traveler", eller "evig reisende" på norsk, hvor lenge oppholder du deg på et sted? Legger du reiseplaner etter hvert eller har du tre - fire - fem faste nasjoner du sirkulerer mellom hvert år? Andre innlegg jeg har lest tyder på at du har fast jobb, er det riktig? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) Med andre ord vil det paradoksalt nok være forkastelig uansett hva man velger å gjøre. Når man bidrar gir man i all hovedsak til folk som ikke lever på andres befolkning. Norge har en av verdens laveste prosentandel av befolkning som lever på andres bekostning. (Nesten) alle bidrar, og alle høster godene. Angående de som lever på bekostning av andre, så er det opp til politiet å finne disse å straffe de. Man kan ikke la være å bidra til felleskapet fordi man ikke liker at en håndfull mennesker snylter på resten. Eller, men kan jo, men da kommer order "forkastelig" frem igjen. Endret 20. februar 2013 av Skurupu 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Du regner altså ikke trygdede for å leve på andres bekostning? Jeg synes at Skatteflyktning sitt levesett er helt legitimt. Han unngår skatt ved å reise mellom flere land, men så drar han heller ingen nytte av fellesskapets goder i noen av landene eller gjør noe annet ulovlig (i kraft av å være en "perpetual traveler", jeg vet jo ikke om han gjør noe annet han ikke har fortalt om) og han har godtatt ulempene det medfører for ham selv. Det er helt tillatt å ønske å leve utenfor systemet som han selv ikke har vært med på å vedta. Som du selv sa i en annen tråd nå nylig, drit i hva andre mener og gjør som du selv vil. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) Jeg regner arbeidsledige for snyltere. Selv om de fleste av denne gruppen har en legitim grunn (i mine øyne). Skatteflykning drar utvilsomt nytte av skattebetalte goder. Jeg tipper han bruker infrastruktur bygd opp av skattepenger. Det er veldig vanskelig å ungå dette. Endret 20. februar 2013 av Skurupu 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Det vet du ikke uten å vite hvilket land han oppholder seg i og hvilket transportmiddel han bruker. Selv om han ikke betaler inntektsskatt, betaler han sikkert for varer og tjenester han benytter seg av og merverdiavgiften som hører med. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Varer som sikkert har blitt fraktet inn på veinettet. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Med andre ord vil det paradoksalt nok være forkastelig uansett hva man velger å gjøre.Alle mennesker er onde, bortsett fra herskerne som er gode. Kanskje du har rett, men da er det rart at du ikke kan si hvilken nasjon du oppholder deg i, i det minste. Hvis staten ikke finner deg ved hjelp av IP-adressen, finner de deg i hvert fall ikke ved å vite hvilket land du sitter i, ved mindre du også inkluderer gateadressen. Du trenger ikke å være mer spesifikk, men siden du er en "perpetual traveler", eller "evig reisende" på norsk, hvor lenge oppholder du deg på et sted? Legger du reiseplaner etter hvert eller har du tre - fire - fem faste nasjoner du sirkulerer mellom hvert år? Andre innlegg jeg har lest tyder på at du har fast jobb, er det riktig? Det er vel irrelevant hvem jeg er, hvor jeg er, og hva jeg jobber med, eller? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Skatteflykning drar utvilsomt nytte av skattebetalte goder. Jeg tipper han bruker infrastruktur bygd opp av skattepenger. Det er veldig vanskelig å ungå dette. Det er tilnærmet umulig, spesielt ettersom Staten har tilegnet seg monopol vel hjelp av voldstrusler mot sine konkurrenter innen visse varer og tjenester. Videre er er midlene de har investert i veinettet noe de har oppnåd via sin utpressingsforretning. Kan ikke si at jeg har stort ønske om å støtte en organisasjon som baserer seg på utpressing for å finansiere seg, og som opprettholder monopol ved bruk av trusler mot alle og enhver som kunne tenke seg å konkurrere (levere bedre og billigere tjenester). Noe ironisk når de så skriker opp om hvor ille der er om der blir ett slags innbildt monopol som de ikke selv driver. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Dersom Overvåkningspolitiet og Skattedirektoratet hadde vært interessert i å identifisere deg, så hadde det ikke vært noe problem for dem å identifisere deg. IP-adressen kan brukes til så mangt ... Hva hvis han bruker en proxy? Eller VPN? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) Begge deler. Om begge deler er forkastelig betyr det at alle bør betale AKKURAT det som de bruker av varer og tjenester. KUN modellen som heter Laissez-faire kapitalisme oppfyller dine krav! (Eller AnarkoKapitalisme om du vil). Endret 20. februar 2013 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Det vet du ikke uten å vite hvilket land han oppholder seg i og hvilket transportmiddel han bruker. Selv om han ikke betaler inntektsskatt, betaler han sikkert for varer og tjenester han benytter seg av og merverdiavgiften som hører med. Eh, vel her jeg er nå unngår jeg faktisk Moms også, men der er avgift på bensin som jeg ikke helt har funnet veien rundt, og tviler på om det er verdt bryet. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Varer som sikkert har blitt fraktet inn på veinettet. Ja, åpenbart. Hva spiller det for en rolle? Det er vel irrelevant hvem jeg er, hvor jeg er, og hva jeg jobber med, eller? Ja. Jeg er bare nysgjerrig. Det er så klart valgfritt å svare. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Ja. Jeg er bare nysgjerrig. Det er så klart valgfritt å svare. Jeg har allerede lagt ut litt flere spor enn jeg egentlig hadde ønsket på dette forumet, så jeg prøver å unngå å legge ut mer. Mine argumenter burde igrunnen stå på egne ben (eller avvises på eget grunnlag) uten å trekke inn min person så da foretrekker jeg det. Klart at min uvillighet til å dele personlige opplysninger gjør at noen går litt av skaftene iblandt, ettersom de anser at det handler mer om mann enn sak, eller fordi de ikke tror at jeg har tilstrekkelig erfaring/kunnskap om ett bestemt tema. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Når det gjelder Skurupus moralsyn over, har jeg grunnsynet at jeg ender opp med å betale omtrent det jeg bruker av tjenester. Det skal dog nevnes at andre har observert at følgene av at Staten truer dem med vold, slaveri, stjeler fra dem, etc igrunnen gjør dem berettiget til å prøve å kjøre Staten isenk ved å påføre dem maksimalt skade via Statlige utgifter. Foreløbig finner jeg ikke noen "hull" i den filosofien ettersom vedkommende reagerer på start av agresjon fra Statens side mot vedkommende ved å påføre Staten finansielle skader. Klart det å forsvare seg selv fysisk mot en bedre utrustet angriper er idioti, springe sin vei (som jeg har gjort) er ett åpenbart alternativ, men denne strategien er mer utspekulert og trolig langt mer skadelig for Staten. Dog, det krever jo at man blir en av de som "lever på andres bekostning" noe som jeg ikke kan si at jeg finner helt tilfredsstillende. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Angående de som lever på bekostning av andre, så er det opp til politiet å finne disse å straffe de. Politiet lever på bekostning av andre . Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Jeg har allerede lagt ut litt flere spor enn jeg egentlig hadde ønsket på dette forumet, så jeg prøver å unngå å legge ut mer. Mine argumenter burde igrunnen stå på egne ben (eller avvises på eget grunnlag) uten å trekke inn min person så da foretrekker jeg det. Klart at min uvillighet til å dele personlige opplysninger gjør at noen går litt av skaftene iblandt, ettersom de anser at det handler mer om mann enn sak, eller fordi de ikke tror at jeg har tilstrekkelig erfaring/kunnskap om ett bestemt tema. Min hensikt er absolutt ikke å "ta" deg i noen diskusjon. Du har sikkert lest en del av innleggene mine på forumet og du har vel ikke inntrykk av at jeg er av typen som tar mannen istedenfor ballen? Jeg aksepterer at du ikke er noen tilhenger av demokrati, sosialisme, stat og liknende. Jeg lurer rett og slett bare på hvordan du klarer å unngå disse problemene og hvordan du lever forskjellig fra nordmenn flest. Kanskje det også ville gi meg litt mer innsikt i tankene bak innleggene dine. Jeg tar gjerne imot en PM som jeg ikke skal dele med noen andre, men det er så klart opp til deg. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) Min hensikt er absolutt ikke å "ta" deg i noen diskusjon. Du har sikkert lest en del av innleggene mine på forumet og du har vel ikke inntrykk av at jeg er av typen som tar mannen istedenfor ballen?Stemmer, jeg har ikke det inntrykket. Jeg aksepterer at du ikke er noen tilhenger av demokrati, sosialisme, stat og liknende.Jeg ER tilhenger av demokrati, dvs selvstyre, jeg anser kun at vi ikke har noe slikt i Norge, eller resten av Vesten.Jeg lurer rett og slett bare på hvordan du klarer å unngå disse problemene og hvordan du lever forskjellig fra nordmenn flest. Kanskje det også ville gi meg litt mer innsikt i tankene bak innleggene dine. Jeg tar gjerne imot en PM som jeg ikke skal dele med noen andre, men det er så klart opp til deg. PMs blir liggende i "systemet" de også, med tilgang for de som måtte ønske det. Dog om du tar opp generelle problemstillinger, som ikke er personlig identifiserende, har jeg ikke problemer med å svare på de. Grunnlaget for min tankegang er rett å slett en grundig gjennomgang av det som JEG anser som rett og galt mht til voldsbruk, samt en vurdering av Statens bruk av samme.PS. Begynner vel å bli litt vel off-topic, så muligens en ny tråd er på sin plass? Endret 20. februar 2013 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Politiet lever på bekostning av andre . Vår definisjon av å leve på bekostning av andre er veldig forskjellig. Det vet du. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå