Gå til innhold

[Løst] Ny bærbar gaming pc 2013

Anbefalte innlegg

Skal skaffe meg ny pc, har hatt en Asus i 3 år nå, og har vært veldig fornøyd.

Tidligere hadde jeg toppmodellen til Multicom, men denne hadde jeg bare problemer med, og dårlig kundeservice, så vil ikke handle hos de mer.

Skal brukes til alt fra film til surfing, men det som blir krevende er spill. Spiller ikke mye nye spill, men vil gjerne ha en pc som kan drive dagens spill på det topp kvalitet med god ytelse (60 fps + ) og gjerne dra spill som kommer om et par år også..

Har sett innom flere sider, og kommer frem til at denne oversikten fra nyest til eldst skjermkort og cpu hardwaren for laptoper er:

Skjermkort:

1. GeForce GTX 680MX

2. GeForce GTX 680M

3. GeForce GTX 675MX

4. GeForce GTX 675M

5. GeForce GTX 670MX

6. GeForce GTX 670M

7. GeForce GTX 660M

8. GeForce GT 650M

CPU:

1. Intel Core i7-3940XM

2. Intel Core i7-3920XM

3. Intel Core i7-3840QM

4. Intel Core i7-3820QM

5. Intel Core i7-3720QM

6. Intel Core i7-3740QM

7. Intel Core i7-2960XM

8. Intel Core i7-3630QM

Jeg har veldig lyst på skjermkort fra top 5, og cpu fra top 3. Men det er få laptoper innenfor 14 000 som har dette.

Derfor lurer jeg på om det er viktigste er å ha et bra skjermkort og heller gå ned på cpu styrke?

Evt. Et skjermkort og cpu som er eldre men yter veldig bra? Det er typisk at de nyeste er overpriset pga. de er nye, mens de eldre er billigere.

SÅ hvilken pc bør jeg kjøpe?

Helst fra 5000 - 10 000

Har også 25% rabatt på Dell pc, om dette skulle ha noe å si.

Tenker mest mulig ytelse for pengene

TAKK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bedre GPU ja, og ned på cpu - got it :)

Slik jeg ser det er det den Asus'en der en får mest skjermkort for pengene. (GTX 670M)

Men så var det da om det er like greit å gå ned 2000-3000 i pris og heller kjøpe GTX660 da, og kunne drive Crysis 2 og nye spill i dag?

Lenke til kommentar

http://www.notebookcheck.net/Computer-Games-on-Laptop-Graphic-Cards.13849.0.html

Utifra den, så ser det ut som beste GPU er GTX 670, dette klarer det bedre enn de tidligere versjonene, og er nesten like bra som modellene over, men prismessig vil du få mer for pengene i GTX 670, ser det ut som for meg. Enige?

Derfor blir det å finne en laptop med dette skjermkortet, og da ser det ut som denne er den billigste laptopen med dette skjermkortet. Denne laptopen skal vel vare i flere år og drive kommende spill. Regner med den klarer spill som: Css, LoL, Warcraft, Age of Empires og GTA på fullt?

Lenke til kommentar

670M er vel en gammel gpu (fermi), mens 670MX er kepler basert og ganske my bedre enn 670M såvidt jeg har forstått.

Takk for innspill!

Det burde være logisk, men om dette sies, så burde det vel også vise igjen på fps i spill?

Om du ser på linken jeg linket til, har de en oversikt over GPU testet på ulike spill, utifra verdiene jeg klarer og lese så virker det som om 670M er mest for pengene. Det er bedre enn 660M og faktisk bedre enn 670MX i noen spill, såklart hadde jeg gått for 670MX. Men det er svært få laptoper som har dette kortet, og de som har det er 2000 - 3000 kr dyrere enn en med 670M, og da er det waste of money. Men klarer du å finne en laptop i ca samme pris med det, eller å vise til noen bedre verdier, vil jeg gjerne vurdere noe annet enn 670M :)

Utifra det jeg forstår er det å velge et bedre skjermkort fremfor et dårligere kun basert på det å drive krevende spill, å ha god ytelse = fps og flyt i spillet, samt å kunne se og ha på detaljer. Arrester meg gjerne... :)

Lenke til kommentar

http://www.notebookc...ds.13849.0.html

Utifra den, så ser det ut som beste GPU er GTX 670, dette klarer det bedre enn de tidligere versjonene, og er nesten like bra som modellene over, men prismessig vil du få mer for pengene i GTX 670, ser det ut som for meg. Enige?

Derfor blir det å finne en laptop med dette skjermkortet, og da ser det ut som denne er den billigste laptopen med dette skjermkortet. Denne laptopen skal vel vare i flere år og drive kommende spill. Regner med den klarer spill som: Css, LoL, Warcraft, Age of Empires og GTA på fullt?

Ser de har den på PS.no til 9999,-

Den klarer nok å drive de fleste spill ganske bra.

Lenke til kommentar

Ser de har den på PS.no til 9999,-

Den klarer nok å drive de fleste spill ganske bra.

Takker for den! Ps.no skal ha gode kundeomtaler også, rask leveringstid og god service :)

Men ville dere gått for noe billigere, altså laptop med GTX 660 skjermkortet kommer til rundt 7000 - 8000, altså rundt 2000 - 3000 kr billigere.

Eller den setupen jeg har valgt, med GTX 670M med 3630 cpu?

Og et spørsmål til slutt, det kunne vært greit med ssd, er det mulig å sette i ssd i denne? :)

Endret av Retr0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...