Anna Martinsen Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) Hei, når jeg starter opp mitt system, som jeg har hatt i 6 mnd. nå, så får jeg en liten skrift nede i høyre hjørne der det står C6. Det står der i ca. 10 sekunder til windows starter opp. Jeg begynte å få dette problemet etter at jeg lasta ned driverne til mitt nye headset (Corsair Vengeance 2000) nå har jeg avinstalert alle driverne til headsettet og EQ profilene. Men problemet er fortsatt der. Ikke fikset BTW. System: OS: Windows 7 Basic 64-bit CPU: Intel i5 3570K @4,2 GHz GPU: Gigabyte GTX 670 2 GB Hovedkort: MSI Z77a-GD65 PSU: Corsair TX650 Endret 15. februar 2013 av Anna Martinsen Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Du kan sjekke msconfig om det er borte fra oppstart. Lenke til kommentar
Anna Martinsen Skrevet 15. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2013 om hva er borte? Lenke til kommentar
dopus Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) Er ikke c6 en sleep mode for cpu/hovedkort da, kan hende det har noe med det å gjøre.. At pcen ikke slås helt av men våkner fra dvale. Kan være dette muligens er et bomskudd da. Du kan endre c3/c6 settingene i bios under cpu advanced...slå av og se om ikonet forsvinner. Endret 15. februar 2013 av dopus Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 om hva er borte? Navnet på drivere/programmer som forårsaker problemet. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Er ikke c6 en sleep mode for cpu/hovedkort da, kan hende det har noe med det å gjøre.. At pcen ikke slås helt av men våkner fra dvale. Kan være dette muligens er et bomskudd da. Du kan endre c3/c6 settingene i bios under cpu advanced...slå av og se om ikonet forsvinner. Er sant det. C4/C6 er modus for strømsparing (senker bla a volt på cpu) om jeg husker riktig. Ts: skjedde det eksakt etter du la inn drivere eller kan det ha vært "rundt den tia"? Prøv å slå den av i tilfelle.. Lenke til kommentar
Anna Martinsen Skrevet 7. april 2013 Forfatter Del Skrevet 7. april 2013 Ok fant det ut, jeg hadde deaktivert noe i msconfig, takk Lenke til kommentar
Anna Martinsen Skrevet 15. april 2013 Forfatter Del Skrevet 15. april 2013 Problemet har kommet tilbake, startet etter at jeg bytta noen vifter i pc'en, jeg har prøvd å gjøre det samme som forrige gang, men det funka ikke, jeg har også gjenopprettet pc til før problemet startet. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Det kom nok ikke av at at du bytta vifter. Du tok strømmen da ikke sant? Sjekk strømsparingsinnstillingene i bios så prøver du å deaktivere c6. Lenke til kommentar
Anna Martinsen Skrevet 15. april 2013 Forfatter Del Skrevet 15. april 2013 Jeg skrudde av systemet, skrudde av strømknappen bak på strømforsyningen og tok ut strømkabelen. Men jeg klarer ikke å finne noen strømsparingsinstillinger med c6. Btw: jeg har ClickBios 2 fra MSI Lenke til kommentar
Anna Martinsen Skrevet 15. april 2013 Forfatter Del Skrevet 15. april 2013 hvis det har noe å si: jeg klokka ned prosessoren etter at problemene oppstod til base-clock, 3,4Ghz tror jeg Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Er desverre ikke kjent med den biosen. Er ikke sikkert det står direkte c6, men om du velger "advanced bios" eller noe lignende, så kan du lete etter noe som har med "cpu-power settings" å gjøre. Se på beskrivelsen til alle valg å se om du finner noe. Kan sjekke min egen bios for å se hva det står der. Lenke til kommentar
Anna Martinsen Skrevet 15. april 2013 Forfatter Del Skrevet 15. april 2013 Det eneste jeg fant som hadde noe med strøm å gjøre var under Power Managment setup: -Eup 2013 (På) -Restore after Ac power loss(Power off) Fant også noe i "CPU features" som het noe sånt som -Long Duration power limit -Short duration powerlimit -Primary plane turbo limit -Secondary plane turbo limit Finner ikke noe annet, burde jeg lete etter noe som heter noe med Volt eller noe? Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Let etter alt som har med cpu å gjøre. Skal sjekke selv når jeg er hjemme. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 På min EFI-bios finner jeg det slik: Advanced - CPU - CPU C6 Lenke til kommentar
Anna Martinsen Skrevet 16. april 2013 Forfatter Del Skrevet 16. april 2013 jeg har lett igjennom alle instillinger i hele BIOSen, men finner fortsatt ikke noen instillinger om c6, kan det hete noe annet? Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Er noe som heter c3 og c1e. Så at det stod like ved c6, men har glemt hva det gjør. Du kan prøve å google biosen din å se om du finner guider etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå