Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Kjøpte meg en ny amplifier og sub i dag og så at sikringa ved batteriet mangler. Det skal tydligvis være en 12V 60A Glassikring. Vært innom utallige bensinstasjoner og en Clas Olson og ingen har wtf Hvor finner jeg en? m. link gjerne SIkringa skal sitte inni denne(den jeg har i bilen): http://www.mamut.net/ostfoldimp/fh569.jpg Jeg mistenker det er en sånn jeg skal ha: http://www.mamut.net/ostfoldimp/gf60.jpg men ingen jeg har pratet med som har, tydligvis lol takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) Her er fra Biltema: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/Sikring/Sikringer-AGU-5-stk-31489/ Men er det 12 V? aner ikke lol Hva med BilXtra? Fant ikke noe i nettkatalogen, men kleint hvis de ikke har. Rekker å kjøre innom i morra etter jobb, før de stenger. Endret 15. februar 2013 av Slettet-INkUtP Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) Ja de er 12v Ok, takk. Lurer på en ting til. + Kabelen er koblet til og Jordings kabelen er koblet til og alt er rigget, men hva skal kobles først? Skal jeg putte alle ledninger osv inn i forsterkeren og sub'en så til SLUTT putte sikringen inn eller hva? første gang jeg tukler med dette. EDIT: Jeg har ikke kbolet dette selv, dette har fungert før, bare t sikring og anlegg har blitt fjernet før jeg kjøpte bilen. Endret 15. februar 2013 av Slettet-INkUtP Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Skal hele tiden være frakoblet batteri når du kobler, så kobler du hele anlegget slik det skal være, har i sikringen og setter på + og - polen på bilbatteriet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Skal hele tiden være frakoblet batteri når du kobler, så kobler du hele anlegget slik det skal være, har i sikringen og setter på + og - polen på bilbatteriet Holder det ikke at bare + polen er koblet av? Men har SIKRINGEN noe å si på hvor tykk kabel og sikringsfestet er? Husker ikke i hodet hvor stor, men satser på at bil(tema(xtra) vet hva som trengs. Sykt irriterende at den sikringa ikke var i, når jeg gledet meg til å teste anlegget Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) Joda, holder at + er av sikringen - det er forskjellige størrelser på dem etter oppsett og tykkelser ja. Den riktige sikringen passer bare akkurat i. Endret 15. februar 2013 av SuperBlackBird Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Den riktige sikringen passer bare akkurat i. oh lord, typisk min flaks at de sikkert ikke har den sikringa inne når jeg kommer, så får jeg ikke testa anlegget før mandag elns Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Du KAN sette i en spiker eller en og annen splint og så bare teste det om du har så lyst men ver da klar over at dersom det er en kortslutning et eller annet sted da har du virkelig driti deg ut. Har selv gjort det, men da bare for å teste et par minutter for så å ta ut skruen som ble brukt som sikring. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 (endret) Men hvis sikringen vise seg å være feil, da vil den bare blir herpa, det er vel det den er til hvis speningen blir for stor? Siden jeg ikke ser noen størrelser på AGU Sikringene på 60A antar jeg at alle er like store også? Mye gnåling fra meg ja:P Endret 16. februar 2013 av Slettet-INkUtP Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Ikke spenningen, men er den for liten så ryker den når det går for mye strøm gjennom. Ja alle skal være like store (!) Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Det er nok flere størrelser (i ampere) som passer i sikringsholderen din. Sikringen du skal ha er for å sikre LEDNINGEN, så den skal være dimensjonert etter tykkelsen på kabelen. Nå vet ikke jeg hva du har av stereo i bilen din, men en 60A sikring holder ikke lenger enn til 600w, og det er ikke mye nå om dagen.... Men hvis ledningen din ikke er av den tykke typen, så skal du heller ikke ha en stor sikring, for da smelter kabelen før sikringen ryker Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 (endret) W-T-F det funker ikke! alt skal være koblet riktig, men den amp'en lyser ikke når bilen starter ooomg. Dro ut cd spillern og der var det mange kabler som ikke satt ordentlig, Remoten satt ikke i(vet enda ikke hvor den skal) inputetne satt heller ikke i lol. Men forsterkern skal vel lyse uansett om remoten funker eller ei. Er det mulig å ha så sykt uflaks EDIT: vet ikke om dette har noe å si, men input i cd spillern er i sølv mens input fra kabel er gull belagte samt inputen i forsterkeren. Den er jordet i bak ved lyset rett i chassie(eller hva det kalles). Men problemet er virkelig ladningene ved cd spillern, er helt jævlig der, og bytte ut alt det er vel umulig? Ellers hvis det er mulig å ha poverty mode, bare koble mobil rett i forsterker som man gjør med hjemmeanlegg, en input til aux kabelelns Endret 16. februar 2013 av Slettet-INkUtP Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Oh my..... Du skulle vel helst hatt noen til å assistere deg du, høres det ut som, for dette kan gå galt, hehe... Remote må selvsagt kobles til for å få liv i forsterkeren. Du har sikkert en blå ledning med hvit stripe ut fra spilleren, det er remote. Det spiller selvfølgelig ingen rolle at rca-utgangene dine er sølvfarget, og kablene dine er gullfarget Jordingen din er heller ikke god, du bør bruke en mere solid plass, som feks setebeltefestet. Hvor i landet holder du til ca? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 (endret) Oh my..... Du skulle vel helst hatt noen til å assistere deg du, høres det ut som, for dette kan gå galt, hehe... Remote må selvsagt kobles til for å få liv i forsterkeren. Du har sikkert en blå ledning med hvit stripe ut fra spilleren, det er remote. Det spiller selvfølgelig ingen rolle at rca-utgangene dine er sølvfarget, og kablene dine er gullfarget Jordingen din er heller ikke god, du bør bruke en mere solid plass, som feks setebeltefestet. Hvor i landet holder du til ca? Er vist noe sånn at ampen slår seg å hvis den mottar signaler hvis man ikke hadde remote. Slik jeg tolket det i manualen. Jeg er i Halden for tiden. og i oslo i ferier. EDIT: Det er en helt BLÅ kabel i cd spillern(som er løs) og en blå og hvit som jeg ikke aner hvor leder til, men selve remoten fra ampen til cd brønnen ligger å slenger uten kobling? kanskje det er løsningen? Jeg har heller ikke tatt ut sikringa, så er vel fare for at den spiser batteri, men den lyser jo ikke så da er den heller AV?...... Endret 16. februar 2013 av Slettet-INkUtP Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Den vil ikke lyse får den får spenning inn på remote på forsterkeren, og vil da heller ikke trekke noe strøm. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Men remoten som er i ampen, og slenger rundt i brønnen til cden, hvor stikker jeg den? Skal jeg koble ut den blå og hvite som er der? :PpPpP Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Men remoten som er i ampen, og slenger rundt i brønnen til cden, hvor stikker jeg den? Skal jeg koble ut den blå og hvite som er der? :PpPpP Det er vanskelig å si uten å se dette, det var derfor jeg spurte hvor i landet du holdt til, men halden blir 40min kjøring + horten-moss ferja, så det blir kanskje litt langt... Men hvis jeg har forstått deg riktig, så er den blå/hvite fra spilleren koblet til noe, men du ser ikke hva?? Har du elektrisk antenne på ilen? Eller orginal antenneforsterker?? Du skriver at du har en helt blå en fra spilleren også? Har du mulighet til å måle om du får spenning på den blå ledningen når spilleren er på? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Vel fikk det til å funke i dag. Men cd spiller henger ut av dashen siden det er helt fakka inni der lol Må kjøpe noen plasthetter elns så ledningen jeg surret sammen ikke snapper når jeg dytter den inn igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå