Baltazar94 Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 (endret) Har sjekket litt og fant litt mer om det nye systemet, som er tenkt innført i Norge. For det første så er det IKKE snakk om rønkenteknologi, det nye kalles millimeterbølgjer. Les selv: http://www.nrk.no/ny...land/1.10914356 Jeg vet en annen skrev om dette tidligere i trådenen, men husket selv ikke betegnelsen.Jeg har hatt litt problemer med å beskrive hva som vises, men i informasjonsvideoen, bil det brukt et treffende utrykk "pepperkakemann". Det er et slikt bilde som vises, ikke detaljert kroppsfigur. Foreløpig så finner jeg ikke noe om helsefarer, ved dette systemet. Men vil jo tro at uten rønkenstråler, så burde det være trykt. Og da faller det meste av argumentene dine/deres bort. Det er naturlig at de ikke opplyser noe om helsefare ved "millimeterbølger" for helsefaren for de som skal bruke, eller gå gjennom disse maskinene bryr de seg ikke om, det viktigste for dem er å lære folk opp til å vant til å bli behandlet som kveg. Det de kaller "millimeterbølger" er ganske enkelt mikrobølger, disse er antakelig enda mer helsefarlig enn de scannerne de bruker i USA. USA har bla utviklet mikrobølgevåpen, og om mikrobølger var ufarlig så ville de neppe egne seg til bruk som våpen. Radar bruker også mikrobølger, og de fleste av oss husker vel alle helseskadene som oppsto for noen år siden pga uskjermet buk av radar ? Den siste saken som jeg har hørt om som omhandler helseskader fra radar skjedde for et år siden. Mikrobølgeovner er heller ikke ufarlig, selv om den ikke gir synlige eller følbare helseskader. http://articles.merc...ve-hazards.aspx http://www.globalhea...-proven-dangers Poenger er at mikrobølger er farlig for oss uansett, hvorfor påstår de da at det er "ufarlig" å gå gjennom en skanner som bestråler oss fa alle kanter med mikrobølger ? Og hvorfor prøver de å lure folk ved å kalle mikrobølgene for millimeterbølger ? Endret 2. mars 2013 av Baltazar94 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 (endret) Dette med flykontroller oppsto jo i USA, siden er det blitt innført i Norge og europa. Npr det nå blir stadig strengere krav, så kommer det igjen fra USA og blir så kopiert av europa og Norge. Når vi nå ser at dette kommer fra USA og blit kopiert i Norge, så kan ikke jeg forstå hvordan noen ennå er så blinde at de ikke kan se sammenhengen, og forst at dette er globalt. Det blir først innført i USA, og så kommer det til Norge, europa og resten av den vestlige verden. Det er 14 år siden jeg sist reiste i Asia, da var det ikke flyplasskontroller de fleste plasser, men det blir nok innført der også, og er det kanskje allerede. De som vil lese litt om hva vi kan forvente på norske flyplasser om ikke lenge, kan klikke på denne linken. http://www.folkets.i...n-begrensninger Endret 2. mars 2013 av Baltazar94 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 (endret) Dette med flykontroller oppsto jo i USA, siden er det blitt innført i Norge og europa. Npr det nå blir stadig strengere krav, så kommer det igjen fra USA og blir så kopiert av europa og Norge. Når vi nå ser at dette kommer fra USA og blit kopiert i Norge, så kan ikke jeg forstå hvordan noen ennå er så blinde at de ikke kan se sammenhengen, og forst at dette er globalt. Det blir først innført i USA, og så kommer det til Norge, europa og resten av den vestlige verden. Det er 14 år siden jeg sist reiste i Asia, da var det ikke flyplasskontroller de fleste plasser, men det blir nok innført der også, og er det kanskje allerede. De som vil lese litt om hva vi kan forvente på norske flyplasser om ikke lenge, kan klikke på denne linken. http://www.folkets.i...n-begrensninger Er ikke alltid enig i det du sier Baltazar, men den linken synes jeg var så viktig at jeg kommer til å klippe ut og lime inn etter hvert i tråden. Dette går ikke an! Man kan ikke kjempe terrorisme på denne måten! Svineri! Utklipp 1 Spørsmålene som bør stilles er utallige. Er det for eksempel greit at sikkerhetsvaktene på verdens flyplasser kan drive aktiviteter som ellers i samfunnet ville blitt sett på som seksuell trakassering? Noen historier fra verdens flyplasser kan være passende å gjengi i korte trekk her: 1. 4 ÅRING TVUNGET TIL Å GÅ UTEN SINE BEINSTØTTER Den 4 år gamle gutten skulle på ferietur til Disneyland med sine foreldre, og måtte derfor selvfølgelig gå gjennom sikkerhetskontrollen på flyplassen. Gutten var utviklingshemmet, og musklene i beina hans var ikke sterke nok til å kunne bære ham selv. Han var derfor nødt til å bruke mekaniske støtter på beina for å kunne gå. Som forventet gav dette utslag på metalldetektoren. Kontrolløren i sikkerhetskontrollen så straks på guttungen som en trussel mot flyplassen og ba ham gå gjennom detektoren på egenhånd, uten støttene.Dette var selvsagt lettere sagt enn gjort. Foreldrene ble rasende og ba om å få snakke med en sjef. Sjefen kom og forklarte arrogant at ”du vet godt hvorfor vi må gjøre dette”.. 2. BLÆREKREFT OVERLEVENDE FORLATT – DEKKET I URIN Thomas Sawyer er en 61 år gammel mann som er heldig og har overlevd blærekreft. Dessverre for ham ble han fornærmet til de grader i sikkerhetskontrollen på flyplassen da han skulle ut for å reise. Thomas trengte en pose på utsiden av kroppen for å samle opp urin, siden urinblæren ikke lenger var inntakt. Posen med urin ble oppdaget i scanneren og Thomas ble raskt dradd tilside for videre sjekk. Flere ganger prøvde han å fortelle vaktene om urinposen, men vaktene svarte raskt at de ikke trengte å høre om hans problemer. Buksene til Thomas var laget litt større for å ha plass til posen med urin, og falt dermed ned på gulvet da han ble tvunget til å fjerne beltet. Han måtte spørre dem om lov 2 ganger før han fikk tillatelse til å ta buksene på igjen. Deretter ble han bedt om å fjerne genseren sin, og Thomas prøvde igjen å fortelle dem om sine problemer uten at de hørte etter. En av vaktene trykket hardt på posen i forbindelse med undersøkelsene, som førte til at Thomas forlot sikkerhetskontrollen gråtende og dekket i urin på vei til flyet sitt… Utklipp slutt.. Man skal ikke tåle så inderlig vel.... Endret 2. mars 2013 av Wolfkiller Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Da er vi kanskje ferdig med å diskutere skjermbildet, som KUN viser "pepperkakemenn" og "pepperkakekvinner" og IKKE formen på kroppen. Med andre ord, ikke nakenskanning, som noen standhaftig har hevdet! Ser den godeste Baltazar94 (eller er det Rune Langeland), fikk noe nytt å mistenkeliggjøre. Og gjerne det, men det får andre diskutere. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2013 Geco, Artikkelen du henviser til over har en link til ei politikerkvinne som var ute å reiste sammen med samferdselsministeren og Måtte ta av seg bh-en på flyplassen http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/1.10912364 Klart når det er en politiker som blir utsatt for overtramp kommer det i nyhetene, for det var ikke noe unikt tilfelle: Men ho tok opp saka på Facebook-sida si, og fekk mange reaksjonar frå kvinner som har opplevd liknande. Klart om man er politiker kan man jo snakke med de som faktisk utformer reglene, ettersom man selv er med på dette: Ho tok opp saka med statssekretær Geir Pollestad i Samferdselsdepartementet, som har ansvaret for luftfarten. Han seier at kvinner ikkje skal bli utsette for det Laila Melkevoll opplevde. Klart om man da ser videre på hva vedkommende faktisk har satt istand på bakken finner man: Vektarane fylgjer regelverket Lufthamnsjef Kjell Otto Gjesdal på Førde lufthamn Dermed har vi full ansvarsfraskrivelse, både fra politikerne som skriver reglene som sier "det er ikke meningen at ..." og de som er på bakken som sier "reglene sier at ..." Selv har jeg sett barn blitt fratatt våpen på Gardermoen grunnet faren at de skulle komme til å kapre flyet: 1 Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Da er det veeeldig viktig å drive sauekontroll pga noen terrorister som engang kapret et par fly. Frykt er et vanlig (politisk) virkemiddel for å få oppmerksomheten bort fra andre problemer. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Geco, Artikkelen du henviser til over har en link til ei politikerkvinne som var ute å reiste sammen med samferdselsministeren og Jøss, fant du noe mer å vri på! Ikke dårlig. Artikkel du viser til, har da ikke noen med det jeg diskuterer å gjøre. Jeg har ikke diskutert hvilken sikkerhetskontroll det er i dag, hverken i Norge, eller ute i verden! Overskriften på denne tråden hvenviser til et nytt system, tenkt innført i Norge og det er det jeg diskuterer! Og på det systemet blir det IKKE nakenskanning, det viser "pepperkakefolk" og ikke kroppskonturen. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Frykt er et vanlig (politisk) virkemiddel for å få oppmerksomheten bort fra andre problemer. Sikkerhetskontroll, skaper ikke frykt i normale mennesker! Kun i nevrotiske individer. Og heldigvis så er det ikke så mange av dem. Vi skal ha nødvendig sikkerhetskontroll, på flyplasser i Norge. Så får nevrotikerene bryke bil, eller båt når de skal reise. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2013 Jøss, fant du noe mer å vri på! Ikke dårlig. Artikkel du viser til, har da ikke noen med det jeg diskuterer å gjøre. Jeg har ikke diskutert hvilken sikkerhetskontroll det er i dag, hverken i Norge, eller ute i verden! Tråden omhandler en ny komponent i sikkerhetskontrollen, systemet som helhet er da fullt relevant. Spesielt når man idag finner at damer må ta av seg BHer samtidig som alle involverte i sikkerhetssystemet fraskriver seg etthvert ansvar. Overskriften på denne tråden hvenviser til et nytt system, tenkt innført i Norge og det er det jeg diskuterer! Og på det systemet blir det IKKE nakenskanning, det viser "pepperkakefolk" og ikke kroppskonturen. Samferdselsministeren påstår at systemet vil vise pepperkakemenn, samtidig påstår vedkommende at: En kan ikke lagre, oppbevare, kopiere eller skrive ut informasjon fra skanneren. Hvorfor er er det ett poeng at informasjonen ikke vil lagres, kopieres eller skrives ut om det eneste som ses er en "pepperkakemann"? Hvorfor skal jeg tro påstander fra en politiker? Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Terroristhandlinger skjer, ikke la det ødelegge friheten... ellers er det liten vits å ha et liksomfritt land... Normale mennesker, ønsker sikkerhetskontroll på flyplasser! Så får du og noen få hysteriske nevrotikere, enten godta det. Eller bruke andre fremkostmidler. Dette får dere ikke endret, selv om en "håndfull" av dere, protestere her på forumet. Men dere protesterer jo på alt. Godt noen av dere tilbringer tiden i utlandet. Fortsett å bli der, for det norske samfunnet er jo håpløst for dere. Jeg synes det er relativt bra jeg. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 (endret) Tråden omhandler en ny komponent i sikkerhetskontrollen, systemet som helhet er da fullt relevant. Tror du må lese en gang til og det som står om det nye systemet, som er tenkt innført. Og ikke alt som står, om eksisterende system. Med dette nye systemet, er det ikke behov for å kle av seg, heller ikke om damer har behåer med metall i. Det er ikke Samferdelsesministeren som bruker utrykket "pepperkakemenn"! Men en fra Avinor, som informerer om systemet. Men han lyger vel han også, eller..... Endret 4. mars 2013 av geco5 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 4. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2013 (endret) Med dette nye systemet, er det ikke behov for å kle av seg, heller ikke om damer har behåer med metall i. Kan ikke helt se hvordan det endres? Damene fikk beskjed om å ta av seg BHene som følge av at sikkerhetssystemet markerte på dette stedet. At markeringen skjer på en skjerm på "pepperkakemannen" istenden for ved bruk av håndhåldt metalldetektor ser ut til å være irrelevant. Skal vel bemerkes at damene fikk to andre alternativer: 1. La den mannlige sikkerhetskontrolløren beføle sine bryster. 2. Ikke fly. Så igrunnen var det vel "frivillig" å ta av seg BHen. Endret 4. mars 2013 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 4. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2013 (endret) Sikkerhetskontroll, skaper ikke frykt i normale mennesker! Kun i nevrotiske individer. Og heldigvis så er det ikke så mange av dem. Vi skal ha nødvendig sikkerhetskontroll, på flyplasser i Norge. Så får nevrotikerene bryke bil, eller båt når de skal reise. Hvilket medfører flere døde som direkte resultat av sikkerhetskontrollene på flyplassene: http://www.businessweek.com/articles/2012-11-18/how-airport-security-is-killing-us Burde vel legge det til på listen i post 58 over hvorfor denne "sikkerhets"-kontrollen er en vits. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1490762&st=40&p=20235457entry20235457 Endret 4. mars 2013 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Sikkerhetskontroll, skaper ikke frykt i normale mennesker! Kun i nevrotiske individer. Og heldigvis så er det ikke så mange av dem. Vi skal ha nødvendig sikkerhetskontroll, på flyplasser i Norge. Så får nevrotikerene bryke bil, eller båt når de skal reise. Nå tenkte jeg på at terrorisme(eller frykten for) blir brukt som hjelpemiddel for å få oppmerksomhet bort fra viktigere ting. Som for eksempel frihet. Jeg nevnte ikke noe om scannere. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Normale mennesker, ønsker sikkerhetskontroll på flyplasser! Så får du og noen få hysteriske nevrotikere, enten godta det. Eller bruke andre fremkostmidler. Dette får dere ikke endret, selv om en "håndfull" av dere, protestere her på forumet. Men dere protesterer jo på alt. Godt noen av dere tilbringer tiden i utlandet. Fortsett å bli der, for det norske samfunnet er jo håpløst for dere. Jeg synes det er relativt bra jeg. Hvem er disse "normale" menneskene som ønsker at folk klår pensjonister og handikappede 4 åringer i baken? Lurer på hvor de finnes jeg... Kan ikke du lage en avstemning da, så finner vi ut hvor landet ligger? Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Kan ikke helt se hvordan det endres? Damene fikk beskjed om å ta av seg BHene som følge av at sikkerhetssystemet markerte på dette stedet. Unskyld at jeg blir personlig! Men har du problemer med å lese, eller forstår du ikke at det du beskriver, et et system som ER i bruk. Det nye systemet er ikke tatt i bruk og dermed er det ingen passasjerer som har benyttet systemet. Les om igjen du, kanskje du forstår! Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Hvem er disse "normale" menneskene som ønsker at folk klår pensjonister og handikappede 4 åringer i baken? Lurer på hvor de finnes jeg... Kan ikke du lage en avstemning da, så finner vi ut hvor landet ligger? Uten avstemmning, er jeg sikker på at en eller annen form for skanning fortsatt kommer til å bli benyttet. Gammelt system, er jo allerede i bruk og det sier vel sitt. Og jeg har ikke oppservert de store protestene, kun fra en håndfull nevrotikere. Men jeg ser at det er ennå en, som ikke kan lese! Med det nye systemet, er det ikke behov for å "klå" på folk. Men for folk som av en grunn ikke ønsker å passere en skanner, er jo kroppsvisitasjon alternativet. Hva så? Ser ikke problemet. Vanlige mennesker aksepterer allerede sikkerhetskontroll, selv om noen få missliker det. Og mange får unødige problemer, da de ikke skaffer seg informasjon om hva som er lov til å ha med på fly og resten av annbefalinge. Det er da allment kjent, via media, at det er restriksjoner ved å fly. Er en dum nok til ikke å sjekke selv, kan en jo få problemer. Så du får fotsette å lure, mens vi andre aksepterer nødvendige kontroller. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 (endret) Og vi fortsetter med utklipp av tilstander Geoco5 så gjerne vil se... 3. ARRESTERT PÅ GRUNN AV EPLESAUS 58 år gamle Nadine ble strippet ned for fullt søk, satt håndjern på og arrestert på grunn av eplesaus i 2009. Nadine oppførte seg ikke mistenkelig på noen måte og eplesausen var ikke oppbevart i mistenkelig emballasje. Nadine reiste derimot med sin 93 år gamle mor som var totalt avhengig av å sitte i rullestol. Hun forklarte sikkerhetsvaktene at denne eplesausen var helt nødvendig for at moren skulle klare å svelge sine nødvendige medisiner under turen. Det var også en tredje person med, en person som hadde omsorgen for moren på fulltid og selvfølgelig kunne gå god for hele historien. Mens vakten prøvde å stjele Nadine`s eplesaus kjeftet kollegene hans på damen som hadde pleieansvar og bad henne holde seg unna. Mens de brukte tiden sin på skriking og skremming satt den 93 år gamle senile moren forvirret tilbake og lurte på hva som skjedde.. Overvåkningsvideoen beviser at vaktene på flyplassen løy grovt i rapporten de lagde. Det tok Nadine et helt år før hun fikk saken mot seg henlagt – men da var allerede moren død… 4. 8-ÅRING PÅ TERROR ”WATCH LIST” Første gang lille Mikey Hicks ble stoppet og foreldrene konfrontert med at han var på listen var han kun 2 år gammel! Hvor mye galt kan en toåring gjøre i luften? I starten var dette faktisk mildt underholdende, kanskje spesielt siden foreldrene regnet med at dette var en engangshendelse som ville bli registrert og tatt hånd om. For slike ting må da nesten registrers på en eller annen plass, ikke sant? Etterhvert ble det mindre morsomt. Da Mikey var blitt 8 år gammel og familien skulle på en ferietur til Bahamas ble han stoppet igjen. Dette medførte en ekstra kontroll på utreisen, og et enda verre, bortimot aggressivt gjennomsøk på vei hjem. Foreldrene er mest oppgitt, mens lille Mikey på sin side forstår ikke hvorfor hjemlandet hans tror han er en terrorist… TSA (flyplass-sikkerhet) mener selvfølgelig fremdeles de gjør en utrolig bra jobb og at de kun beskytter oss mot onde terrorister. Utklipp slutt: Sikkert pga Patriot Act fordi foreldrene er fredsforkjempere eller noe sånt, det klassifiseres sef under terrorist... Ytringsfrihet my ass.. eller kanskje den 2 år gamle sønnen sin... Endret 4. mars 2013 av Wolfkiller Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Er vold mot folk med dårlig syn greit? Kanskje Geoco5 bruker linser selv? 5. VOLDSBRUK OG ARRESTASJON PGA LINSEVESKE Tilbake i 2007 prøvde Robin Kassner å rekke et fly fra Reagan National Airport, da hun ble fysisk angrepet av flere sikkerhetsvakter og flyplasspoliti – på grunn av linseveske. Som det er mulig å se i overvåkningskameraet på flyplassen tok de tak i armen til Robin, tvang dem bak på ryggen og dro henne flere meter bortover gulvet før de slang henne i bakken – tilsynelatende helt uprovosert. Robin husker å ha tenkt noe slikt som ”Herregud, jeg blir banket helt uten grunn” , og det var heller ikke enden på visa. Robin ble etterhvert plukket opp og ført bort til inspeksjonsbordet, for deretter å ha fått hodet smelt i et bordet – nok til å gi henne hjernerystelse og mulig permanent hjerneskade. Robin ble fengslet i en midlertidig celle på flyplassen før hun slapp løs med en anklage om «hindre retten». Heldigvis fikk hun mulighet til å bruke videobevisene i et 10 millioner dollar søksmål mot flyplassen i ettertid… Dette var kun noen få eksempler, og dessverre er listen mye lengre. De interesserte kan lese flere historier leses her: http://scottystarnes.files.wordpress.com/2011/05/lb9nk.jpg http://www.wbtv.com/Global/story.asp?S=13534628 http://www.msnbc.msn.com/id/40278427/ns/travel-news?ns=travel-news http://rawjustice.com/2010/11/19/distressed-toddler-gets-a-tsa-pat-down/ http://www.cbsnews.com/stories/2008/03/27/travel/main3976376.shtml Så dette om skannerne da. Jeg tror det er røntgen jeg forsåvidt... NAKENSCANNERE Mange flyplasser rundt i verden vil raskt prøve å slå ihel denne påstanden og si at deres scannere ikke lenger viser nakne kropper. Sant nok, mange av scannerne har nå fått programvare som istedenfor viser et omriss av kroppen og markerer de mistenkelige områdene. Forbedring, men fremdeles langt fra bra. Faktum er at de aller fleste scannere fremdeles viser nakenbilder av personene som går gjennom, og selv om dette problemet evt vil løses helt i fremtiden vil vi fremdeles bli utsatt for skadelige doser stråling som akkumuleres opp i kroppen hver eneste gang vi går gjennom en slik scanner. Denne strålingen kommer i tillegg til all annen stråling vi utsettes for i dagliglivet, som for eksempel fra trådløse nettverk, basestasjoner, nødnett, radarer, mikrobølgeovner, transformatorstasjoner, høyspentlinjer, digital-tv og radio, røntgen, etc. Dvs, hver eneste gang du går gjennom denne maskinen, vil du øke din risiko for å få kreft. Spesielt hudkreft. Produsenter og sikkerhetsvakter sier selvfølgelig at disse scannerne er helt trygge, noe som enten er direkte løgn, eller en hendig kamuflering av sannheten. Det kommer stadig frem flere beviser som viser at strålingen er høyere enn antatt, og at forskningsresultatene har blitt tuklet med. Tross alt, ingen uavhengig forskning på kort eller langtidseffekter har noengang blitt gjort. Er dette gigantiske eksperimentet i det hele tatt lovlig? I Storbritannia har grupper tatt til orde for at kroppsscannere både bryter diskrimineringslover og lover om rett til privatliv. (se VG-artikkel) Også andre norske aviser roper om kreftfaren, uten at noen tilsynelatende bryr seg. ABC Nyheter har for eksempel overskriften: ”Kropsskanner kan gi kreft”: Onsdag 19.05.2010. De har tatt for seg advarsler fra flere amerikanske forskere, representert her ved David Agard ved University of California. (mer om dette senere) Han understreker at røngtenstrålene i skanneren kan skade kromosomer, som igjen kan føre til kreft. Forskningen viste også at barn er mer sårbar overfor strålingsskadene. David forklarer videre at strålingen fra skanneren blir værende i huden og det underliggende vevet. Dr. Dong Kim (chair of the department of neurosurgery at the University of Texas Medical School and Rep. Gabrielle Giffords’ neurosurgeon) slår fast dette i en meget omdiskutert artikkel fra CNN: “There is really no absolutely safe dose of radiation… Each exposure is additive, and there is no need to incur any extra radiation when there is an alternative.” Kan man virkelig være uenig i et slikt utsagn? Hvorfor ignoreres alltid føre var prinsippet i disse dager? Dersom man ser på historien ser man det samme om og om igjen. Det som har vært garantert sikkert i utgangspunktet har vist seg å ikke være det likevel. F.eks ble det for 40 år siden garantert av røntgenlaboratorier, sykehus og ”American College of Radiology ” at CT scanninger ikke utgjorde mer risiko enn en standard røntgen av en persons brystkasse. I dag vet vi at det utgjør omtrent 1.000 røntgenbilder…! Flere teknologier er i bruk. Den vanligste er i frekvensområdet til røntgenstråling, og sender ut farlig ioniserende stråling. En annen holografisk scanner utviklet av Pacific Northest National Laboratory nakenscanner passasjerer med radiobølger av ultrahøy frekvens. Millimeterbølgene er ca 1000 ganger høyere enn et standard FM bånd. Disse bølgene går gjennom klær, emballasje og bygningsmaterialer. Dette bølgebåndet inkluderer radar, et frekvensspekter som vi har visst kan skape kreft og nerveproblemer hos mennesker siden 2 verdenskrig. Mikrobølgefrekvenser har dokumentert skadelig effekt på mennesker, er carcinogeniske, og de kanskape unormal fosterutvikling for å nevne noe. Nettsiden Wewontfly oppsummerer litt om den ioniserende strålingen her: “Backscatter X-ray uses ionizing radiation, a known cumulative health hazard, to produce images of passengers’ bodies. Children, pregnant women, the elderly, and those with defective DNA repair mechanisms are considered to be especially susceptible to the type of DNA damage caused by ionizing radiation. Also at high risk are those who have had, or currently have, skin cancer. Ionizing radiation’s effects are cumulative, meaning that each time you are exposed you are adding to your risk of developing cancer.Since the dosage of radiation from the backscatter X-ray machines is absorbed almost entirely by the skin and tissue directly under the skin, averaging the dose over the whole body gives an inaccurate picture of the actual harm.” Scientists from the University of California, San Francisco (UCSF) have echoed these concerns. Because the radiation beam from the scanners concentrates on your skin, researchers believe the dose may be up to 20 times higher than is being estimated. Skin cancer is one potential outcome of such exposure. Dr. Russell Blaylock som jeg vet er godt kjent for mange av Folkets Info sine lesere er også svært bekymret over utviklingen, og gir sine synspunkter på denne saken her. Flere uavhengige studier viser også at det i tillegg til kreft kan være en sammenheng mellom røntgenstråling og hjertesykdom ifølge doktor John Gofman (MD, PHD). BREVET DE IKKE VIL DU SKAL LESE Dette får du selvfølgelig en link til her fra Folkets Info slik at du kan lese det i sin helhet. Det er publisert hos Naturalnews og finnes i pdf form her. Dette er et brev med sterke anklager og store bekymringer, som slår beina under alle som påstår at denne teknologien er sikker. Brevet er skrevet og signert av John Sedat PhD, David Agard PhD, Marc Shuman MD, og Robert Stroud PhD. Alle med spesialkompetanse innen området. Brevet er godt skrevet og bør leses i sin helhet, men for å gjengi innholdet oppsummert i noen få og enkle stikkord; Scannerne er høyst sannsynlig skadelige for din helse Sikkerheten har aldri vært testet, og definitivt ikke av uavhengige kvalifiserte personer. Strålingen kan forandre ditt DNA Faren er mye høyere enn man blir fortalt av vaktene, som tar i bruk et forenklet overslag som forteller at du får høyere stråling av flyturen. Dette gir et helt skjevt bilde. Stråling fra flyturen blir fordelt over hele kroppen, mens stråling fra scannerne penetrerer og påvirker kun ett enkelt organ: huden. Til gjengjeld er all strålingen fokusert direkte mot huden. Tester har vært satt opp til fordel for produsentene HVA SKJER NÅR FEIL OPPSTÅR? V vet også alle sammen at feil kan oppstå. Fly faller til og med ned fra himmelen en sjelden gang. Flere av røntgenmaskinene eller kroppsscannerne har en mekanisk konstruksjon med bevegelige deler. En sylskarp røntgenstråle sendes ut mens et hjul ruller den hurtig forbi deg. 1. Dersom denne mekaniske innretningen av en eller annen grunn stopper kan den sende en sterk, fokusert stråle som ”skjærer” seg inn på et veldig lite område og skaper celle og DNA mutasjoner. Kan noen vise til studier som beviser at en slik feil ikke kan oppstå? Svaret er nei. I tillegg forbys uavhengig testing. 2. Uavhengige forskere eller dataeksperter får ikke lov til å se på softwaren disse maskinene bruker. Alle som har en pc vet også at softwareproblemer oppstår en og annen gang. Hva om det er en liten «bug» i systemet som får røntgenstrålen til å bli 10 000 ganger sterkere? Flere kilder viser allerede at strålingen kan være over 20 ganger høyere enn man har blitt fortalt ved vanlig bruk, og da fungerer systemet feilfritt! 3. Hva skjer de gangene vaktene zoomer inn på f.eks anus (som er en velkjent gjemmeplass) eller en niårings ”utstyr” for å øke sikkerhetspersonellets private bildesamling? Kan dette forårsake enda mer stråling? (fakta; en sikkerhetsvakt har allerede blitt arrestert for distribuering av barneporno) DU BLIR BØTELAGT 11.000 DOLLARS OM DU NEKTER NAKENSCANNING OG SEKSUELL TRAKASSERING PÅ AMERIKANSKE FLYPLASSER For å gjøre det hele enda mer sinnsykt så kan ”Sun Sentinel” rapportere at dersom du ikke ønsker å verken bli avkledd elektronisk, risikere kreft eller å bli seksuellt trakassert av sikkerhetsvaktene i Amerika kan du bøtelegges 11.000 dollar dersom du allerede er kommet inn i sikkerhetskontrollen. TSA (Transport Security Administration) advarer om at alle som har kommet inn i sikkerhetskontrollen og ikke ønsker noen av de overnevnte alternativene verken får lov å fly eller får lov til å forlate flyplassen. De forteller videre at man må bli på flyplassen for videre avhør av TSA og eventuelt lokalt politi. Her risikerer man bøter, samt arrestasjon. DET VERSTE AV ALT Som det ble nevnt innledningsvis ble jeg under min reise i fra Amsterdam konfrontert med at jeg burde gå gjennom scanneren, jeg ble løyet til av en G4S vakt som i tillegg tok meg ut av køen for så å bli gjennomsøkt en ekstra gang blant resten av folkemengden. Mens dette skjedde var jeg vitne til det sjokkerende synet at SAMTLIGE av de resterende passasjerende stilte seg opp på linje for å stekes levende, uten at de så mye som hevet et øyebryn. Har det virkelig gått så langt at vi i dag godtar absolutt alt når vi skal ut å reise? Har vi blitt så skremt av media og myndigheter at vi er villige til å gi opp alle våre rettigheter og krav på privatliv for å bekjempe den løst definerte trusselen”terrorisme”? Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Unskyld at jeg blir personlig! Men har du problemer med å lese, eller forstår du ikke at det du beskriver, et et system som ER i bruk. Det nye systemet er ikke tatt i bruk og dermed er det ingen passasjerer som har benyttet systemet. Les om igjen du, kanskje du forstår! Nå må du slutte å være så naiv at du stoler på politikere, de lyver jo alltid om andre ting, hva slags garanti har vi for å stole på dem nå ? Deessuten så lyver de jo allerede utgangspunktet , når de snakker om et nytt system med "millimeterbølger" For "millimeterbølger" er mikrobølger, og disse gir også farlig stråling. Men dette "nye systenet" gjelder jo uansett bare scanningen, ikke kroppsvisitteringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå