Friluftskar Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Du anser muligens Statseide NRK som en uavhengig nyhetskilde om nyheter som kommer fra regjeringen? De er relativt upartisk, selv om folk som er "tørre bak øra", vet å vurdere. Innslaget på tv, var i mine øyne seriøst og det er tvilsomt at det var manipluert. Så dine linker til gamle og andreledes system, bassert på USA har da lite her å gjøre, i din egen tråd. I Norge er det vist et annet system, som ikke viser kroppsfigur. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 24. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2013 Beklager, men har ikke NRK her på disse kanter og kan ikke vurdere innslaget du referer til. Klart at OM det su sier stemmer (hvilket jeg ikke ville sette min fulle og hele lit til NRK om medmindre bekreftet fra uavhengige kilder) vil det eliminere EN av mine innvendinger til et slikt system. De resterende innvendiger består. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 De er relativt upartisk, selv om folk som er "tørre bak øra", vet å vurdere. Innslaget på tv, var i mine øyne seriøst og det er tvilsomt at det var manipluert. Så dine linker til gamle og andreledes system, bassert på USA har da lite her å gjøre, i din egen tråd. I Norge er det vist et annet system, som ikke viser kroppsfigur. Relativt upartisk? Jeg så ikke innslaget selv, har bare lest denne tråden. Men at NRK er upartisk er jeg ikke enig i, dersom du følger med på hva de sender av dokumentarprogram og av debatter, så får du med deg at NRK er ganske så venstrevridd med anker til Arbeiderpartiet. På samme måte er TV2 ganske så høyrevridd, dersom du følger med på Nyheter og dabattprogram så skinner dette klart gjennom. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 I Norge er det vist et annet system, som ikke viser kroppsfigur. Hvordan kan du vite dette da ? Da scannere skulle innføres i USA så lovte også regjering og media at de ikke skulle vise kroppsfigur. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 (endret) Hvordan kan du vite dette da ? Da scannere skulle innføres i USA så lovte også regjering og media at de ikke skulle vise kroppsfigur. Hvordan jeg vet, det har jeg forklart tidligere. Jeg så et program på NRK Dagsrevyen hvor systemet ble forklart og hvor vi så hvilket bilde av kroppen, som ble vist på skjermen til kontrollørene. Jeg driter i USA og hva som er brukt der! Tråden gjelder vel Norge! Endret 24. februar 2013 av geco5 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Hvordan jeg vet, det har jeg forklart tidligere. Jeg så et program på NRK Dagsrevyen hvor systemet ble forklart og hvor vi så hvilket bilde av kroppen, som ble vist på skjermen til kontrollørene. Jeg driter i USA og hva som er brukt der! Tråden gjelder vel Norge! Jeg skal ikke bruke de maskinene iallefall, for folk som føler mye til felles med sauer og kyr så er det bare å la seg avkle. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Jeg skal ikke bruke de maskinene iallefall, for folk som føler mye til felles med sauer og kyr så er det bare å la seg avkle. Hvorfor bryr du deg da? Flytt ut i skogen for deg selv, der passer du best. I et samfunn, må en ha evnen til å kompromisse med andre. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 (endret) Hvordan jeg vet, det har jeg forklart tidligere. Jeg så et program på NRK Dagsrevyen hvor systemet ble forklart og hvor vi så hvilket bilde av kroppen, som ble vist på skjermen til kontrollørene. Jeg driter i USA og hva som er brukt der! Tråden gjelder vel Norge! Du kan ikke stole på NRK. NRK er propagandaorgan for regjeringen. Det er ikke så lurt å drite i hva som skjer i USA. For dette er er globalt, og det meste av det som skjer i USA vil også før eller senere skje i Norge. Og dette med "sikkerhetskontroller" og scannere er jo også kopiert fra USA, som var det første landet som begynte å bruke det. Endret 24. februar 2013 av Baltazar94 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 (endret) Hvorfor bryr du deg da? Flytt ut i skogen for deg selv, der passer du best. I et samfunn, må en ha evnen til å kompromisse med andre. Igjen personkritikk! Dersom vi var slemmere kunne vi fått dere skrivesperret noen dager. Jeg bor ikke så sentralt uansett og ja familien bor i skogen. Du mener kompromisse med STATEN. Ikke med andre. Jeg velger en ransakelse foran en kreftmaskin. Jeg er en Liberal sjel, jeg tror på friheten. Man skal ikke mistenke alle innbyggere i et land og kreve nakenhet gjennom skannere og intimundersøkelse. Dette er sånt man gjør mot kriminelle, og vi blir ikke sikrere av at staten behandler alle reisende som kriminelle. Det er lov å bruke skjønn, en 4 år gammel jente med foreldre er trolig ikke terrorist. Endret 24. februar 2013 av Dropkmurphy Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 (endret) Det er ikke så lurt å drite i hva som skjer i USA. For dette er er globalt, og det meste av det som skjer i USA vil også før eller senere skje i Norge. Og dette med "sikkerhetskontroller" og scannere er jo også kopiert fra USA, som var det første landet som begynte å bruke det. Jo jeg driter i de avleggs systemene, dere henviser til her. Som jeg har skrevet før, bildet fra skanningen som er påtenkt her i Norge, viser ikke et "sant", eller nøyaktig bilde av kroppen. Fungerer dette systemet, kommer resten av verden også til å benytte slike systemer, også USA. Da vil det bli et folkekrav i USA at de går over til systemer som forvrenger bildet av kropper. Ingen grunn til at den repotasjen skulle være forfalsket av NRK og den Norske stat. Det er bare humbug, å påstå noe annet. For øvrig så tar jeg hensyn til hva som skjer i verden (også usa), men det må være relevandt. Og i dette tifellet, er det pr. dags dato beregnet et annet annet system i Norge. Og da er det gamle systemet, som blir brukt i USA urelevandt. Endret 25. februar 2013 av geco5 Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Igjen personkritikk! Dersom vi var slemmere kunne vi fått dere skrivesperret noen dager. Jeg bor ikke så sentralt uansett og ja familien bor i skogen. Du mener kompromisse med STATEN. Ikke med andre. Jeg velger en ransakelse foran en kreftmaskin. Jeg er en Liberal sjel, jeg tror på friheten. Man skal ikke mistenke alle innbyggere i et land og kreve nakenhet gjennom skannere og intimundersøkelse. Dette er sånt man gjør mot kriminelle, og vi blir ikke sikrere av at staten behandler alle reisende som kriminelle. Det er lov å bruke skjønn, en 4 år gammel jente med foreldre er trolig ikke terrorist. Personkritikk! Merkelig, hvor er den personkritikken da? Undrer på om du vet hva det er. Nå, ble det personlig og negativt. Men når du ikke kan innfinne deg med regler samfundet bestemmer, da hører du ikke hjemme i et samfunn. Dermed er det vel kun to valg. Og det er vel ikke en personkritikk, bare en konstandtering av fakta. Skal en leve i et samfunn, må en kompromisse med både folk og staten. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 25. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2013 Men når du ikke kan innfinne deg med regler samfundet bestemmer, da hører du ikke hjemme i et samfunn. Dermed er det vel kun to valg. Og det er vel ikke en personkritikk, bare en konstandtering av fakta. Hvordan kan du endre noen regler i ditt "samfunn" om all kritikk av eksisterende regler er forbudt? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Personkritikk! Merkelig, hvor er den personkritikken da? Undrer på om du vet hva det er. Nå, ble det personlig og negativt. Men når du ikke kan innfinne deg med regler samfundet bestemmer, da hører du ikke hjemme i et samfunn. Dermed er det vel kun to valg. Og det er vel ikke en personkritikk, bare en konstandtering av fakta. Skal en leve i et samfunn, må en kompromisse med både folk og staten. Du ber folk som allerede bor i skogen om å flytte dit? Det er ikke bestemt enda. Fordelen med Demokrati er at du ikke trenger å bli tvunget til noe. Det må stemmes først. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Hvordan kan du endre noen regler i ditt "samfunn" om all kritikk av eksisterende regler er forbudt? Mener ikke at du (eller vi) ikke skal kritisere, det du/vi mener er galt. Det er måten det gjøres på, jeg reagerer på. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Du ber folk som allerede bor i skogen om å flytte dit? Det er ikke bestemt enda. Fordelen med Demokrati er at du ikke trenger å bli tvunget til noe. Det må stemmes først. Jeg fikk vite om bosted, etter mitt innlegg. Jeg tror heller ikke, at det er avgjordt ennå. Men uansett, hverken du eller jeg vil få anledning til å stemme over dette. Det blir trolig avgjort av Avinor, det er de som har ansvaret for flyplassene. Og blir det nok protester, blir det en hørigsrunde og eventuelt avgjordt av departementet. Det skal store protester til, før politikerene bryr seg. Og jeg er positiv til tiltaket. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Jeg tror heller ikke, at det er avgjordt ennå. Men uansett, hverken du eller jeg vil få anledning til å stemme over dette. Det blir trolig avgjort av Avinor, det er de som har ansvaret for flyplassene. Og blir det nok protester, blir det en hørigsrunde og eventuelt avgjordt av departementet. Det skal store protester til, før politikerene bryr seg. Og jeg er positiv til tiltaket. Dette er bare et lite steg i en retning som ingen av oss vil like, og jeg skulle ønske at folk som deg som er positiv til slike ting ville forstå hva dere egentli er positive til. I USA har slike folk som deg ført til at slike sjekkpinkter og kontroller fins pår flyplasser, veier, togstasjoner, bussstasjoner, supermarkeder osv i hele landet. Slike underdanige folk som deg har også medvirket til at det nå er fare for borgerkrig i USA, og regjeringen har vedtatt å bruke bevæpnede droner mot våpeneiere i sitt eget folk. Å tro at politikerne i Norge er noe bedre er absurd, selv om man selvsagt kan håpe. Men de har alle samme agenda, og som jeg før har sagt. Det meste av det som nå skjer i USA vil også skje i Norge, for norske politikere kopierer tiltak som er gjort i USA. Det ser vi jo også på de eksisterende kontrollene på flyplassene som ble innført etter mønster fra USA. 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Dette er bare et lite steg i en retning som ingen av oss vil like, og jeg skulle ønske at folk som deg som er positiv til slike ting ville forstå hva dere egentli er positive til. I USA har slike folk som deg ført til at slike sjekkpinkter og kontroller fins pår flyplasser, veier, togstasjoner, bussstasjoner, supermarkeder osv i hele landet. Slike underdanige folk som deg har også medvirket til at det nå er fare for borgerkrig i USA, og regjeringen har vedtatt å bruke bevæpnede droner mot våpeneiere i sitt eget folk. Å tro at politikerne i Norge er noe bedre er absurd, selv om man selvsagt kan håpe. Men de har alle samme agenda, og som jeg før har sagt. Det meste av det som nå skjer i USA vil også skje i Norge, for norske politikere kopierer tiltak som er gjort i USA. Det ser vi jo også på de eksisterende kontrollene på flyplassene som ble innført etter mønster fra USA. Problemet er at du på den ene siden forutsetter at dette er en gedigen ondsinnet plan som hele statsapparatet er med på og ønsker å tvinge på folket, samtidig som det er en forutsetning at så få som mulig vet om dette. Om dette så skulle komme for en dag, tror du virkelig alle politifolkene og soldatene ville gå med på å utkjempe en borgerkrig mot egen befolkning i fredelige land som Norge og USA? 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Problemet er at du på den ene siden forutsetter at dette er en gedigen ondsinnet plan som hele statsapparatet er med på og ønsker å tvinge på folket, samtidig som det er en forutsetning at så få som mulig vet om dette. Om dette så skulle komme for en dag, tror du virkelig alle politifolkene og soldatene ville gå med på å utkjempe en borgerkrig mot egen befolkning i fredelige land som Norge og USA? Har ikke noe særlig mot USA selv, men vil ikke kalle de "fredelig" land. Vel kanskje på hjemmebane, men de elsker å krige i fattigere land som har olje. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 27. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2013 Mener ikke at du (eller vi) ikke skal kritisere, det du/vi mener er galt. Det er måten det gjøres på, jeg reagerer på. Måten, eller aspektene (de grunnleggende "sannhetene") jeg kritiserer? Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Dette er bare et lite steg i en retning som ingen av oss vil like, og jeg skulle ønske at folk som deg som er positiv til slike ting ville forstå hva dere egentli er positive til. I USA har slike folk som deg ført til at slike sjekkpinkter og kontroller fins pår flyplasser, veier, togstasjoner, bussstasjoner, supermarkeder osv i hele landet. Slike underdanige folk som deg har også medvirket til at det nå er fare for borgerkrig i USA, og regjeringen har vedtatt å bruke bevæpnede droner mot våpeneiere i sitt eget folk. Å tro at politikerne i Norge er noe bedre er absurd, selv om man selvsagt kan håpe. Men de har alle samme agenda, og som jeg før har sagt. Det meste av det som nå skjer i USA vil også skje i Norge, for norske politikere kopierer tiltak som er gjort i USA. Det ser vi jo også på de eksisterende kontrollene på flyplassene som ble innført etter mønster fra USA. Ser du ikke blir ferdig, med USA. Det er ikke USA, som skal ha dette systemet og det er ikke amerikanske folk, dette dreier seg om. Dette dreier seg om Norge og norske forhold. Forsøk å forholde deg til det, ellers forblir du like useriøs, som du hittil har vært. Du forsøker også å fremstille dette som kontroversonelt her i landet, og det tviler jeg på. De fleste norske er fornuftige folk, som vet at nødvendig sikkerhet må til. Og så denne type kropps skanning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå