Gå til innhold

Samferdselsministeren vil se deg naken

Anbefalte innlegg

Er vold mot folk med dårlig syn greit? Kanskje Geoco5 bruker linser selv?

Han understreker at røngtenstrålene i skanneren kan skade kromosomer, som igjen kan føre til kreft.

Millimeterbølgene er ca 1000 ganger høyere enn et standard FM bånd. Disse bølgene går gjennom klær, emballasje og bygningsmaterialer. Dette bølgebåndet inkluderer radar, et frekvensspekter som vi har visst kan skape kreft og nerveproblemer hos mennesker siden 2 verdenskrig.

Mikrobølgefrekvenser har dokumentert skadelig effekt på mennesker, er carcinogeniske, og de kanskape unormal fosterutvikling for å nevne noe.

Nettsiden Wewontfly oppsummerer litt om den ioniserende strålingen her:

“Backscatter X-ray uses ionizing radiation, a known cumulative health hazard, to produce images of

Har det virkelig gått så langt at vi i dag godtar absolutt alt når vi skal ut å reise?

Har vi blitt så skremt av media og myndigheter at vi er villige til å gi opp alle våre rettigheter og krav på privatliv for å bekjempe den løst definerte trusselen”terrorisme”?

For noe vås! Og jeg har ikke til hensikt å forsøke å svare på dette tullet du skriver om og dine sammenblandinger om rønkenstrålinger og mikrobølger. Du beskriver igjen om eksisterende og om gamle systemer, som IKKE er tenkt innført i Norge! Men, du klarer tydeligvis ikke å "holde tråden".

Jeg diskuterer primært skjembildet som vil bli vist, hvis det nye systemet blir innført. Og skjermbildet er ikke detaljert. Menneskekroppen vil ligne en pepperkakemann. Dermed ingen nakenskanning!

Jeg må tydeligvis gjenta med selv, til det kjedsommelige. Mens en 2 -3 stykker her, enten ikke kan lese, eller fortvilet forsøker å dra meg inn i en diskusjon jeg ikke gidder å delta i. Rønken, mikrobølger og eventuell kroppsvisitasjon, får andre ta seg av. Jeg har motbevist en av deres argumenter, mot sikkerhetskontroll og er fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå tenkte jeg på at terrorisme(eller frykten for) blir brukt som hjelpemiddel for å få oppmerksomhet bort fra viktigere ting. Som for eksempel frihet. Jeg nevnte ikke noe om scannere.

Ja, jeg så at du ikke nevnte skannere. :) Men du kommenterte i en pågående diskusjon, om skannere og skjermbildet, som vil vises på skjermen til et påtenkt nytt system i Norge.

Lenke til kommentar

Nå må du slutte å være så naiv at du stoler på politikere, de lyver jo alltid om andre ting, hva slags garanti har vi for å stole på dem nå ?

Deessuten så lyver de jo allerede utgangspunktet , når de snakker om et nytt system med "millimeterbølger" For "millimeterbølger" er mikrobølger, og disse gir også farlig stråling.

Men dette "nye systenet" gjelder jo uansett bare scanningen, ikke kroppsvisitteringen.

Jeg har ikke uttalt meg om politikere her, jeg har refferert til uttalelsen fra Avinor! Det er de som beskriver det nye systemet!

Slik jeg ser det pr. dags dato, blir denne skanningen bra. Kroppsvisiteringen vil jo bare bli brukt på deg og noen få til, så hva så? :)

Ikke noe som tyder på at millimeterbølger, er værre enn mye annet vi må akseptere i et moderne samfunn, inntill vi finner noe bedre. Men som nevnt flere ganger, jeg kommer ikke til å fordype meg i en diskusjon om mikrobølger. Det får andre ta seg av, hvis de gidder. Jeg har primært diskutert skjermbildet, til et nytt påtenkt system og det er det overskriften til tråden handler om.

Lenke til kommentar

For noe vås! Og jeg har ikke til hensikt å forsøke å svare på dette tullet du skriver om og dine sammenblandinger om rønkenstrålinger og mikrobølger. Du beskriver igjen om eksisterende og om gamle systemer, som IKKE er tenkt innført i Norge! Men, du klarer tydeligvis ikke å "holde tråden".

Jeg diskuterer primært skjembildet som vil bli vist, hvis det nye systemet blir innført. Og skjermbildet er ikke detaljert. Menneskekroppen vil ligne en pepperkakemann. Dermed ingen nakenskanning!

Jeg må tydeligvis gjenta med selv, til det kjedsommelige. Mens en 2 -3 stykker her, enten ikke kan lese, eller fortvilet forsøker å dra meg inn i en diskusjon jeg ikke gidder å delta i. Rønken, mikrobølger og eventuell kroppsvisitasjon, får andre ta seg av. Jeg har motbevist en av deres argumenter, mot sikkerhetskontroll og er fornøyd med det.

Det er nettopp millimeter stråler som beskrives..

Jeg har ikke uttalt meg om politikere her, jeg har refferert til uttalelsen fra Avinor! Det er de som beskriver det nye systemet!

Slik jeg ser det pr. dags dato, blir denne skanningen bra. Kroppsvisiteringen vil jo bare bli brukt på deg og noen få til, så hva så? :)

Ikke noe som tyder på at millimeterbølger, er værre enn mye annet vi må akseptere i et moderne samfunn, inntill vi finner noe bedre. Men som nevnt flere ganger, jeg kommer ikke til å fordype meg i en diskusjon om mikrobølger. Det får andre ta seg av, hvis de gidder. Jeg har primært diskutert skjermbildet, til et nytt påtenkt system og det er det overskriften til tråden handler om.

Den aggressive kroppsvisiteringen blir kun brukt på noen handikappede, pensjonerte og noen få til hva så¨ekkelt smiley face.. :)

Lenke til kommentar

Unskyld at jeg blir personlig! Men har du problemer med å lese, eller forstår du ikke at det du beskriver, et et system som ER i bruk.

Har ingen problemer med det nei
Det nye systemet er ikke tatt i bruk og dermed er det ingen passasjerer som har benyttet systemet. Les om igjen du, kanskje du forstår!

Det er EN komponent av systemet som byttes ut. Forskjellen er at det kommer opp en "pepperkakemann" som indikerer stedet på kroppen som er problemtatisk og som KREVER nærmere undersøkelse før vedkommende kan gå ombord.Hva tror du skjer videre når dette bildet kommer frem?1116900827.jpg

Lenke til kommentar

Og hva er så avinor ? Jo det er en statlig etat som handler på ordre fra politikerne.

Her er et lite utdrag fra "du må ikke sove" av Arnulf Øverland

Vi vet ikke selv, hvad vi ligger og venter,

og hvem der kan bli den neste, de henter.

Vi stønner, vi skriker – men kan dere høre?

Kan dere absolutt ingenting gjøre?

Ingen får se oss.

Ingen får vite, hvad der skal skje oss.

Ennu mer:

Ingen kan tro, hvad her daglig skjer!

Du mener, det kan ikke være sant,

så onde kan ikke mennesker være.

Der fins da vel skikkelig folk iblandt?

Bror, du har ennu meget å lære!

Du må ikke sitte trygt i ditt hjem

og si: Det er sørgelig, stakkars dem!

Du må ikke tåle så inderlig vel

den urett som ikke rammer dig selv!

Jeg roper med siste pust av min stemme:

Du har ikke lov til å gå der og glemme!

Jeg tror de fleste i Norge har glemt hva dette diktet handler om.

For meg personlig gjør det ikke noe om de bruker scannere , uansett om det er gamle eller nye scannere. Jeg sluttet å reise med fly allerede for 6 år siden pga disse tåpelige kontrollene på flyplassene.

Men det bor jo andre enn meg i dette landet, og det er dem jeg tenker på.

Vel, de fleste har vel hørt om helseskadene pga uskjermet bruk av radar som jeg nevnte tidligere. De fleste har vel også hørt om skadelig stråling fra mobiltelefoner og mobiltårn.

Noen har vel også hørt om skadelig stråling fra mikrobølgeovn.

Det alle disse apparatene har til felles er at de har tilsvarende stråling som scannere med "millimeterbølger"

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...