Gå til innhold

Samferdselsministeren vil se deg naken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har blandede følelser. Som en julegris så synes jeg det er pinlig, men sikkerhetsaspektet er jo reelt. Og det er vel også begrenset hvor mye man faktisk ser i en slik scanner. Den kan sikkert også kalibreres for å skåne de mest følsomme områdene.

Og hvor mange muslimske kvinner f.eks ville trådt gjennom den?

Endret av omnomnomnivore
Lenke til kommentar

Jeg syntes det alltid er litt pinlig når folk som er fullt imot eller fullt for ikke tar med begge siders tanker, f.eks har man lagt ut bilde der man viser absolutt alt selv om alle vet at det ikke skjer. Det gjør at TS virker mye mer useriøs blandt den normale personen det funker sikkert med sine meningsfeller men når man ikke greier å gi et bilde av hvordan det mest sannsynlig kommer til å se ut som blir hele tråden litt meh.

• Liker 5
Lenke til kommentar

For det første viser ikke scanneren kroppens konturer og for det andre så skal det være frivillig..

For det første er dette bare noe de sier slik at folk skal akseptere scannere, dette med "at de ikke viser kroppens konturer"osv var en unnskyldning de brukte i USA også.

Men noen av nakenbildene fra disse scannerne er lagt farge på og lagt ut på internett. De er som negativer og kan fremkaller med riktig farge.

For det andre er dette med "frivillig" også bare noe de sier for å få folk flest til å akseptere scannere, når folk flest har akseptert det og scannere er installert på alle flyplasser så vil det bli obligatorisk.

De følger akkurat samme mønsteret som i USA, først frivillig og så tvang.

For det tredje så er disse scannerne kreftfremkallende, og vi kommer til å se en ganske stor økning av kreft blandt både de som betjener disse skannerne og dem som blir scannet.

Endret av Baltazar94
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For det første er dette bare noe de sier slik at folk skal akseptere scannere, dette med "bare kroppens konturer"osv var en unnskyldning de brukte i USA også.

Men noen av nakenbildene fra disse scannerne er lagt farge på og lagt ut på internett. De er som negativer og kan fremkaller med riktig farge.

For det andre er dette med "frivillig" også bare noe de sier for å få folk flest til å akseptere scannere, når folk flest har akseptert det og scannere er installert på alle flyplasser så vil det bli obligatorisk.

De følger akkurat samme mønsteret som i USA, først frivillig og så tvang.

For det tredje så er disse scannerne kreftfremkallende, og vi kommer til å se en ganske stor økning av kreft blandt både de som betjener disse skannerne og dem som blir scannet.

Kilde

Kilde

og

Kilde.

• Liker 9
Lenke til kommentar

Kilde

Kilde

og

Kilde.

At gjennomlysning av hva er det de bruker? Røntgen mange ganger er kreftfremkallende er vitenskapelig bevist. Du skal helst ikke ta for mange røntgenbilder hos tannlegen heller.. Dvs hele tiden.

Men det finnes jo enkelte folk som flyr hele tiden, og disse er utsatt for kreftfare siden strålene de bruker er kreftfremkallende.

Dette er en av kontroversene og har stått om i avisene den siste tiden.

Dagbladet hadde en del om det med Avinor, men sidene er slettet.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Kilde

Kilde

og

Kilde.

Nå må du slutte å rope på kilder hele tiden. Hva med å undersøke litt selv om du ikke tror meg ?

Du minner meg om en fugleunge som bare ligger i reiret og gaper for å få mat. Nå er det nå ikke noe galt med fgleunger, de er ganske søte og gjør bare som unger flest når de er sulten, de roper på foreldrene sine for å få mat.

Men jeg tror du er gammel nok til å skaffe deg mat(informasjon) selv om du ikke tror på det jeg sier..

Lenke til kommentar

For det første er dette bare noe de sier slik at folk skal akseptere scannere, dette med "at de ikke viser kroppens konturer"osv var en unnskyldning de brukte i USA også.

Tull! Dette ble demonstrert på tv for noen dager siden. Det er vanskelig nok å se om kroppsformen er av en mann eller kvinne. Det viser et forvrengt bilde av kroppen. Poenget her er ikke å vise kroppen, men hvor gjenstander er gjemt. Slik er systemet, som eventuelt blir innført i Norge. Og det skal være frivilling. Alternativet kan være beføling.

Dette systemet kan ikke sammenlignes, med det som er brukt i USA.

Endret av geco5
Lenke til kommentar

Tull! Dette ble demonstrert på tv for noen dager siden. Det er vanskelig nok å se om kroppsformen er av en mann eller kvinne. Det viser et forvrengt bilde av kroppen. Poenet her er ikke å vise kroppen, men hvor gjenstander er gjemt. Slik er systemet som eventuelt blir innført i Norge. Og det sak være frivilling. Alternativet kan være beføling.

Dette systemet kan ikke sammenlignes, med det som er brukt i USA.

Hvorfor skal de på død og liv beføle folk da? Eller stråle de med røntgen?

Folk som flyr mye burde blitt fritatt for stråling.

Med DLD og antipiratloven, og bestråling og beføling. De behandler jo snart vanlige folk som kriminelle.

Why? Fordi noen "terrorister" av og til bruker fly. Terrorister har jo brukt busser og tog det siste, kan de ikke begynne å stråle busspassasjerer og togpassasjerer også da`? Kommer nok, er det greit også? Tenker da særlig på kreftfaren som er der ved røntgen som faktisk er radioaktive stråler.

Wilhelm Røntgen døde av kreft...

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Nok en gang: Den som kommer med påstanden er den som skal "bevise" påstanden.

Dette er informasjon som alle som vil kan finne på nettet, så jeg trenger ikke å "bevise" noe.

De som ikke tror meg de kan selv finne fram denne informasjonen om de vil, eller bare la være.

Jeg får uansett ikket problemer når disse skannerne kommer, jeg sluttet å reise med fly allerede for 6 år siden pga den kontrollen som er nå.

Jeg liker ikke å bli behandlet som kveg, men det gjør antakelig flertallet av folk i Norge. De roper jo på staten for at staten skal ta mest mulig frihet fra dem og helst sette dem på bås, slik de gjør med det firbente kveget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...