Gå til innhold

PC tilkobling til hjemmekinoreciver

Anbefalte innlegg

Jeg har en Denon AVR-3112 hjemmekinoreciver. På framsiden har den en AUX HDMI-inngang. Har koblet til PC i den, og det har fungert lenge.

Imidlertid har det sluttet og fungere. Får no-signal. Har forsøkt med flere HDMI-kabler uten hell.

Dette gjør at jeg må koble inn i baksiden på TV'n i stedet. Langt mer upraktisk, samt at skjermen ofte blir lilla. Må da skifte kanal på TV'n for å få skjermen vanlig igjen. Utrolig irriterende. Dette problemet hadde jeg ikke når jeg koblet rett inn i hjemmekino-reciveren.

Noen som aner hva som kan være feilen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Det kan jo være alt fra kontakten til drivere til kopisperrer til hva som helst annet. Hadde vel startet med å legge inn siste skjermkortdriver om du ikke har det fra før, og se om det er mulig å oppdatere firmware på receiveren. I og med at det fungerer via TV så tviler jeg på at det er problemer med kabel og kabelens plugger, og feilen må jo ligge i receiveren i og med at det funker via tv.

Det kan vel kanskje også være en innstilling som har forandret seg på receiveren. Som en test hadde jeg kjørt en annen hdmi komponent gjennom receiveren, for å se om man fikk det til. Bruk f.eks en blurayspiller.

Lenke til kommentar

Testa AUX-HDMI inngangen på XBOX'n. Funka som det skulle det. Så det er nok PC'n som er problemet.

Har oppdatert AMD-videodriveren på hp.com. Starta maskina på nytt. Fikk opp en feilmelding når jeg starta PC'n. Catalyst Controlsenter... (ett elller annet? Husker ikke).

Koblet deretter inn pc'n i AUX-HDMI inngangen. Jeg hadde da bilde på TV'n i ca ett sekund, før det ble no-signal. Og problemet vedvarer:(

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Hvis feilen var i pc burde det ikke fungert å koble til tv heller. Feilmeldingen kan kanskje være en indikasjon.

Legger ikke inn kontrollsenteret. Du kan jo se om din pc støtter driver rett fra amd.

http://www.amd.com/uk/Pages/AMDHomePage.aspx

Klikk på support og drivers, og velg i menyene det som passer din (eventuelt autodetect).

Tror drivere nmå funke 100% om du skal ha noe håp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...