HenrikMan Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Jeg har en Denon AVR-3112 hjemmekinoreciver. På framsiden har den en AUX HDMI-inngang. Har koblet til PC i den, og det har fungert lenge. Imidlertid har det sluttet og fungere. Får no-signal. Har forsøkt med flere HDMI-kabler uten hell. Dette gjør at jeg må koble inn i baksiden på TV'n i stedet. Langt mer upraktisk, samt at skjermen ofte blir lilla. Må da skifte kanal på TV'n for å få skjermen vanlig igjen. Utrolig irriterende. Dette problemet hadde jeg ikke når jeg koblet rett inn i hjemmekino-reciveren. Noen som aner hva som kan være feilen? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Det kan jo være alt fra kontakten til drivere til kopisperrer til hva som helst annet. Hadde vel startet med å legge inn siste skjermkortdriver om du ikke har det fra før, og se om det er mulig å oppdatere firmware på receiveren. I og med at det fungerer via TV så tviler jeg på at det er problemer med kabel og kabelens plugger, og feilen må jo ligge i receiveren i og med at det funker via tv. Det kan vel kanskje også være en innstilling som har forandret seg på receiveren. Som en test hadde jeg kjørt en annen hdmi komponent gjennom receiveren, for å se om man fikk det til. Bruk f.eks en blurayspiller. Lenke til kommentar
HenrikMan Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 Testa AUX-HDMI inngangen på XBOX'n. Funka som det skulle det. Så det er nok PC'n som er problemet. Har oppdatert AMD-videodriveren på hp.com. Starta maskina på nytt. Fikk opp en feilmelding når jeg starta PC'n. Catalyst Controlsenter... (ett elller annet? Husker ikke). Koblet deretter inn pc'n i AUX-HDMI inngangen. Jeg hadde da bilde på TV'n i ca ett sekund, før det ble no-signal. Og problemet vedvarer:( Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Hvis feilen var i pc burde det ikke fungert å koble til tv heller. Feilmeldingen kan kanskje være en indikasjon. Legger ikke inn kontrollsenteret. Du kan jo se om din pc støtter driver rett fra amd. http://www.amd.com/uk/Pages/AMDHomePage.aspx Klikk på support og drivers, og velg i menyene det som passer din (eventuelt autodetect). Tror drivere nmå funke 100% om du skal ha noe håp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå