Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] analyse av reklametekst- del ditt førsteinntrykk? :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Umiddelbart virket det som en parodi på harry potter, men så gjenkjente jeg hitler og co og koblet da at utdanning og kunnskaper er mektigere enn disse, og at undertrykkelsen dems kan stanses med utdannelse.

Dobbeltkommunikasjonen (Harry potter/spaghettiwestern/grøsser, mot utdanning som knuser de slemme) skapte en fiffig pause som skjerpet budskapet.

Illustrasjonen ble noe ødelagt, synes jeg, av teksten under bildet, som ikke passet helt inn. Dete pleier jo står på baksiden, som er vanskelig å få frem.

Lenke til kommentar

Ser jo etter Quent sitt innlegg, at det er en helt bevisst etterligning av amerikanske filmplakater. Tenk på skriften under med store bokstaver, f.eks., som ofte pleier å inneholde skuespillerne.

En kan bruke noen minutter på å forklare det som er på plakaten, bl.a. at det er studenter med bøker i hendene og små gatelykter nedenfor dem.

En kan bruke noen minutter på å forklare hvem diktatorene er, bl.a. Gadaffi.

Og hva teksten nederst hevder om studenter. Er dette sanne og pålitelige påstander om studenter?

Hvor kommer disse påstandene fra?

Men tror ikke jeg hadde klart å skrive noe særlig mer, så er glad jeg ikke selv har denne oppgaven.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...