Howard Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Athlon 64 på markedet Det meldes nå om at Athlon 64-prosessorer fra AMD er ute på markedet allerede, en drøy uke før den planlagte lanseringen. Les mer her. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Jeg vet ikke om 475$ er med eller uten skatt eller hvor høyt skattenivået er i japan men: 475$ er ca 3600kr Til sammenligning koster Athlon 3200+ fra ca 3300kr her i Norge inkl moms. Hvis vi antar at prisene er sammenlignbare vil 64-bit utgaven av 3200+ altså koste ca 10% mer enn 32-bit utgaven. Det er i hvertfall en etter min mening en helt grei pris. Det blir spennende å se hva den endelige utsalgsprisen blir her i norge om en ukes tid eller to, men kanskje ennå mer spennende hva de lavere modellene vil koste. Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 $475 = 3.434,44 NOK i dag, og japan er hakket (kun et lite ett) dyrere enn norge, kanskje vi starter på samme pris som XP'n? Skal mye til for at jeg skal satse på et intel-system når jeg skal oppgradere om 1 mnd's tid nå iallefall Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Og kunkurrenten er http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=4&GrpID=9&s=pl til bare ca 7000kr fra intel (3200 boxed p4). Fortsatt noen som har lyst på intel 32bits når man kan få bade 32 & 64 bits for ca halve prisen? Lenke til kommentar
Izex Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Skal la det "modnes" litt så det kommer noen gode hovedkort og flere 64 CPU'er å velge i...Er bare dumt å grafse til seg første utgivelse, kommer jo no bedre om kort tid. Lenke til kommentar
alfern Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Jeg har liten tro på at den norske lanseringsprisen kommer under 4000 kr. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Jeg har liten tro på at den norske lanseringsprisen kommer under 4000 kr. Den blir nok kalkulert med gaffel her ja..... ....den får spritavgift ellernoesånnt...... Lenke til kommentar
jokki Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 jeg har ikke tenkt på ny prosessor med det første, men på amd sin vegne er jeg glad de har blitt kvitt "papirlanseringene" hvis dette stemmer. prisen er heller ikke avskrekkene. Lenke til kommentar
Opteron Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Da er det bare å vente. Eller man kan kjøpe en "billig" prosessor fra Intel P.S ytelse er ikke alt Lenke til kommentar
delling81 Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Tror ikke prisen i japan kan sammenlignes med den i norge. Her kommer nok en del fordyrende mellomledd til aa dytte prisen opp paa godt over 4 lapper. Vet at andre asiatiske land ligger hva man kan kalle godt under norske priser webpriser, selv i vanlige butikker. Japan er ikke mye annerledes. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Dette er kanskje et skudd i blinde men jeg prøver. Når det mangel på en ting det er stor etterspørsel etter(f.eks: amd athlon 64), så skrus prisene i været...så når et par data butikker i japan har fått i noen athlon 64 så tenker sikkert butikksjefen:"Hei karer siden det er så få athlon 64 cpu'er ute på markedet, og etterspørselen er så sinnsyk høy, la oss skru prisene i været slik at provisjonen våres blir himmelhøy, slik at vi kan oppgradere intel systemene våre!". Så når amd har fått igang masse produksjonen så vil kanskje prisene synke. . Som sagt bare et skudd i blinde.. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Da er det bare å vente.Eller man kan kjøpe en "billig" prosessor fra Intel P.S ytelse er ikke alt Hun sa så jenta.. :wink: Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Tror prisen vil ligge på ca. 5000,- her i Norge (4000 + 24%) Men allikevel er det jo ikke avskrekkende da Lenke til kommentar
pskard Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Prisen vil ligge på alt fra billig til dyrt. Billig når flere Athlon 64 modeller har blitt lansert og lowend også er A64. Dyrt på toppen. Så enkelt er det. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Redaksjonen=> Er det ikke slik at Athlon64 logoen dere alltid bruker når dere trykker saker om AMD/Athlon osv er den gamle? Hvorfor bruker dere ikke den nye logoen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå