Gå til innhold

Athlon 64 på markedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om 475$ er med eller uten skatt eller hvor høyt skattenivået er i japan men:

475$ er ca 3600kr

Til sammenligning koster Athlon 3200+ fra ca 3300kr her i Norge inkl moms.

Hvis vi antar at prisene er sammenlignbare vil 64-bit utgaven av 3200+ altså koste ca 10% mer enn 32-bit utgaven. Det er i hvertfall en etter min mening en helt grei pris.

Det blir spennende å se hva den endelige utsalgsprisen blir her i norge om en ukes tid eller to, men kanskje ennå mer spennende hva de lavere modellene vil koste.

Lenke til kommentar

Tror ikke prisen i japan kan sammenlignes med den i norge. Her kommer nok en del fordyrende mellomledd til aa dytte prisen opp paa godt over 4 lapper.

Vet at andre asiatiske land ligger hva man kan kalle godt under norske priser webpriser, selv i vanlige butikker. Japan er ikke mye annerledes.

Lenke til kommentar

Dette er kanskje et skudd i blinde men jeg prøver. Når det mangel på en ting det er stor etterspørsel etter(f.eks: amd athlon 64), så skrus prisene i været...så når et par data butikker i japan har fått i noen athlon 64 så tenker sikkert butikksjefen:"Hei karer siden det er så få athlon 64 cpu'er ute på markedet, og etterspørselen er så sinnsyk høy, la oss skru prisene i været slik at provisjonen våres blir himmelhøy, slik at vi kan oppgradere intel systemene våre!". Så når amd har fått igang masse produksjonen så vil kanskje prisene synke. . Som sagt bare et skudd i blinde..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...