Gå til innhold

Er det så vanskelig å innrømme egne feil?


Tollari

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det et spørsmål bare til politikerne, eller er det noe man kan svare på selv? For min egen del kan jeg si at jeg ville være den første til å innrømme feil om jeg faktisk tok feil. Stort sett er det andre som feiltolker det jeg sier, skriver eller gjør. =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Vi forholdt oss til og stolte på at Veivesenet var Norges veikompetanse nummer én". Svaret på "saken" din ligger her.

Du klarer altså å få regnefeil fra vegvesenet til å bli ene og alene Frp's feil.

 

Hvilken regnefeil? Vegvesenet advarte om prissmellet i 2008 - og det skjedde virkelig i år. Vegvesenet kan ikke lastes for at politikere ikke vil høre på advarsler.

 

Er det et spørsmål bare til politikerne, eller er det noe man kan svare på selv? For min egen del kan jeg si at jeg ville være den første til å innrømme feil om jeg faktisk tok feil. Stort sett er det andre som feiltolker det jeg sier, skriver eller gjør. =)

 

Er nok til politikere, ja.

Lenke til kommentar

Skjønner du ikke din egen sak?

Vegvesenet kom med anslag. Dette anslaget ble bestridet av Dovre AS og TØI. Frp hørte på Vegvesenet.

Ikke lek smart når du er dust.

 

Originalsitat fra Frp:

 

"Det jeg vil anbefale, er å putte rapporten i en skuff, lukke og låse skuffen, kaste nøkkelen og gå videre med det vi skal».

 

Ordene kom fra daværende samferdselsbyråd Peter N. Myhre (Frp) i 2008, da en rapport fra Transportøkonomisk institutt avslørte at kostnadene til Oslopakke 3 sannsynligvis ville øke enormt.

 

---

 

Er det heller ikke lov i Frp å tenke selvstendig og gå gjennom regnskapet selv, eller ble advarselen taktisk ignorert med forsett kun for å ha noe å sutre over etterpå?

Endret av Tollari
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Typisk politikere vil jeg si. Dog, det er noe jeg stusser over. Vil ikke FrP privatisere alt? Hva i all verden driver de med veibygging for, burde ikke dette blitt overlatt til markedet?

 

Det er privatisert. Vegvesenet har kun planleggingsdelen igjen. Produksjonsdelen ble flyttet til Mesta AS i 2003. Det er ikke noe igjen i vegvesenet som kan privatiseres. Det mest sannsynlige som jeg tror vil skje er at de vil bli omorganisert i og med at vegbyggingen som er igjen blir komplett atskilt slik at vegvesenet sitter kun med vanlig biltilsyn-oppgaver igjen, eller omvendt (sist nevnte ville innebære at en ny etat måtte ta over biltilsynsoppgavene mens vegvesenet kun ville drevet med vegbygging og dermed kostet mye mer å gjennomføre).

Lenke til kommentar

Og det er vel strengt tatt ikke rent privatisert, dersom det er Mesta som tar det, og ikke diverse bedrifter? Er ikke litt hensikten med privatisering å få konkurranse? Et monopol som er privatisert er vel nesten dårligere enn dersom det er offentlig? :-P

 

Konkurranseutsetting er en fin omskrivning av ordet privatisering. Same shit, different rappings.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...