Tollari Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Frp ble advart om prissmellallerede i 2008. De tok det ikke på alvor. I 2013 får de sjokk-regningen. Men hvem er det som får skylden? Joda, TØI og vegvesenet. http://www.osloby.no/nyheter/Frp-i-2008-Ignorerte-varsel-om-milliardsprekkAFrp-i-2013-Overrasket-over-milliardsprekk-7121470.html Typisk Frp - alltid skylde på andre for deres eget dåreskap. Lenke til kommentar
Populært innlegg herzeleid Skrevet 15. februar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 15. februar 2013 Typisk Frp - alltid skylde på andre for deres eget dåreskap. Du blir sjokkert over politikere som ikke tar ansvar, og tror dette er ett Frp-problem? Sterkt. 19 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) Som venstrefascist er det selvsagt en genetisk betingelse å bli sjokkert. Endret 15. februar 2013 av norskgoy 2 Lenke til kommentar
blinc Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 "Vi forholdt oss til og stolte på at Veivesenet var Norges veikompetanse nummer én". Svaret på "saken" din ligger her. Du klarer altså å få regnefeil fra vegvesenet til å bli ene og alene Frp's feil. 3 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Frp har her driti på draget, for det er ikke måte på hvordan vegvesenet får høre det i andre saker. Svarteper er et spill som Frp kan like godt som alle andre. Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 16. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2013 Som venstrefascist er det selvsagt en genetisk betingelse å bli sjokkert. Påstår du at Siv Jensen er vestrefascist siden hun er sjokkert ganske ofte? 2 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Er det et spørsmål bare til politikerne, eller er det noe man kan svare på selv? For min egen del kan jeg si at jeg ville være den første til å innrømme feil om jeg faktisk tok feil. Stort sett er det andre som feiltolker det jeg sier, skriver eller gjør. =) 1 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 16. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2013 "Vi forholdt oss til og stolte på at Veivesenet var Norges veikompetanse nummer én". Svaret på "saken" din ligger her. Du klarer altså å få regnefeil fra vegvesenet til å bli ene og alene Frp's feil. Hvilken regnefeil? Vegvesenet advarte om prissmellet i 2008 - og det skjedde virkelig i år. Vegvesenet kan ikke lastes for at politikere ikke vil høre på advarsler. Er det et spørsmål bare til politikerne, eller er det noe man kan svare på selv? For min egen del kan jeg si at jeg ville være den første til å innrømme feil om jeg faktisk tok feil. Stort sett er det andre som feiltolker det jeg sier, skriver eller gjør. =) Er nok til politikere, ja. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Skjønner du ikke din egen sak? Vegvesenet kom med anslag. Dette anslaget ble bestridet av Dovre AS og TØI. Frp hørte på Vegvesenet. Ikke lek smart når du er dust. 3 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 16. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2013 (endret) Skjønner du ikke din egen sak? Vegvesenet kom med anslag. Dette anslaget ble bestridet av Dovre AS og TØI. Frp hørte på Vegvesenet. Ikke lek smart når du er dust. Originalsitat fra Frp: "Det jeg vil anbefale, er å putte rapporten i en skuff, lukke og låse skuffen, kaste nøkkelen og gå videre med det vi skal». Ordene kom fra daværende samferdselsbyråd Peter N. Myhre (Frp) i 2008, da en rapport fra Transportøkonomisk institutt avslørte at kostnadene til Oslopakke 3 sannsynligvis ville øke enormt. --- Er det heller ikke lov i Frp å tenke selvstendig og gå gjennom regnskapet selv, eller ble advarselen taktisk ignorert med forsett kun for å ha noe å sutre over etterpå? Endret 16. februar 2013 av Tollari 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Typisk Frp - alltid skylde på andre for deres eget dåreskap. Typisk politikere vil jeg si. Dog, det er noe jeg stusser over. Vil ikke FrP privatisere alt? Hva i all verden driver de med veibygging for, burde ikke dette blitt overlatt til markedet? Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 17. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2013 Typisk politikere vil jeg si. Dog, det er noe jeg stusser over. Vil ikke FrP privatisere alt? Hva i all verden driver de med veibygging for, burde ikke dette blitt overlatt til markedet? Det er privatisert. Vegvesenet har kun planleggingsdelen igjen. Produksjonsdelen ble flyttet til Mesta AS i 2003. Det er ikke noe igjen i vegvesenet som kan privatiseres. Det mest sannsynlige som jeg tror vil skje er at de vil bli omorganisert i og med at vegbyggingen som er igjen blir komplett atskilt slik at vegvesenet sitter kun med vanlig biltilsyn-oppgaver igjen, eller omvendt (sist nevnte ville innebære at en ny etat måtte ta over biltilsynsoppgavene mens vegvesenet kun ville drevet med vegbygging og dermed kostet mye mer å gjennomføre). Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Det er privatisert. Vegvesenet har kun planleggingsdelen igjen. Produksjonsdelen ble flyttet til Mesta AS i 2003. Det er ikke noe igjen i vegvesenet som kan privatiseres. Din oppfattning av ordet "privatisert" ser ut til å inkludere offentlig eie: Det er staten ved Nærings- og handelsdepartementet som eier konsernet. http://no.wikipedia.org/wiki/Mesta 1 Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Og det er vel strengt tatt ikke rent privatisert, dersom det er Mesta som tar det, og ikke diverse bedrifter? Er ikke litt hensikten med privatisering å få konkurranse? Et monopol som er privatisert er vel nesten dårligere enn dersom det er offentlig? :-P Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 Og det er vel strengt tatt ikke rent privatisert, dersom det er Mesta som tar det, og ikke diverse bedrifter? Er ikke litt hensikten med privatisering å få konkurranse? Et monopol som er privatisert er vel nesten dårligere enn dersom det er offentlig? :-P Konkurranseutsetting er en fin omskrivning av ordet privatisering. Same shit, different rappings. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Konkurranseutsetting er en fin omskrivning av ordet privatisering. Same shit, different rappings. Er det så vanskelig å innrømme egne feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå