Gå til innhold

Billig gamer pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje mor eller far har noen ting du kunne gjort i huset, og fått lommepenger for, som snømåking, vedhogging, oppvask, husvask, maling, støvsuging, handle for bestemor osv?

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men dersom du er yngre enn 14-15 år kan det nok være vanskelig å få seg en jobb, og da blir det vel tjenester for venner og kjente som er mest aktuelt.

Angående hvilken PC du bør skaffe deg (ser du spør om dette også), så må du nok gå på dataforumet og spørre der. :)

Lykke til da!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Problemet er vel tosidig:

1 -Hvor kraftig PC trenger man for å kjøre de spillene, og hva koster den minimum. Her må man jo finne en sak som drar de spillene, og se hva den koster.

2 -Skaffe penger. Du har 650,- Ønsk deg penger til jul, fødselsdager osv. Selg ting du ikke bruker osv. Begynn å selg VG på døra osv Har du snille foreldre kan du kjøpe pc gjennom dem f.eks på avbetaling. Da får du pc nå, og betaler den i årene etterpå.

Ta eventuelt betalt for litt pc support, overføring av filmer, kopiering av filmer osv.

En annen ting er jo å sjekke bruktmarkedet/gis bort. Man kan komme over endel utstyr der som ikke går på ytelse, f.eks kabinetter, skrivere og slikt.

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar

Vær mentalt sterk, ikke la deg friste og ikke la deg rokke.

Lær deg å si nei til både deg selv og andre. Før du kjøper en ting så stopp og tenk deg godt om før du betaler. Trenger du du den tingen, er den helt nødvendig? Ha lyst på og trenge en ting er svært forskjellig.

.

Vær obs på prisene på hva du kjøper ellers i butikkene og om du kan finne tilsvarende produkter billigere andre plasser. Til eksempel kjøpte jeg et par Nike Air sko i en helt vanlig skobutikk på tilbud for under 300 kroner. Bare en 30 meter ned bakken var det en sportsbutikk som solgte nøyaktig de samme skoene for nesten 1200 kroner. Det er ikke første gang jeg har spart gode penger ved å titte inn i en ekstra butikk eller to før jeg foretar mitt kjøp.

Dette tipset går litt på det samme som tipset over. Du kan også spare noen kroner ved å velge et annet merke enn hva du vanligvis kjøper. Et annet merke trenger nødvendigvis heller ikke å bety lavere kvalitet.

Reduser dine vaner. Leie en film hjemme kan oftest være billigere enn et kinobesøk. Om du eller andre i familien allerede har abonnement på eksempelvis NetFlix, kan du se om du finner noe der og med dette spare enda mer penger. Samme gjelder også en rekke andre ting, steke en pizza selv hjemme er langt billigere enn å kjøpe den på restaurant.

Hold øyne og ører oppe. Ser eller hører du om noe ekstra arbeid som du kan utføre, så benytt deg av muligheten. Selv om det bare er for en kort periode og lønnen ikke slår noen rekorder, gjelder alle bekker små og har heller ingen negativ innvirkning på din CV ved senere anledning. Har du allerede fast jobb, kan du tilby deg å jobbe litt ekstra, eksempelvis en ekstra helg eller noen ekstra timer ellers. Bare husk å ikke bit av mer enn du kan tygge, det er ganske enkelt å få seg selv utbrent og det vil bare føre til langt større problemer enn å spare penger til en PC.

Ikke ty for mye til gambling. Ved å spare penger er du 100% sikker på å nå ditt mål til slutt. Ved gambling har du en 1 til 100000 sjanse på å vinne nok penger til en PC. Det er ikke sagt at du trenger å kutte all pengespill, det jeg sier er at en lotto kupong er nok, du trenger ikke å levere to-tre av dem hver uke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...