Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Biologi

Anbefalte innlegg

Skal lage ein oppgave om kroppen der eg skal være ganske spesefik. Hadde tenkt og skrive om meste parten av kroppen. hvordan auget, hjernen osv er bygd opp. Muskler, sener osv. Noen som vet hvor eg kan finne masse informasjon om det eg hadde tenkt og skrive om og ein side eg kan finne navn på de forsjellige organene i kroppen og musklene og slike ting?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket klassetrinn er dette på? Du finner alt dette på wikipedia, og hvis det ikke strekker til vil jeg anbefale å heller finne en innføringsbok i anatomi og fysiologi. Olav Sands Menneskekroppen: fysiologi og anatomi er lett tilgjengelig for nykommere til faget, og er nok ganske grei å finne på et lokalt bibliotek (og er den ikke det finner du fint noe annet).

Lenke til kommentar

Wikipedia er faktisk en svært brukbar og nyttig ressurs når det kommer til fysiologi og anatomi. Alle artikler er selvsagt ikke like gode, men det var langt ifra sjeldent at jeg opplevde at wikipedia-artikler var både mer utfyllende og oppdaterte på fysiologi enn lærebøkene mine.

Husker ikke så veldig godt hva det er av anatomi og fysiologi som gjennomgås i biologibøkene på videregående, men fra hva jeg husker er det temmelig spinkle greier. En innføringsbok i fysiologi er nok et langt bedre utgangspunkt. Dette spørs selvsagt på hva slags nivå trådstarter er på, noe vedkommende ikke gir informasjon om. Hvis det er ungdomsskolenivå holder nok vgs-biologibøker selvsagt i massevis.

Lenke til kommentar

Skal være litt mer konkret. "Oppgaven" skal eg prøve være spesefikk og skrive om hele kroppen og dens funksjoner. Problemet med det er at eg vet ikke navnet på alle musklene, alle organene og slikt og uten det kan eg ikke finne informasjon heller. Så eg lurte på om noen viste ein side der det står om alt som er i mennskekroppen, bilde eller noe slikt. Helst med mest mulige detaljer på

Lenke til kommentar

kan du velge deg ett organ som hjertet, lungene eller nyrene? hvor lang skal oppgaevn være?

Og kalle det ein oppgave (som eg selv har gjort) blir litt feil. Gjør det mer for min egen del. Og lurte på om det fantest noen sider som hadde ein slik oversikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...