Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Oppsigelsestid og kontrakt

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Jeg har havnet i en litt uvanlig situasjon og er interessert i juridiske innspill.

Jeg jobber som langtidsinnleid i et større konsern, innleid gjennom et vikarbyrå. I min kontrakt har jeg en gjensidig oppsigelsestid på tre måneder. Dette står både i min kontrakt til mitt vikarbyrå (hvor jeg er ansatt) og i kontrakten mellom vikarbåryet og firmaet hvor jeg er utleid til.

Nå har det seg slik at pga ulike omstendigheter så har jeg nå fått tilbud om fristillelse fra mitt vikarbyrå. Dvs at jeg kan fristille meg fra dem med 30 dagers oppsigelse og finne meg et annet vikarbyrå å jobbe gjennom, men fortsatt da i samme jobb i det firmaet jeg er utleid gjennom.

Saken er den at jeg ønsker å finne meg en helt annen jobb, og har vært på et par intervju andre steder. Spørsmålet mitt er dette:

Kan jeg bruke den 30 dagers fristillelsen jeg har fått som oppsigelse i min nåværende jobb, eller kan den kun brukes om jeg ønsker å fortsette i jobben men finne et annet vikarbyrå? Jeg ser det slik at hvis jeg sier opp min kontrakt med mitt vikarbyrå så er ikke den kontrakten lenger gyldig, ergo har jeg heller ikke tre måneder oppsigelse.

Vet ikke om dette ble forvirrende, men er det noen som kan hjelpe meg her? Anonym poster: f7cc65fc799d3adf8366eb11dfc44d93

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...