Gå til innhold

Nvidia GTX Titan

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så noen andre her også hadde nevnt Titan med 670 som phsyx kort.

Har googlet det endel, men har ikke funnet noe på denne kobinasjonen..

Tankene mine er at istede for at kortet blir liggende i hylla så kan det like godt stå i maskinen, jeg synes også det ser bedre ut med to kort en med et enkelt kort der inne,,,

Hvorfor jeg maser her istede for å prøve det ut selv, jo jeg har ved et uhell kastet orginal kjøleren og å sette opp alt på vann for så å koble det vekk igjen er mer jobb en jeg har lyst på.

Så hvis noen har noen tanker om det, eller vet om noen som har testet ut dette, så sparer jeg litt jobb (og ekstra vann gris)

Lenke til kommentar

Det er nok ikke mye å tjene. Kanskje bittelitt i de spill som har PhysX.

Med tanke på arbeidet det krever, mer varme, og mindre flow i systemet, så ville jeg tro det var en dårlig ide generelt sett. Men Ja, det SER jo bedre ut, og noen få FPS ekstra kan jo hende (i stede for at CPU eller Titan skal ta seg av beregningene).

Lenke til kommentar

Det er nok ikke mye å tjene. Kanskje bittelitt i de spill som har PhysX.

Med tanke på arbeidet det krever, mer varme, og mindre flow i systemet, så ville jeg tro det var en dårlig ide generelt sett. Men Ja, det SER jo bedre ut, og noen få FPS ekstra kan jo hende (i stede for at CPU eller Titan skal ta seg av beregningene).

Hm, dårligere flow og tempraturer har jeg ikke tenkt så mye på. Men et phsyx kort blir vel ikke så varmt?

Trenger man egentlig drivere til phsyx kortet?

Hvor mange timer har du planlagt å spille Borderlands 2, Batman: Arkham Origins, og Metro: Last Light? Hvor imponert blir du typisk av PhysX?

Det er jo lite. Driver med Metro Lt nå og savner ikke et phsyx kort akkuratt.

Lenke til kommentar

Hm, dårligere flow og tempraturer har jeg ikke tenkt så mye på. Men et phsyx kort blir vel ikke så varmt?

Trenger man egentlig drivere til phsyx kortet?

Det er jo lite. Driver med Metro Lt nå og savner ikke et phsyx kort akkuratt.

Så lenge skjermkortet belastes så vil det klokke seg opp og vil dermed uansett ha et formidabelt strømtrekk. Dog, vil det nok fortsatt belastes en god del mindre enn det til gjør. :)

Ja, alle komponenter til PCen som skal brukes trenger en driver. Du installerer jo bare samme driver som du har fra før/PCen gjør det automatisk. Når du har kortet installert så kan du sette opp i Nvidia kontrollpanel hvilket kort som skal brukes til hva. :)

Lenke til kommentar

Det kalles antialiasing post, som du bør sette til off/low om du ikke ønsker å gjøre bildet uklart. Om du uansett kjører Antialiasing defered (MSAA), så er det i hvertfall overkill å kjøre begge metodene som vil kunne "ødelegge" bildet ditt.

Av den grunn så vil det å kun sette på Ultra, faktisk ikke gi det beste bildet. Men med en gang man deaktiverer denne funksjonen så vil man igjen, kunne nyte et skarpt bilde.

SÅ hvorfor eksisterer funksjonen? Vel, det er en billig (ytelsesmessig) funksjon, som jevner ut alle aliasede (hakkete) kanter. MSAA eller SSAA (over 100 % resolution scale) er tyngre metoder som er ment å fikse det samme, men har ikke disse negative sidene.

Så skal man få best bilde, så skrur du det av, setter 200 % resolution scale, og 4xMSAA.

Dette krever dog nbetraktelig mer enn bare vanlig "ultra".

Det er riktig av post-processing/shader AA har en lei tendens til å blure ut bildet. Men MSAA tar kun kantene på geometrien (kant aliasing), all annen form for pixel støy/alasing fra shadere, texturer etc er noe MSAA ikke rører. Så post AA (som berører alt), alene eller sammen med MSAA, har forsatt en misjon. Samme med SSAA, berører også alle former for aliasing.

MSAA gjør dog en overlegen jobb på kant aliasing i forhold til post AA, spesielt på små geometri detaljer.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Hvor mange timer har du planlagt å spille Borderlands 2, Batman: Arkham Origins, og Metro: Last Light? Hvor imponert blir du typisk av PhysX?

Det finnes da noen flere spill med GPU PhysX av nyere dato:

Call of Duty: Ghost, The Bureau, Warframe, Planetside 2 og Hawken.
Hvor imponert man blir av PhysX er et godt poeng, da det har en tendens til å være overdrevet.
Lenke til kommentar

Hvilke hastigheter har folk fått med titan?

Har begynt med Gpu Clock på 956mhz og Memory på default (1502)

Noen tips?

Høyeste jeg har sett er 1328MHz core og 1752 memory.

Tips nummer en vil vel være å flashe et VBIOS som tillater deg å øke power limit til 130% eller noe lignende.

Tips nummer to vil være å rapportere effektiv boost-clock framfor "Base clock" som aldri vil være reell klokkefrekvens :p

Lenke til kommentar

Høyeste jeg har sett er 1328MHz core og 1752 memory.

Tips nummer en vil vel være å flashe et VBIOS som tillater deg å øke power limit til 130% eller noe lignende.

Tips nummer to vil være å rapportere effektiv boost-clock framfor "Base clock" som aldri vil være reell klokkefrekvens :p

Når man flasher så velger man denbiosen som disabler boost. Dette visste du ;)

Kjører selv sli titan med safeklokk 1200mhz. Kan sette opp volt til litt over 1.3 volt, men det trenger jeg ikkje. Det har jeg 780 classified til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...