Gå til innhold

Nvidia GTX Titan


Nizzen

Anbefalte innlegg

Skal hente meg et eksemplar av Titan i dag, og gleder meg sykt! :D Men spørsmålet mitt er om det er noe poeng i å bruke det gamle skjermkorte (670) til PhysX? Er vel nesten ingen spill som bruker det? Spiller en god del Borderlands 2 da som bruker PhysX, men vil jeg merke noe forskjell med å bruke 670 til PhysX?

 

Hvis du Googler litt så ser det ut til at de fleste anbefaler at du bare kvitter deg med det ekstra kortet, da Titan er raskt nok på egen hånd.

 

Du kan jo teste Titan sammen med 670, og dersom du ikke merker noen betydelig forskjell i de spillene/programmene du bruker så er det jo bare å kvitte seg med kortet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

En stund siden det var noe her, så jeg poster litt. Lurer på dette med boost på Titan, nå kjører jeg F@H og GPU klokke frekvens ligger på 1020 MHz (i følge MSI Afterburner), og da jeg kjørte Unigine Valley, var den oppe i 1202 MHz. Er jeg som ikke skjønner helt dette med boost eller hva?

 

Btw, har 2 x Gigabyte GTX Titan. :w00t:

Lenke til kommentar

En stund siden det var noe her, så jeg poster litt. Lurer på dette med boost på Titan, nå kjører jeg F@H og GPU klokke frekvens ligger på 1020 MHz (i følge MSI Afterburner), og da jeg kjørte Unigine Valley, var den oppe i 1202 MHz. Er jeg som ikke skjønner helt dette med boost eller hva?

 

Btw, har 2 x Gigabyte GTX Titan. :w00t:

 

Har vell noe med temps og gjøre. Boost gjør at kortet klokker seg selv så lenge det er rom for det mtp temps. My guess er at temp blir høyere når du kjører F@H vs Valley og kortet klokker seg derfor ikke like høyt.

Lenke til kommentar

En stund siden det var noe her, så jeg poster litt. Lurer på dette med boost på Titan, nå kjører jeg F@H og GPU klokke frekvens ligger på 1020 MHz (i følge MSI Afterburner), og da jeg kjørte Unigine Valley, var den oppe i 1202 MHz. Er jeg som ikke skjønner helt dette med boost eller hva?

 

Btw, har 2 x Gigabyte GTX Titan. :w00t:

Boost kan jo bla. øke frekvensen når ikke kjernen belastes maksimalt (f.eks ved at det er visse deler av kjernen som blir flaskehals). At boost kjører seg opp i Unigine betyr jo bare at kjernen ikke utnyttes maksimalt, og vil dermed klokke seg opp.

F@H derimot er nok mer effektiv kode til å kjøre svært tunge parallelle laster på GPUen, og den vil dermed ikke bruke boost. Enten pga temp, eller pga utnyttelsesgraden er så høy.

Lenke til kommentar

Boost kan jo bla. øke frekvensen når ikke kjernen belastes maksimalt (f.eks ved at det er visse deler av kjernen som blir flaskehals). At boost kjører seg opp i Unigine betyr jo bare at kjernen ikke utnyttes maksimalt, og vil dermed klokke seg opp.

F@H derimot er nok mer effektiv kode til å kjøre svært tunge parallelle laster på GPUen, og den vil dermed ikke bruke boost. Enten pga temp, eller pga utnyttelsesgraden er så høy.

Går ikke boost2 kun på temp?

Lenke til kommentar

Strømforbruk, spenning og temp kan alle begrense deg

Spenning hører ikke med der. Kortet selv bestemmer spenning gitt klokke.

Det handler vel i utgangspunktet om å utnytte temperatur og tdp vinduet. Dog med program som PrecisionX kan kortet prioritere temp over tdp.

Har noen testet hva boost clock man oppnår før/etter vannkjøling?

Lenke til kommentar

Spenning hører ikke med der. Kortet selv bestemmer spenning gitt klokke.

Det handler vel i utgangspunktet om å utnytte temperatur og tdp vinduet. Dog med program som PrecisionX kan kortet prioritere temp over tdp.

Har noen testet hva boost clock man oppnår før/etter vannkjøling?

Jo spenning hører hjemme der, hvis spenning begrenser deg har kortet nådd maksimal turbo bin.

Lenke til kommentar

Spenningen/klokke er et resultat av Boost 1/2. Ikke endel av den.

GPU Boost fungerer slik at den øker turbo bin hvis power usage, temperatur, og turbo bin aktiv tillater det, og senker den om noen av parametrene overskrider grensene. Turbo bins er da vitterlig en del av GPU Boost 2.

 

Spenning blir bestemt av hvilken turbo bin kortet kjører, klokkefrekvensen blir bestemt av hvilken turbo bin + offset kortet kjører.

 

http://techreport.com/review/24832/nvidia-geforce-gtx-780-graphics-card-reviewed/2

Nå har til og med Nvidia gitt muligheten til å se om det er spenning, temperatur, eller strømforbruk som begrenser GPU Boost 2 fra å ikke klokke videre oppover, så at spenning kan være en begrensning på GPU Boost 2 burde ikke være en diskusjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

GPU Boost fungerer slik at den øker turbo bin hvis power usage, temperatur, og turbo bin aktiv tillater det, og senker den om noen av parametrene overskrider grensene. Turbo bins er da vitterlig en del av GPU Boost 2.

 

Spenning blir bestemt av hvilken turbo bin kortet kjører, klokkefrekvensen blir bestemt av hvilken turbo bin + offset kortet kjører.

Argumenterer du mot stråmann? Har noen vært uenig i dette?

http://techreport.co...card-reviewed/2

Nå har til og med Nvidia gitt muligheten til å se om det er spenning, temperatur, eller strømforbruk som begrenser GPU Boost 2 fra å ikke klokke videre oppover, så at spenning kan være en begrensning på GPU Boost 2 burde ikke være en diskusjon.

Hentet fra din egen link: "Boost allows Nvidia's Kepler-based graphics cards to operate at higher clock speeds by monitoring a range of inputs including GPU utilization, power draw, and temperature." Her er ikke spenning nevnt (forbehold fordi jeg ikke rekker å lese hele nå). Både 480 og 580 hadde voltage limit som kunne throttle ned ved stress. Så den begrensningen har man hatt uavhengig av Boost funksjonen eller ikke.

Lenke til kommentar

Argumenterer du mot stråmann? Har noen vært uenig i dette?

 

Hentet fra din egen link: "Boost allows Nvidia's Kepler-based graphics cards to operate at higher clock speeds by monitoring a range of inputs including GPU utilization, power draw, and temperature." Her er ikke spenning nevnt (forbehold fordi jeg ikke rekker å lese hele nå). Både 480 og 580 hadde voltage limit som kunne throttle ned ved stress. Så den begrensningen har man hatt uavhengig av Boost funksjonen eller ikke.

Hva har stråmannsargumentering å gjøre her?

 

Ja, og spenning er direkte koblet opp mot power states, GPU Boost gir GPUen X antall ekstra power states som GPUen dynamisk kan velge ut fra for å øke senke klokkefrekvensen.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Så TXD1979 vekket denne tråden til liv, noe som igrunn var litt fint for jeg gikk igjennom noen sider bare for å si hva folk skrev osv. (beklager at jeg ikke svarer det TXD da jeg ikke har noe erfaring med dette).

Som sagt, utrolig artig å se hva folk tror, diskuterer og tenker seg frem til. Tar det litt opp som AMD kortet nå snart slippes og vi sitter å diskuterer dette.

Lenke til kommentar

Flere enn meg som sliter med å få EVGA Precision X til å virke etter de installerte 331.40 BETA driverne?

 

Funker hos meg, men profilene vil ikkje lagre at jeg har satt opp volt og viftehastighet. Så det funker ikkje helt :p

 

Statistikk funker iallefall ikkje i BF4 grunnet det er native 64bit, noe som ikkje afterburner og Precision X støtter enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...