Gå til innhold

Nvidia GTX Titan

Nizzen

Anbefalte innlegg

Men med 120 fps blir cpu veldig fort flaskehals. Og er egentlig ett uløselig problem I mange spill, da det ikke finnes en cpu der ute som er kraftig nok.

Det største problemet er at de fleste spill i dag ikke klarer å utnytte mer enn 1-2 kjerner. Da er det samme fanken hva slags prosessor man har, den vil bli en flaskehals uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallais, til dere som har et Titan, to eller tre. Er det verd å "oppgradere" fra ett singel GTX 690 til to, eventuelt tre Titan? Kan klare meg fint med å kjøpe enda et 690, men Titan ser så ufattelig snasne ut.

Tenkte meg å storkjøpe nå i april/mai, og Titan er blandt annet på listen over hardware som interesserer.

Jeg pensjonerte 3x gtx680 til fordel for 2x titan. ytelsen ble merkbart bedre i f.eks crysis3 og farcry 3. Faktisk mye mere smooth med Full grafikk instillinger. Verdt opgraderinga for meg. fikk da også et ledig pci-e spor som jeg skal ha noe anna i. les: enda en raidkontrolller.

Lenke til kommentar

Det største problemet er at de fleste spill i dag ikke klarer å utnytte mer enn 1-2 kjerner. Da er det samme fanken hva slags prosessor man har, den vil bli en flaskehals uansett.

Det stemmer ikkje lengre på de nyere stortitlene. bf3, fc3, moha, crysis 3 og mange andre.

Lenke til kommentar

Ikke på de titlene som det blir lagt mest tilretteleggelse for PC i, men de fleste andre. BF3 er det eneste spillet de siste åra jeg føler utnytter maskinkraften bra. Dette og Far Cry 3 er bortimot de eneste som synes å bruke mer enn to kjerner av det jeg har spilt. Crysis 3 har jeg ikke prøvd da toeren var så horribelt dårlig (gameplay-messig), men vil jo anta det kjører bedre enn originalen som ifølge egne målinger bruker 15-20% av en ikke spesielt ny CPU (og derfor fortsatt er det eneste spillet som ikke kjører flytende på maks her).

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Jeg pensjonerte 3x gtx680 til fordel for 2x titan. ytelsen ble merkbart bedre i f.eks crysis3 og farcry 3. Faktisk mye mere smooth med Full grafikk instillinger. Verdt opgraderinga for meg. fikk da også et ledig pci-e spor som jeg skal ha noe anna i. les: enda en raidkontrolller.

Aight, høres bra ut. Da blir det nok Titan i SLI, kanskje et par av den samme skjermen du har i samme slengen. Noe du kan anbefale eller burde jeg styre unna?

Lenke til kommentar

Hva kan man bruke for å monitorere cpu bruken ved spill? Litt offtopic, men sikkert noen her som vet. :)

Jeg pleier som regel bare å åpne Task Manager i Windows før jeg starter spillet. Etter litt spilling, så tabber jeg ut for å se hvor mye kjernene har brukt over tid. Eller jeg har vel Task manageren på en skjerm alene slik at den er synlig hele tiden :)

Lenke til kommentar

99%? Det var jo veldig bra!

Hørtes nesten "urealistisk "høyt. HT var også på?

Jo høyere prosentforbruk jo bedre utnyttelse. :-)

Varierte jo selvsagt litt, men var 90+ for det meste.

Dette var da med 2x 7970, ikke klokket.

HT var av, såvidt jeg husker.

Endret av Taake89
Lenke til kommentar

Noen av dere med gtx titan kort som kjører boinc prosjekter?

Jeg har nå prøvd kortet på prosjektet primegrid@home i samme pc står det ett gtx 680.

680 kortet regner primegrid oppgavene litt raskere en titan kortet, jeg har prøvd å "enable" cuda double pressision for titan kortet, med samme resultat, på windows 7, med windows 8 finner ikke boinc manager kortet, så her skjer ingenting..

Jeg har også problemer med å spille BF3 multigamer med gtx titan i windows 8, etter nesten en time med spill, fryser bildet seg og maskinen restarter, dette er ikke ett problem med windows 7, jeg har også samme problem med gtx 670 og gtx 680 kort når jeg spiller BF3 multigamer, direct x error, men her låser maskinen

seg uansett hvike nvidia drivere jeg bruker, de siste driverene er blitt bedre men irriterende at etter så lang tid etter at windows 8 ble lansert er dette fremdeles ett problem..

Lenke til kommentar

Hvis du har samme problem med 670 og 680, så er det stor sjans for at det er noe annet enn skjermkorta det er noe galt med. Overklokk eller kanskje hovedkort. Windows 8 hata 3-way 680, men med 2 titan så funker det fint. Har faktisk ikkje hatt noen klikk med kortene annet enn da jeg prøvde 1250mhz på begge korta i Bf3 :p 1150mhz er ingen problem i sli.

Jeg bruker 314.14 Beta driveren.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Virker som om BF3 endgame er litt mere optimalisert enn f.eks back to karkand bretta. Kan kjøre fint v-sync med 144hz med ultra settings (4xmsaa) Altså banene er litt minde cpu avhengige.

Problemet med Back To Karkand er alle bygningene som kan ødelegges, det er det som dreper fps, med unntak av Wake Island.

Se på Alborz Mountain f.eks, eller de store åpne brettene, der er fps stabil på 120 hos meg, men der det er mye bygninger, så dropper fps.

Aftermath brettene Azadi Palace og Markaz Monolith er også to eksempler. Mange bygninger som kan ødelegges = fps drop. Dette merkes spesielt hvis man er i lufta.

Det værste brettet er Back To Karkand, det er ille til tider. :)

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Hvis du har samme problem med 670 og 680, så er det stor sjans for at det er noe annet enn skjermkorta det er noe galt med. Overklokk eller kanskje hovedkort. Windows 8 hata 3-way 680, men med 2 titan så funker det fint. Har faktisk ikkje hatt noen klikk med kortene annet enn da jeg prøvde 1250mhz på begge korta i Bf3 :p 1150mhz er ingen problem i sli.

Jeg bruker 314.14 Beta driveren.

Tror dessverre ikke det, jeg har prøvd gtx 680 skjermkortet i en annen pc med windows 8 og annet hovedkort og problemet er akkurat det samme det, jeg har ikke problemer med windows 7 på samme hardware.

Endret av macverk
Lenke til kommentar

Bortsett fra i Hitman så klarte nå SLI seg ganske så bra ved 2560x1600, om ikke bedre (lavere frame-time gjennomsnittelig som forventet, men heller ikke stort flere spikes).

At crossfire kommer dårlig ut, sjokkerte meg ærlig talt ikke.

Resultatene for 5760x1080 var dog litt rare. Forventet enda bedre skalering utover flere skjermer med SLI, men der virket det nesten som om Titan hadde FÆRRE spikes enn Titan hadde ved lavere oppløsning. Weird.. :)

Lenke til kommentar

http://www.hardwarec...-crossfire.html

grunnen til at man går for 1 x Titan over SLI/Crossfire. her kommer Crossfire helt elendig ut btw.

Crossfire kommer som regel ikke bra ut i noen tester når de ser på frame time latency, rå kraft er det men er akkuratt som om AMD ikke skjønner finesse.

Men denne skal sendes til arni straks, for han påstår alltid at crossfire er like bra som sli! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...