Gå til innhold

Nvidia GTX Titan

Nizzen

Anbefalte innlegg

Til Bit44

Det st Du ikke hører eller ser forskjell betyr IKKE at andre ikke kan det.

Om 60hz fungerer for deg, så flott! Da blir det billigere for deg å bygge pc.

Er ingen her som sier at du skal like HiFi lyd. Eller 120hz skjerm.

Det Jeg sier, er at noen mennesker har skarpere syn og hørsel enn andre.

Gå på www.100fps.com, så kan du lese litt om emnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette forklarer mye. for oss som sitter på 120/144Hz er 60fps i SLI så lite at jeg ikke gidder å spille. flyten fra 100-160fps er helt vanvittig i forhold :)

hvis 60 fps er for lite for deg, så er det jo dumt siden du da må ut med mer penger for HW. for meg personlig så er 60 hz/fps mer en nok.

Lenke til kommentar

@Blazer: Har du prøvd å spille på en 120hz skjerm?

har ikke prøvd selv nei, men har en kompis som har det. tipper det er en vanesak. som mange andre sier, hadde jeg brukt 120hz i noen mnd, så hadde jeg nok vent meg til det og kansje da hadde 60hz vært litt uvant. derfor holder jeg meg til 60hz, har ikke råd til å kjøpe meg så kraftige skjermkort hele tiden til å ha en min fps på 120fps.

Lenke til kommentar
Har du prøvd å spille på en 120hz skjerm?

Løst sitert. Personlig har jeg ikke prøvd å spille på 120 hz skjerm. Er litt usikker på om jeg vil prøve, for bare én av to mulige ting kan resultere;

Enten blir jeg forferdelig skuffet og synes det er oppskrytt. Eller mer sannsynlig, det blir dyrt...

Lenke til kommentar

Til dere med 144hz skjerm. Merker dere noe forskjell fra 120 til 144?

Tommytoa, 120hz skjerm er det dyreste kjøpet jeg har gjort..

Blei ett 7970 nr2, pluss en 3930k,som enda ikke er nok cpu kraft!

Gjør deg selv en tjeneste og kjøp høy oppløsning, det er billigere!

Lenke til kommentar

Til dere med 144hz skjerm. Merker dere noe forskjell fra 120 til 144?

En 20 % økning vil nok tvilsomt gi særlig stor forskjell, annet enn ved direkte sammenligning. Og da uansett om det er snakk om 10 FPS VS 12 FPS, eller 60 FPS VS 72 FPS. :) (bare så man ikke får særlig store forhåpninger)

Så selv om man kanskje ikke merker hvert steg så vil det selvsagt utgjøre en viss forskjell.

Lenke til kommentar

Det koster mye å dra spill i høye oppløsninger også.

Finnes alltid billigere utvei, skru ned på eyecandy. Særlig AA er fps dreper.

hvis man har et valg. 60fps og maks eyecandy vs 120 fps og medium eyecandy, så velger jeg det første uten tvil.

Lenke til kommentar

Tommytoa, 120hz skjerm er det dyreste kjøpet jeg har gjort..

Blei ett 7970 nr2, pluss en 3930k,som enda ikke er nok cpu kraft!

Gjør deg selv en tjeneste og kjøp høy oppløsning, det er billigere!

Styggelig redd for det. Men jeg er en enkel sjel. Det jeg ikke har prøvd vil jeg heller aldri savne. Så foreløpig lar jeg være å prøve både høy oppløsning og 120 hz. :)

Selv om jeg forstår at det er bedre og vil muligens øke gleden ved spilling.

Lenke til kommentar

Samye83, forskjellen på 120 fps kontra høyere oppløsning@ 60 Hz er at når du Økern oppløsning så er det så og si bare gpu det går på.

Men med 120 fps blir cpu veldig fort flaskehals. Og er egentlig ett uløselig problem I mange spill, da det ikke finnes en cpu der ute som er kraftig nok.

Derfor vil jeg si at 120 Hz er dyrere. Og siden det er cpu som stort sett er flaskehals, så nytter det mange ganger ikke å skru ned på eyecandy, da fps drops er uunngåelig.

Lenke til kommentar

Hallais, til dere som har et Titan, to eller tre. Er det verd å "oppgradere" fra ett singel GTX 690 til to, eventuelt tre Titan? Kan klare meg fint med å kjøpe enda et 690, men Titan ser så ufattelig snasne ut.

Tenkte meg å storkjøpe nå i april/mai, og Titan er blandt annet på listen over hardware som interesserer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...