Gå til innhold

Nvidia GTX Titan

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kalles antialiasing post, som du bør sette til off/low om du ikke ønsker å gjøre bildet uklart. Om du uansett kjører Antialiasing defered (MSAA), så er det i hvertfall overkill å kjøre begge metodene som vil kunne "ødelegge" bildet ditt.

Av den grunn så vil det å kun sette på Ultra, faktisk ikke gi det beste bildet. Men med en gang man deaktiverer denne funksjonen så vil man igjen, kunne nyte et skarpt bilde.

SÅ hvorfor eksisterer funksjonen? Vel, det er en billig (ytelsesmessig) funksjon, som jevner ut alle aliasede (hakkete) kanter. MSAA eller SSAA (over 100 % resolution scale) er tyngre metoder som er ment å fikse det samme, men har ikke disse negative sidene.

Så skal man få best bilde, så skrur du det av, setter 200 % resolution scale, og 4xMSAA.

Dette krever dog nbetraktelig mer enn bare vanlig "ultra".

Endret av Andrull
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det kalles antialiasing post, som du bør sette til off/low om du ikke ønsker å gjøre bildet uklart. Om du uansett kjører Antialiasing defered (MSAA), så er det i hvertfall overkill å kjøre begge metodene som vil kunne "ødelegge" bildet ditt.

Av den grunn så vil det å kun sette på Ultra, faktisk ikke gi det beste bildet. Men med en gang man deaktiverer denne funksjonen så vil man igjen, kunne nyte et skarpt bilde.

SÅ hvorfor eksisterer funksjonen? Vel, det er en billig (ytelsesmessig) funksjon, som jevner ut alle aliasede (hakkete) kanter. MSAA eller SSAA (over 100 % resolution scale) er tyngre metoder som er ment å fikse det samme, men har ikke disse negative sidene.

Så skal man få best bilde, så skrur du det av, setter 200 % resolution scale, og 4xMSAA.

Dette krever dog nbetraktelig mer enn bare vanlig "ultra".

Takk for tips! Dette må testes :)

Lenke til kommentar

Hvor mange grader er akseptabelt for kortet ligge på? Kortet mitt blir 80-82 grader under spilling og det kjennes veldig varmt ut bakpå. Ellers ligger det på ca. 30 grader til vanlig når jeg er på skrivebordet, surfer etc.

Mener datamaskinen er standarisert til at kortet maks kan holde 90 grader før det slår av maskinen din.

Korrekt meg vis jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Mener datamaskinen er standarisert til at kortet maks kan holde 90 grader før det slår av maskinen din.

Korrekt meg vis jeg tar feil.

Ja, kortet stiller viftehastigheten slik at det ligger på under ca 78 grader som er standard temptarget mener jeg å huske. Dette kan stilles opp til 90 grader i msi afterburner eller evga precicion X ol.. Jeg stiller vifta slik at 780/titan ligger på ca 70 grader. Dog jeg har modda bios på både titankorta og 780 classykorta for høyere overklokking og ingen BOOST. Da får jeg èn hastighet hele tiden i stedenfor yoyo hastighet etter hvor høy load/temperatur korta er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...