Teodor1979 Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Fjomsen: Mbh skal vel ha æren for å vekke tråden igjen Nizzen: Ok, hos meg viser ingen grafer, ingen speed osv. Skal prøve å laste ned på nytt å installere enda en gang. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Nå funker det igjen Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Skal ikke vurdere et Titan til Nizzen nå som BF4 kommer Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Er det bare meg eller blir dette skjermkortet ekstremt varmt under spilling? Jeg kan nesten ikke ta på bakpå kortet engang. Kjente på hdmi-kabelen og den ble skikkelig varm. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Sjekk temperaturen i MSI Afterburner eller lignende program. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Går det ikke an med Nvidias kontrollpanel eller CPU-Z? Jeg skjønte ikke så mye Afterburner :/ red: Nevermind. Fant GPU Temp Endret 12. oktober 2013 av Ally1987 1 Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Skal ikke vurdere et Titan til Nizzen nå som BF4 kommer tror ikke man trenger mer en 2 x titan for BF4, spillet krever ikke så mye GPU. er jo cpu som er flaskehals i de fleste tilfeller. Lenke til kommentar
PinkCase Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Skal ikke vurdere et Titan til Nizzen nå som BF4 kommer Nå i en dårlig opitmalisert beta så kjører jeg bf4 med et titan (uklokket) og i5 [email protected] Det kjører rundt 70 fps på ultra, selvfølgelig med drops, men for mange bør dette være meget bra. Lenke til kommentar
PinkCase Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Kjører det selv i medium\low, å kan ikke si at jeg ser så mye forskjell fra ultra. Virker som alt bare blir mer " tåkete" i ultra. Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Kjører det selv i medium\low, å kan ikke si at jeg ser så mye forskjell fra ultra. Virker som alt bare blir mer " tåkete" i ultra. noen spessiell grunn til at du kjører medium/low ? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 (endret) Det kalles antialiasing post, som du bør sette til off/low om du ikke ønsker å gjøre bildet uklart. Om du uansett kjører Antialiasing defered (MSAA), så er det i hvertfall overkill å kjøre begge metodene som vil kunne "ødelegge" bildet ditt. Av den grunn så vil det å kun sette på Ultra, faktisk ikke gi det beste bildet. Men med en gang man deaktiverer denne funksjonen så vil man igjen, kunne nyte et skarpt bilde. SÅ hvorfor eksisterer funksjonen? Vel, det er en billig (ytelsesmessig) funksjon, som jevner ut alle aliasede (hakkete) kanter. MSAA eller SSAA (over 100 % resolution scale) er tyngre metoder som er ment å fikse det samme, men har ikke disse negative sidene. Så skal man få best bilde, så skrur du det av, setter 200 % resolution scale, og 4xMSAA. Dette krever dog nbetraktelig mer enn bare vanlig "ultra". Endret 13. oktober 2013 av Andrull 6 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2013 Det kalles antialiasing post, som du bør sette til off/low om du ikke ønsker å gjøre bildet uklart. Om du uansett kjører Antialiasing defered (MSAA), så er det i hvertfall overkill å kjøre begge metodene som vil kunne "ødelegge" bildet ditt. Av den grunn så vil det å kun sette på Ultra, faktisk ikke gi det beste bildet. Men med en gang man deaktiverer denne funksjonen så vil man igjen, kunne nyte et skarpt bilde. SÅ hvorfor eksisterer funksjonen? Vel, det er en billig (ytelsesmessig) funksjon, som jevner ut alle aliasede (hakkete) kanter. MSAA eller SSAA (over 100 % resolution scale) er tyngre metoder som er ment å fikse det samme, men har ikke disse negative sidene. Så skal man få best bilde, så skrur du det av, setter 200 % resolution scale, og 4xMSAA. Dette krever dog nbetraktelig mer enn bare vanlig "ultra". Takk for tips! Dette må testes Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Hvor mange grader er akseptabelt for kortet ligge på? Kortet mitt blir 80-82 grader under spilling og det kjennes veldig varmt ut bakpå. Ellers ligger det på ca. 30 grader til vanlig når jeg er på skrivebordet, surfer etc. Lenke til kommentar
Fjomsen Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Hvor mange grader er akseptabelt for kortet ligge på? Kortet mitt blir 80-82 grader under spilling og det kjennes veldig varmt ut bakpå. Ellers ligger det på ca. 30 grader til vanlig når jeg er på skrivebordet, surfer etc. Mener datamaskinen er standarisert til at kortet maks kan holde 90 grader før det slår av maskinen din. Korrekt meg vis jeg tar feil. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2013 Mener datamaskinen er standarisert til at kortet maks kan holde 90 grader før det slår av maskinen din. Korrekt meg vis jeg tar feil. Ja, kortet stiller viftehastigheten slik at det ligger på under ca 78 grader som er standard temptarget mener jeg å huske. Dette kan stilles opp til 90 grader i msi afterburner eller evga precicion X ol.. Jeg stiller vifta slik at 780/titan ligger på ca 70 grader. Dog jeg har modda bios på både titankorta og 780 classykorta for høyere overklokking og ingen BOOST. Da får jeg èn hastighet hele tiden i stedenfor yoyo hastighet etter hvor høy load/temperatur korta er. Lenke til kommentar
Fjomsen Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Nizzen, vet du om noen rimligere steder å kjøpe eventuelt 2x gtx 780 Classy kort? Ellers ligger de på rundt 10 lapper tilsammen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2013 Nizzen, vet du om noen rimligere steder å kjøpe eventuelt 2x gtx 780 Classy kort? Ellers ligger de på rundt 10 lapper tilsammen 780 classified koster ca 5700kr http://www.digitalimpuls.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=68090&WebSiteMapNodeID=1000001 Lenke til kommentar
Fjomsen Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 780 classified koster ca 5700kr http://www.digitalimpuls.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=68090&WebSiteMapNodeID=1000001 Takker, hva syntes du om Superclocked kortet da? 967Mhz som jeg slipper å klokke selv, Så kan jeg kjøpe et til neste måned =) Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Takker, hva syntes du om Superclocked kortet da? 967Mhz som jeg slipper å klokke selv, Så kan jeg kjøpe et til neste måned =) Hvis du ikke skal overklokke er det ikke nødvendig med classified. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå