Zolyx Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Dette blir tungvint i lengden: lag.add(spiller1); lag.add(spiller2); lag.add(spiller3); Så jeg prøvde meg på følgende: for (int i=1; i<=3; i++) { lag.add(spiller[i]); } Dette funket ikke som jeg har skjønt, hvilken måte kan man gjøre dette på? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 spiller[1] er IKKE det samme som spiller1 du kan bruke den koden som ikke virket hvis spiller[] er en array. Lenke til kommentar
Zolyx Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Er klar over at spiller[1] ikke er det samme som spiller1. Men jeg kan ikke skrive spilleri heller naturligvis. spiller var bare et forsøk. Så problemet er å få festet sammen spiller og 'tallet', slik at dette blir variablene det er snakk om. Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Soory, men du kommer nok ikke utenom den slitsomme måten... Forresten, bruk bedre topic for å beskrive problemet Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Hvis parameteren er en string så er det bare å gjøre sånn: for (int i=1; i<=3; i++) { lag.add(spiller+i); } Lenke til kommentar
Neo Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Dersom "spiller" er et objekt, ville jeg bare lagt alle spillerne i et array og gjort slik som du prøvde på først. Lenke til kommentar
goggi Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 i stedet for : string spiller1; string spiller2; string spiller3; lag.add(spiller1); lag.add(spiller2); lag.add(spiller3); kan du bruke : string [] spiller = new string[3]; for(int i=0;i<3;i++) lag.add(spiller); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå