arne22 Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) Jeg har installert pptpd på en Linux server. Tilsynelatende så starter den helt fint. Når jeg forsøker å logge inn fra en Windows 7 så er jeg ikke i stand til å logge inn. Jeg hat også OpenVPN kjørende på den samme serveren og her fungerer påloggingen fra Windowsklineten helt upåklagelig. Når jeg tester ut så stenger jeg ned OpenVPN på serveren, slik at det bare er pptpd som kjører. Jeg har sjekket for åpen port fra Windows 7 klient til server ved å portskanne. Pptp porten er synlig fra arbeidsstasjonen. Har vel for det meste brukt denne guiden og det dreier seg om en virtuell Centos 5 32 bit server. http://freehostingan...hat-and-ubuntu/ Er det noen som har noen gode ideer for hvordan man kan feilsøke hvorfor den ikke vil logge inn på pptpd serveren .?. Står litt fast .. Linux firewall står med policy til Accept så GRE protokoll skulle vel komme gjennom. Det er ingen NAT ved serveren, og som nevnt tcp 1723 kan sees fra arbeidsstasjenen. Stadig ikke mulig å logge på. .. og forresten den versjonen av ppdpd som står i guiden passer ikke så jeg fant en annen versjon hos dag som lot seg installere som rpm uten protester. PPP ble installert via YUM. Endret 15. februar 2013 av arne22 Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 17. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2013 ... For å spørre på en annen måte: Er det noen som vet hvor man finner de loggene hos Windows 7 (client) og hos Linux (Server) som kan kaste et lite lys over hvorfor ikke påloggingen lykkes ? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Står i guiden din: "The log of the VPN server, by default, is combined with system log located at /var/log/messages." Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 17. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2013 (endret) Mange takk. Denne burde jeg klart uansett uten å kikke noe sted. Er nok litt rusten på Linux server for tiden ... Fant ellers litt beskrivelse vedrørende Windows 7: The logs for the built-in VPN Client are viewable via Computer Management. Go to Start > Right click "Computer", Choose "Manage". Click "Event Viewer", Click "Windows Logs", Click "Application" In the right-hand pane, look for entries from Source "RasClient". Linker: http://social.techne...6-7a1678c240dc/ http://technet.micro...c773685(v=ws.10).aspx Vil teste og legge ut info om resultatet for senrere referanse. Edit: Logg for server (Centos 5-32) og log for klient (Windows 7-64) ble funnet eksakt slik som beskrevet over. Det betyr at det bør være mulig ut i fra loggene å lese ut hva som går galt under påloggingen. Endret 17. februar 2013 av arne22 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå