- Cre8or - Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Kjørte Flysimulator nå mens jeg har noe andre spill og internettsider åpne, CPU-varmen endrer seg ikke (den står på 60 grader Celcius støtt). De fleste kjernene i prosessoren ligger over 40 grader nå. De går litt opp og ned fra 40. Edit: Kan prøve et av de programmeme. Hvor mye burde jeg sette det på? Det er vel ikke skadelig for maskinen? Prøv realtemp med occt eller prime så er du sikker.. Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 15. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) Prøv realtemp med occt eller prime så er du sikker.. OCCT tok fryktelig lang tid å loade EDIT: OK, fikk det opp, hvor finner jeg realtemp? Endret 15. februar 2013 av Treserget Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Google er din venn. Realtemp 1 Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 15. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) Google er din venn. Realtemp Oh right det er et program, trodde det var noe man kunne kjøre inn på OCCT, men er inne der nå, hva skal jeg kjøre, og hva skal jeg registrere? Endret 15. februar 2013 av Treserget Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) Oh right det er et program, trodde det var noe man kunne kjøre inn på OCCT, men er inne der nå, hva skal jeg kjøre, og hva skal jeg registrere? hehe neinei. Er et program, men du trenger ikke installerer det. Bare kjør filen Realtemp.exe. Her er en download link. Du kan jo teste prime95 i en halvtime ellernoe sånt mens du har oppe realtemp så ser du om programmet og pc'n kreshjer. Gjør den ikke det så er det mest sannsynelighvis ikke cpu'n som er problemet. Endret 15. februar 2013 av Jann. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Sitter ikke på pcn nå så husker ikke hva du skal velge. Om det virker for komplisert så kan du prøve prime, og følge med på realtemp mens den kjører. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Kjør prime95 du. Her er en link for 64 bit. Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 15. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) Kjør prime95 du. Her er en link for 64 bit. Hvilken skal jeg ta? Endret 15. februar 2013 av Treserget Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Hvilken skal jeg ta? Hvist du scroller litt ned til "Primary Download Site" den skal funke. Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 15. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) Hvist du scroller litt ned til "Primary Download Site" den skal funke. Scroller ned? Er vel ikke noe som er mulig å scrolle ned der? EDIT: Er ikke sikkert du så på bildet, mente hva slags type test jeg skulle ta inne på Prime95.Det er 1. Small FFTs "Maximum FPU stress, data fits in L2 cache, RAM not tested much", 2. In-place large FFTs "Maximum heat, power comsuption, some RAM tested", 3. Blend "tests some of everything, lots of RAM tested" også er det 4. Custom Endret 15. februar 2013 av Treserget Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Scroller ned? Er vel ikke noe som er mulig å scrolle ned der? aha tenkte du mente for downloaden.. Men ja ta den. Den tester cpu og masse ram. Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 15. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2013 aha tenkte du mente for downloaden.. Men ja ta den. Den tester cpu og masse ram. Da startet jeg "Blend" nå Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Da startet jeg "Blend" nå Mhm, ha oppe RT og se hva du får i slags temps, og MAX temps. Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 15. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2013 Mhm, ha oppe RT og se hva du får i slags temps, og MAX temps. Temperaturene er godt opp i mot max temps, de ligger på omtrent akkurat max temp, eller 1-2 grader under. Hører maskinen bråker litt. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Da startet jeg "Blend" nå Kan hende du får blåskjerm dersom 60 grader idle stemmer.. Temperaturene er godt opp i mot max temps, de ligger på omtrent akkurat max temp, eller 1-2 grader under. Hører maskinen bråker litt. Hva er max temps ? Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 15. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) Kan hende du får blåskjerm dersom 60 grader idle stemmer.. Hva er max temps ? Skjønte nå at det var de høyeste temperaturene CPU-en oppnådde under testen, ikke hvor mye de tålte. Max ligger nå på 54,54,59 og 57 grader Celcius. Viser bare fire kjerner av en eller annen grunn. Edit: Nå shutta begge programmene ned mitt under testen... EDIT: Temperaturene ligger fortsatt på godt over 50 grader selv om jeg ikke kjører testen lengre (tror i hvert fall ikke den kjører). Endret 15. februar 2013 av Treserget Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Skjønte nå at det var de høyeste temperaturene CPU-en oppnådde under testen, ikke hvor mye de tålte. Max ligger nå på 54,54,59 og 57 grader Celcius. Viser bare fire kjerner av en eller annen grunn. Nå shutta begge programmene ned mitt under testen... Prøv igjen Du kan også se i oppgavebehandlinga om samtlige kjerner kjøreres tilnærmet 100%. Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 16. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2013 Prøv igjen Du kan også se i oppgavebehandlinga om samtlige kjerner kjøreres tilnærmet 100%. Oppgavebehandling på hvilket program? Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 (endret) Oppgavebehandling på hvilket program? ctrl+alt+delete , task manager, performance Du har vell 8 kjerner's cpu ja? velg 8 istedenfor 4 i den lille hvite ruten i prime95. Endret 16. februar 2013 av Jann. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Oppgavebehandling på hvilket program? Høyreklikk på start-linjen og velg det. Eller så heter det task manager om du har engelsk os. ctrl+alt+delete , task manager, performance Eller det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå