Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med hjemmebygd PC

Anbefalte innlegg

Kjørte Flysimulator nå mens jeg har noe andre spill og internettsider åpne, CPU-varmen endrer seg ikke (den står på 60 grader Celcius støtt). De fleste kjernene i prosessoren ligger over 40 grader nå. De går litt opp og ned fra 40.

Edit: Kan prøve et av de programmeme. Hvor mye burde jeg sette det på? Det er vel ikke skadelig for maskinen?

Prøv realtemp med occt eller prime så er du sikker..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oh right det er et program, trodde det var noe man kunne kjøre inn på OCCT, men er inne der nå, hva skal jeg kjøre, og hva skal jeg registrere?

hehe neinei. :) Er et program, men du trenger ikke installerer det. Bare kjør filen Realtemp.exe.

Her er en download link.

Du kan jo teste prime95 i en halvtime ellernoe sånt mens du har oppe realtemp så ser du om programmet og pc'n kreshjer. Gjør den ikke det så er det mest sannsynelighvis ikke cpu'n som er problemet.

Endret av Jann.
Lenke til kommentar

Hvist du scroller litt ned til "Primary Download Site" den skal funke.

Scroller ned? Er vel ikke noe som er mulig å scrolle ned der?

EDIT: Er ikke sikkert du så på bildet, mente hva slags type test jeg skulle ta inne på Prime95.Det er 1. Small FFTs "Maximum FPU stress, data fits in L2 cache, RAM not tested much", 2. In-place large FFTs "Maximum heat, power comsuption, some RAM tested", 3. Blend "tests some of everything, lots of RAM tested" også er det 4. Custom

Endret av Treserget
Lenke til kommentar

Kan hende du får blåskjerm dersom 60 grader idle stemmer..

Hva er max temps ?

Skjønte nå at det var de høyeste temperaturene CPU-en oppnådde under testen, ikke hvor mye de tålte. Max ligger nå på 54,54,59 og 57 grader Celcius. Viser bare fire kjerner av en eller annen grunn.

Edit: Nå shutta begge programmene ned mitt under testen...

EDIT: Temperaturene ligger fortsatt på godt over 50 grader selv om jeg ikke kjører testen lengre (tror i hvert fall ikke den kjører).

Endret av Treserget
Lenke til kommentar

Skjønte nå at det var de høyeste temperaturene CPU-en oppnådde under testen, ikke hvor mye de tålte. Max ligger nå på 54,54,59 og 57 grader Celcius. Viser bare fire kjerner av en eller annen grunn.

Nå shutta begge programmene ned mitt under testen...

Prøv igjen :)

Du kan også se i oppgavebehandlinga om samtlige kjerner kjøreres tilnærmet 100%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...