Gå til innhold

Hvorfor kan vi ikke se Gud?

Anbefalte innlegg

For å se det fra et annet perspektiv; Hva har jeg å tape på å tilbe Odin? Finnes ikke Odin, så finnes han ikke, ikke sant? Ifølge Koranen så kommer jeg til å brenne i Helvete for min vantro.

Hvorfor kan du si at du har ingenting å tape, men ikke jeg?

Som sagt, folk for tro på hva de vil, vil u tro på Odin så værsegod. Jeg tror på Gud/Allah og du tror på Odin. Alle trosrelgioner sier at de er den rette så er det opptil hver enkelt å tro på hva de vil.

Om jeg var Gud (dvs. om jeg var meg, noe som jeg er, det er irrelevant om jeg er en gud eller ikke), så ville jeg vært langt mer imponert over noen som kunne påvise at noe eksisterte, heller enn at de trodde at det eksisterte uten noe grunnlag.

Skjønner hva du mener, men hvis Gud beviser at han eksister, så VET vi at han finnes, da er det ikke lenger en test. Kanskje derfor det kalles å tro...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt, folk for tro på hva de vil, vil u tro på Odin så værsegod. Jeg tror på Gud/Allah og du tror på Odin. Alle trosrelgioner sier at de er den rette så er det opptil hver enkelt å tro på hva de vil.

Skjønner hva du mener, men hvis Gud beviser at han eksister, så VET vi at han finnes, da er det ikke lenger en test. Kanskje derfor det kalles å tro...

Noe som igjen understreker hva religioner som kristendom og islam er. De eneste kravene de har er at du skal være redd, veldig redd, ignorant og naiv. Om du ikke frykter, undersøker og prøver å bruke hjernen din, er du ikke god nok. For ett fantastisk vesen.

Lenke til kommentar
Alle trosrelgioner sier at de er den rette så er det opptil hver enkelt å tro på hva de vil.
Så klart kan du tro på hva du vil, men det er heller ikke poenget mitt. Hvis du ikke tror på kristendommens versjon av Jesus, og det viser seg at kristendommen er sann, så hjelper det ikke at du tror på Islam. Så hvordan kan du si at du har ingenting å tape på å tro på Koranens Gud?

hvis Gud beviser at han eksister, så VET vi at han finnes, da er det ikke lenger en test.

Iblis/Shaitan visste at Gud eksisterte, men valgte allikevel å ikke følge Gud.

Så hva er det som egentlig blir testet her?

Lenke til kommentar

Og hvorfor skal Gud ha behov for å teste noe som helst? Er han ikke allmektig og allvitende?? Det er da ingen grunn til å utføre en test som du allerede vet utfallet på.

"Gud ser alt" heter det visst, men blir ikke det en slags reprise?

Lenke til kommentar

Så klart kan du tro på hva du vil, men det er heller ikke poenget mitt. Hvis du ikke tror på kristendommens versjon av Jesus, og det viser seg at kristendommen er sann, så hjelper det ikke at du tror på Islam. Så hvordan kan du si at du har ingenting å tape på å tro på Koranens Gud?

Iblis/Shaitan visste at Gud eksisterte, men valgte allikevel å ikke følge Gud.

Så hva er det som egentlig blir testet her?

Hvis det viser seg at det er Kristendommen som er sann, og jeg har trodd på Islam istedet,da viser det seg at jeg har trodd på feil relgion. Da er det kjipt.

Det som blir testet er om vi/jeg følger Gud`s budskap.

Lenke til kommentar

Hvis det viser seg at det er Kristendommen som er sann, og jeg har trodd på Islam istedet,da viser det seg at jeg har trodd på feil relgion. Da er det kjipt.

Hvor har du det fra? Og ikke si Bibelen, som er copy-pasted fra andre religioner som mennesker har funnet på.

Lenke til kommentar

Noe som igjen understreker hva religioner som kristendom og islam er. De eneste kravene de har er at du skal være redd, veldig redd, .....

De kristne er ikke redde, Halsoy

1 Joh 4:18 "I dette er kjærligheten blitt fullendt hos oss: at vi har frimodighet på dommens dag. For som Kristus er, slik er vi i denne verden. I kjærligheten finnes det ikke frykt: Den fullkomne kjærligheten driver frykten ut. For frykten bærer straffen i seg, og den som frykter, er ikke blitt fullendt i kjærligheten."

Endret av IHS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Definisjonen av "Gud" er en subjektiv mening som er like forskjellige som nesene våres.

Problemet med å diskutere Gud er at det for mange ikke er fra et religiøst standpunkt.

Religion er kun ytre former, men bak hver religionen finnes det en åndelig essens som i fravær av et bedre ord kan kalles Gud.

Religiøse mystikere fra de fleste åndelige tradisjoner har realisert dette og blitt i ett med dette som kalles Gud, de er blitt selvrealisert eller opplyst.

Noen mener dette er en naturlig evolusjonsprosess av bevissthetens utvikling tilbake til sin essens. Andre mener det krever litt større personlig innsats av å virkeliggjøre stadig mer av vårt fulle potensial som i sin rene form er at vi er Gud.

Jeg er ikke religiøs, bibelen er for meg intet annet enn et spennende eventyr.

Gud, for meg, er bare et annet ord for naturen, eller universet.

Gud er alt, og alt er gud. Gud er bevissthet.

Endret av Odenator
Lenke til kommentar

Fordi jeg tror på Koranen.

For en latterlig grunn.... Så alt man tror på er automatisk sant altså, i din verden?

Så du tror at alle selvmotsigelser, vrangforestillinger, ordre om drap, urettferdighet, umoral, ja alt i koranen er sannhet fordi DU tror det er sant altså... Det må jeg si, du har neimen ikke rare kravene når det kommer til personlig integritet og ærlighet, men ta det med ro, denne uærligheten deler du med ALLe religiøse, ikke for at den blir noe mindre av den grunn, men det er ikke for ingenting at de ærligste menneskene ikke tror på påstandene man finner i slike game bøker, for de gjør faktisk en egeninnsats for å sjekke innholdet opp mot den virkelige verden der de uærlige troende godtar dette blindt fordi de tror påstander er sannhet.... Hvor uærlig går det an å bli? Spør en religiøs, men jeg tror ikke han kan svare på det engang, for fælt få religiøse vet om, eller bryr seg, om den uærligheten de legger for dagen nettopp fordi de har laget seg sine egne "sannheter", som deg prettyboy... :no:

Lenke til kommentar

Så Koraen er sann fordi du tror på Korean.

Er Lord of the Rings sann om jeg tror på den?

Tror du på Lord of the Rings?

For en latterlig grunn.... Så alt man tror på er automatisk sant altså, i din verden?

Tror du på ting som ikke stemmer?

Lenke til kommentar

Fordi jeg tror på Koranen.

Hvorfor tror du på koranen? Du må kunne utdype dette.

Islam dekker kun ca 19,6% av verdens befolkning. Hva med de resterende 80%?

Hva med evolusjonen? Hva med tiden før islam? Fornekter du også evolusjonen og all vitenskap generelt? Hva sitter vi igjen med da?

Hvis du virkelig tror og stoler på koranen, regner jeg med at du følger den til punkt og prikke? Eller er du en av de som plukker ut det som passer deg best?

Hva med de som sagt resterende 80% av verdens befolkning?

Hva med alle de andre som tror like sterkt på sin tro, som det muslimer gjør på sin? Kan virkelig så mange mennesker ta feil? Isåfall hvorfor? Hva med: Buddhismen. Hinduismen. Islam. Jødedommen. Kristendommen. Bahá'í. Sikhismen

Andre store religioner. Bøn. Jainisme. Konfucianisme. Paganisme. Shintoisme. Taoisme. Zoroastrisme. Yezidismen. Sekter og Religiøse Bevegelser. Fornordisk religion. Egyptisk religion. Gresk religion (Hellênismos). Romersk religion (Religio Romana) Nyere religioner. Teosofi. New Age. Wicca. Ordo Templi Orientis. Åsatru osv osv osv osv osv

Det finnes mest antagelig så mange forskjellige "religioner" at det er umulig å telle. Mangelen på en klar definisjon hjelper heller ikke.

Hva gjør at Islam og koranen er sannheten? Og Hvorfor?

Endret av Odenator
Lenke til kommentar

Tror du på Lord of the Rings?

Jeg, personlig, gjør ikke det. Men det finnes f.eks folk som tilber The Force fra Star Wars-filmene som en seriøs religion.

Spørsmålet er ganske enkelt. Hvorfor er akkurat din religion korrekt, når alle andre sier at sin religion er korrekt?

Lenke til kommentar

Og hva har det å gjøre med at Gud ikke beviser sin eksistens?

Som jeg nevnte tidligere så visste Iblis/Shaitan at Gud eksisterte, og han hadde fortsatt muligheten til å velge om han ville følge Gud eller ikke.

Hvordan kan jeg bli testet om jeg vil følge Gud, når jeg ikke tror at Gud faktisk eksisterer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...