IHS Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) Apropos dette med Bibelen. Tror du blindt på alt som står i boken? Alt om dette med Jesus som går på vannet, og greier? Det som er viktig å tro, er at Jesus Kristus elsket sine medmennesker mer enn noen annen, annecs Fordi Gud som er kjærlighet, var i Ham. Og at den samme kjærligheten ønsker å bo i alle mennesker, slik at alle mennesker kan leve i et paradis, kjærlighetens rike, kjærlighetens verden, Guds verden. Endret 15. februar 2013 av IHS Lenke til kommentar
IQ84 Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 OG fri fantasi... Er det ikke en kristen gruppe borte i USA som faktisk fikk medhold for sin hasj røyking av høyesterett fordi den var religiøst betinget? De kom, påstår de, nærmere gud ved å røyke en bønne (Det de kommer nærmere er sitt føleri, som med hasj blir forsterket, men det skjønner ikke disse dop hodene... Ikke høyeste retten der borte heller tydeligvis.... Skal ikke utelukke det, men jeg tror du forveksler det med en indianerstamme som har en lang tradisjon med bruk av ayahuasca og fikk lov til å bruke det pga. religionsfriheten. Stoffet inneholder noe som heter DMT og selv du hadde fått spirituelle opplevelser om du hadde fått i deg nok. 1 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Det som er viktig å tro, er at Jesus Kristus elsket sine medmennesker mer enn noen annen, annecs Fordi Gud som er kjærlighet, var i Ham. Og at den samme kjærligheten ønsker å bo i alle mennesker, slik at alle mennesker kan leve i et paradis, kjærlighetens rike, kjærlighetens verden, Guds verden. Det er viktig å ha en man-crush på Jesus, mens det ikke er viktig å se hva gud sier og gjør. Gratulerer. Til og med din egen tro har du funnet på selv. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Det som er viktig å tro, er at Jesus Kristus elsket sine medmennesker mer enn noen annen, annecs Fordi Gud som er kjærlighet, var i Ham. Og at den samme kjærligheten ønsker å bo i alle mennesker, slik at alle mennesker kan leve i et paradis, kjærlighetens rike, kjærlighetens verden, Guds verden. Har du noengang sett ut av vinduet? Hvor er all den kjærligheten og paradis du snakker om? Flere millioner barn og voksne lider av sult og fattigdom, hvorfor gjør ikke guden din noe for å bedre situsjonen? Er han bare lat, eller er han en ond jævel som liker å sitte å se på at folk og dyr lider? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) Det som er viktig å tro, er at Jesus Kristus elsket sine medmennesker mer enn noen annen, annecs Fordi Gud som er kjærlighet, var i Ham. Og at den samme kjærligheten ønsker å bo i alle mennesker, slik at alle mennesker kan leve i et paradis, kjærlighetens rike, kjærlighetens verden, Guds verden. Har du noengang sett ut av vinduet? Hvor er all den kjærligheten og paradis du snakker om? Flere millioner barn og voksne lider av sult og fattigdom, hvorfor gjør ikke guden din noe for å bedre situsjonen?.... Gud, paradiset og kjærligheten er på denne siden av vinduet, Spartacus utenfor er helvete, slik vil det alltid være. Matt 7:13 "Gå inn gjennom den trange porten! For vid er porten og bred er veien som fører til fortapelsen, og mange er de som går inn gjennom den. Men trang er den porten og smal er den veien som fører til livet, og få er de som finner den." Endret 15. februar 2013 av IHS Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Skal ærlig innrømme at jeg skjønte ikke et kvekk av din siste post IHS. Noen her som er flink å oversette svada? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Har du noengang sett ut av vinduet? Hvor er all den kjærligheten og paradis du snakker om? Flere millioner barn og voksne lider av sult og fattigdom, hvorfor gjør ikke guden din noe for å bedre situsjonen? Du kan gå ut av den verden du snakker om, og inn i en ny verden full av kjærlighet, her og nå, Spartacus 1 Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Hvis du tror at du kan oppleve kjærlighet ved hjelp av elektrisk stimuli og medisiner, er du langt fra Gud, omnomnomnivore. Påstår vel ikke at jeg ER gud, men at snarere ingen er gud, fordi gud er et menneskelig konsept Lenke til kommentar
Jokkas Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Jeg ser ikke gud fordi jeg ikke tror på gud, mange kristne ''har sett'' gud fordi de tror på gud. It's all in the head. 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Du kan gå ut av den verden du snakker om, og inn i en ny verden full av kjærlighet, her og nå, Spartacus Er vel heller på tide at du kommer ut av din lille fantasi verden, å får se hvordan ting egentlig er. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Påstår vel ikke at jeg ER gud,... Du leser ordene nøye Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Er vel heller på tide at du kommer ut av din lille fantasi verden, å får se hvordan ting egentlig er. Den verden Jesus Kristus opprettet med sin kjærlighet, er ikke en fantasi verden, Spartacus Hadde den vært det, hadde den forlengst død ut. Lenke til kommentar
Fin_natur Skrevet 15. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2013 Jeg er jo kristen men har aldri sett Gud, begynner å bli litt skeptisk. Tror jeg endrer min status til agnostiker. Halvt kristen og halvt agnostiker........ 2 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) Jeg er jo kristen men har aldri sett Gud, begynner å bli litt skeptisk. Tror jeg endrer min status til agnostiker. Halvt kristen og halvt agnostiker........ 1 Joh 2:11-16 "Mine kjære, har Gud elsket oss slik, da skylder også vi å elske hverandre. Ingen har noen gang sett Gud Men dersom vi elsker hverandre, blir Gud i oss...Gud er kjærlighet, og den som blir i kjærligheten, blir i Gud og Gud i ham.." Endret 15. februar 2013 av IHS 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) ...Hvor er all den kjærligheten og paradis du snakker om?... Midt i verden, er det en ny verden, som begynte med Jesus Kristus, Spartacus Endret 15. februar 2013 av IHS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Skal ikke utelukke det, men jeg tror du forveksler det med en indianerstamme som har en lang tradisjon med bruk av ayahuasca og fikk lov til å bruke det pga. religionsfriheten. Stoffet inneholder noe som heter DMT og selv du hadde fått spirituelle opplevelser om du hadde fått i deg nok. Det er mulig at jeg gjør... Så denne artikkelen ages ago og husker bare at det var religiøst betinget doping, all annen form for dop er strengt forbudt, men har man en tro som gjør bruk av dop, vel da er det plutselig lovlig... For et land.... Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Det er mulig at jeg gjør... Så denne artikkelen ages ago og husker bare at det var religiøst betinget doping, all annen form for dop er strengt forbudt, men har man en tro som gjør bruk av dop, vel da er det plutselig lovlig... For et land.... Liker hvordan du bruker ordet dop, uten noen form for nyansering eller tegn til forståelse for entheogen, kanskje på tide å ta seg en tur? Hehe Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Det er jo dop, er det ikke? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Liker hvordan du bruker ordet dop, uten noen form for nyansering eller tegn til forståelse for entheogen, kanskje på tide å ta seg en tur? Hehe Når man må dope seg for å "se" guden sin er det da dopet med påfølgende dillerium, eller guden, man ser? Det er jo dop okke som, er det ikke? Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Når man må dope seg for å "se" guden sin er det da dopet med påfølgende dillerium, eller guden, man ser? Det er jo dop okke som, er det ikke? Ja, kroppen er en dopfabrikk fremfor alt, det er helt klart. Det er ikke interessant overhodet at stoffene passer i hjernen som en nøkkel i en lås, og ligner på stoffer som kroppen produserer på egenhånd. DMT ble nevnt, som man vet blir produsert av kroppen, man tror at det er en viktig del av den fysiske prosessen å drømme. Men det burde jeg kanskje ikke sagt, siden dere ateist-materialist-naturalist-fysikalist-reduksjonister elsker å trangsykt se på det fysiske og kjemiske bak vår opplevelse av verden. Det er jo ikke mulig at man kan finne noe som helst sannhet i faktiske fantastiske førstehåndserfaringer. Så godt som alle som tar en trip av høy nok dose, moderat mengde eller mer, rapporterer om en personlig spirituell opplevelse hvor de kommer nærmere det guddommelige, men det må jo kun være DOPET som DOPER hjernen, det er umulig å finne noe sannhet eller å lære noe av en slik opplevelse. Tusenvis av vitnesbyrd som forteller om dette, tusenvis av år med bruk av enthoegen. Psykiatere som tar LSD og umiddelbart sammenligner det med alle beskrivelser av "mystisk" opplevelser de har lest. Legg alt dette til siden, det er jo kun et DOP, f.eks. soppene i psilocybinfamilien med DOP som nesten er en kopi av serotonin. ALLE burde lese Varieties Of Religious Experience, spesielt deg RWS. Alle burde sette seg inn i propagandeakrigen som er blitt ført mot "DOP", det er en del av krigen mot DOP, som er blitt ført i mange tiår. Første halvdel av 1900tallet måtte man passe seg for REEFER MADNESS, fordi det fikk svarte til å tro at de var like mye verd som den hvite mann, ikke bra. Og fra 60tallet og oppover, som var da de stoppet så godt som all research innenfor psykiatrien på disse DOPENE. GUD FORBY, den hvite mann og vesten kan jo ikke spise sopp som urbefolkninger verden over har spist i flere tusen år. Ikke kan vi ta LSD heller som har en bemerkelsesverdig terapeutisk effekt, meget effektivt i å kurere ALKOHOLISME. Kan man bruke et DOP for å kurere misbruket av et annet DOP? Nei, helst ikke, legg ned all research, pump ut propanda og gi dem LOVLIG, FARLIG DOP istedenfor, uten en klar effekt. Den stakkars legemiddelindustrien og psykiaterne kan jo ikke la folk trippe istedenfor å ta masse LOVLIG DOP, alle disse flotte pillene. Hvor mye av det jeg parodierer her, er du enig i RWS? Hvor hjernevasket av propaganden er du egentlig? Jeg aner ikke, og håper jeg tar feil, men din hensynsløse og uvitende bruk av ordet DOP, tilsynelatnde med en agenda om å rakke ned på religiøsitet i seg selv, er sjenerende og skremmende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå