Slimda Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Er du rusa IHS? Måten du skriver på får meg til å lure. Han er religiøs. Er overraskende nært, faktisk. 1 Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Hvis du tror at du kan oppleve kjærlighet ved hjelp av medikamenter, er du langt fra Gud, Slimda Gud er kjærlighet. når man føler kjærlighet så er det et stoff, som jeg ikke kan navnet på, som skilles ut i hjernen(eller noe sånt) og det samme stoffet skilles ut når du spiser sjokolade. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) følelser er kjemiske stoffer som gjør noe greier i hjernen. Det kan man måle med rare apparater De fysiske reaksjonene i kroppen er en konsekvens av kjærligheten du opplever, de er ikke selve kjærligheten som kommer fra et annet menneske, som elsker deg. Endret 15. februar 2013 av IHS Lenke til kommentar
solstråle Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Jeg forstår ikke hvorfor det er så mye lettere for enkelte å tro og støtte seg på noe de ikke en gang kan se, enn å ta ansvar for denne verdenen og livet selv. Jeg mener at det rett og slett er en altfor enkel utvei å tro at denne "Gud" kommer til å ordne alt. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 De fysiske reaksjonene i kroppen er en konsekvens av kjærligheten du opplever, de er ikke selve kjærligheten som kommer fra et annet menneske, som elsker deg. det er omvendt, når du for eksempel kysser den du elsker så lages det noen stoffer som får deg til å føle noe behagelig Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Er du rusa IHS? Måten du skriver på får meg til å lure. Ikke noe rusmiddel kan gi den følelsen av fred og kjærlighet, som den korsfestede Jesus Kristus gir, Spartacus Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Jeg forstår ikke hvorfor det er så mye lettere for enkelte å tro og støtte seg på noe de ikke en gang kan se, enn å ta ansvar for denne verdenen og livet selv. Jeg mener at det rett og slett er en altfor enkel utvei å tro at denne "Gud" kommer til å ordne alt. Kjærligheten vil ordne alt, annecs Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) Ikke noe rusmiddel kan gi den følelsen av fred og kjærlighet, som den korsfestede Jesus Kristus gir, Spartacus Ikke noe rusmiddel kan gi den følelsen av fred og kjærlighet, som en blodig og torturert mann hengt opp på et kors for å dø? Endret 15. februar 2013 av Slimda 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Ikke noe rusmiddel kan gi den følelsen av fred og kjærlighet, som den korsfestede Jesus Kristus gir, Spartacus Joda. Tar jeg ikke feil så kalles det for hasj. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Joda. Tar jeg ikke feil så kalles det for hasj. Hasj skaper ikke følelser, det forsterker følelser. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Er du rusa IHS? Måten du skriver på får meg til å lure. Ikke noe rusmiddel kan gi den følelsen av fred og kjærlighet, som den korsfestede Jesus Kristus gir, Spartacus Ikke noe rusmiddel kan gi den følelsen av fred og kjærlighet, som en blodig og torturert mann hengt opp på et kors for å dø? De kristne ser og føler her noe annet, Slimda Denne personen har latt seg torturere og drepe, for at de kristne som han elsker ikke skal straffes og føle skyld for det gale de har gjort. Han henger der på korset ut av kjærlighet til de Han elsker. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Hasj skaper ikke følelser, det forsterker følelser. OG fri fantasi... Er det ikke en kristen gruppe borte i USA som faktisk fikk medhold for sin hasj røyking av høyesterett fordi den var religiøst betinget? De kom, påstår de, nærmere gud ved å røyke en bønne (Det de kommer nærmere er sitt føleri, som med hasj blir forsterket, men det skjønner ikke disse dop hodene... Ikke høyeste retten der borte heller tydeligvis.... Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Følelser er ikke noe fysisk, omnomnomnivore Gud er kjærlighet. Alle følelser er nevrokjemiske. De kan gjenskapes med elektrisk stimuli og medisiner. Alle tanker er elektriske impulser i spill med det nevrokjemiske, nevroner og hukommelse f.eks. Alt er målbart. Og i fremtiden vil vi sansyneligvis kunne lese hva en person tenker på avstand noe som vil redefinere hele samfunnet. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Og vi vile med stor sannsynlighet kunne avsløre bløffen om å møte/høre/se gud/jesus/whomever også... Gleder meg.. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Alle følelser er nevrokjemiske. De kan gjenskapes med elektrisk stimuli og medisiner. Hvis du tror at du kan oppleve kjærlighet ved hjelp av elektrisk stimuli og medisiner, er du langt fra Gud, omnomnomnivore. Gud er kjærlighet. 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Kort fortalt. Kjærlighet er en fysisk reaksjon. Nei, kjærlighet gir en fysisk reaksjon, men er i seg selv ikke noe fysisk. Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 OG fri fantasi... Er det ikke en kristen gruppe borte i USA som faktisk fikk medhold for sin hasj røyking av høyesterett fordi den var religiøst betinget? De kom, påstår de, nærmere gud ved å røyke en bønne (Det de kommer nærmere er sitt føleri, som med hasj blir forsterket, men det skjønner ikke disse dop hodene... Ikke høyeste retten der borte heller tydeligvis.... mener du det samme er tilfelle for psykedeliske entheogen? cannabis er forøvrig psykedelisk ved store nok doser av kvalitet. Ikke at jeg er fan av kristendom overhodet, men jeg må forsvare bruken av entheogen, akkurat som jeg forsvarer bruken av meditasjon, som også endrer kroppen kjemisk. Lenke til kommentar
solstråle Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Kjærligheten vil ordne alt, annecs Har du lest nyheter de siste 5000 årene? Hvis du mener denne situasjonen vi er i kommer til å bli løst av kjærlighet, må jeg si at du er ganske naiv. Det eneste som kan ordne alt, er moral. Noe bare et mindretall av verdens befolkning har. Vi mennesker må lære å tenke selv, finne ut selv hva som er det riktige å gjøre, uten å forvente at en eller annen magisk ånd skal innta kroppen vår og fortelle oss hva vi skal gjøre. 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Har du lest nyheter de siste 5000 årene? Hvis du mener denne situasjonen vi er i kommer til å bli løst av kjærlighet, må jeg si at du er ganske naiv. Det eneste som kan ordne alt, er moral. Noe bare et mindretall av verdens befolkning har. Vi mennesker må lære å tenke selv, finne ut selv hva som er det riktige å gjøre, uten å forvente at en eller annen magisk ånd skal innta kroppen vår og fortelle oss hva vi skal gjøre. Rom 5:5 "Guds kjærlighet er utøst i våre hjerter ved Den hellige ånd som han har gitt oss" Kjærlighten "forteller" ikke folk hva de skal gjøre, annecs De som blir elsket, blir selv i stand til å elske, jo mer elsket de er, jo mer kan de selv elske. Lenke til kommentar
solstråle Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Rom 5:5 "Guds kjærlighet er utøst i våre hjerter ved Den hellige ånd som han har gitt oss" Kjærlighten "forteller" ikke folk hva de skal gjøre, annecs De som blir elsket, blir selv i stand til å elske, jo mer elsket de er, jo mer kan de selv elske. Apropos dette med Bibelen. Tror du blindt på alt som står i boken? Alt om dette med Jesus som går på vannet, og greier? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå