SonicDragon Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Du vet ikke om du kan bli spilldesigner eller ikke, men du må prøve, du bruker tid og krefter på det selv om du ikke vet/kan bevise at du kan bli det. akuratt det samme som med å tro. kanskje ikke den beste sammenlignelsen men den teller jada hold kjeft jeg er ikke så flink med sammenlignelser blabla hold kjeft Lenke til kommentar
lakjærlighetenbly Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Noen kristne som kan svare på dette? Hvorfor kan vi ikke se Guds eksistens? Hvis Gud finnes, hvorfor må Han være usynlig? interessante spørsmålene, vil jeg svare veldig enkelt: har du noe gang sett luften? vet du eller kjenner du noen som vet hvordan luften ser ut ? Har du vært til likhuset? Jeg forlater deg valget mellom å finne svaret du selv :-) og Jeg ber om at Herren skal gjøre deg til å forstå Amen 1 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 interessante spørsmålene, vil jeg svare veldig enkelt: har du noe gang sett luften? vet du eller kjenner du noen som vet hvordan luften ser ut ? Har du vært til likhuset? Jeg forlater deg valget mellom å finne svaret du selv :-) og Jeg ber om at Herren skal gjøre deg til å forstå Amen Kan du se meg? Vet du hvordan jeg ser ut? Kan jeg være Gud?Vi kan alle leke smarte her, men å svare spørsmål med spørsmål leder ingen vei. Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) Kid: "Gods asking for our trust, you can't love somebody and not trust them." House: "Trust has to be earned, can't trust somebody hiding in a closet." House MD - Season 2, Episode 19 - House vs God *Mine innlegg* Endret 25. mai 2013 av Kenichi-san Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Som buddhist vil jeg påstå at de fleste av oss ser Gud, sånn av og til, men svært få av oss oppfatter at den opplevelsen er av det gode, og forkaster det som noe annet. Lenke til kommentar
lakjærlighetenbly Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Kan du se meg? Vet du hvordan jeg ser ut? Kan jeg være Gud? Vi kan alle leke smarte her, men å svare spørsmål med spørsmål leder ingen vei. Gud er som pusten som holder oss i live,God is like the breath that keeps us alive 1 Lenke til kommentar
O3K Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 har du noe gang sett luften? Har du noen gang blåst i et sugerør? Lenke til kommentar
lakjærlighetenbly Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Har du noen gang blåst i et sugerør? jepp det har jeg , skjer ? fortelle 1 Lenke til kommentar
O3K Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 jepp det har jeg , skjer ? fortelle Vel, hvis du samtidig har et glass fylt med en væske, gjerne rød saft, putter sugerøret ned i glasset, og blåser i den andre enden, så kan du se luftbobler. Så neste gang du vurderer å sammenligne guden din med luft, tenk på at vi, i motsetning til guden din, faktisk kan se luft. Lenke til kommentar
lakjærlighetenbly Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Vel, hvis du samtidig har et glass fylt med en væske, gjerne rød saft, putter sugerøret ned i glasset, og blåser i den andre enden, så kan du se luftbobler. Så neste gang du vurderer å sammenligne guden din med luft, tenk på at vi, i motsetning til guden din, faktisk kan se luft. mann du tok stor feil Lenke til kommentar
Argentum Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Vel, hvis du samtidig har et glass fylt med en væske, gjerne rød saft, putter sugerøret ned i glasset, og blåser i den andre enden, så kan du se luftbobler. Så neste gang du vurderer å sammenligne guden din med luft, tenk på at vi, i motsetning til guden din, faktisk kan se luft. tja. er vel strengt fraværet av væske vi ser. Luften som skaper boblen kan fortsatt ikke sees, men godt forsøk. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) Luft kan måles, veies, manipuleres og generelt observeres, Kanskje ikke med det blotte øye, men i aller høyeste grad observeres. Gud derimot ... eller vil dere si at luft ikke eksisterer siden vi ikke kan se det med det blotte øye? Endret 25. mai 2013 av Lakus Lenke til kommentar
lakjærlighetenbly Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Vel, hvis du samtidig har et glass fylt med en væske, gjerne rød saft, putter sugerøret ned i glasset, og blåser i den andre enden, så kan du se luftbobler. Så neste gang du vurderer å sammenligne guden din med luft, tenk på at vi, i motsetning til guden din, faktisk kan se luft. neste gang du ser den , prøver du å samle den og kjør du rett i likhuset å hjelp de som har miste den Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 neste gang du ser den , prøver du å samle den og kjør du rett i likhuset å hjelp de som har miste den wtf? Lenke til kommentar
Argentum Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Var vel nettopp hva det blotte øye ser som var hva jeg kommenterte på, Lakus. Syns du strekker det laaangt nå for å bevise et poeng. Kan Gud måles, veies og generelt observeres? wtf? Tror det som var ment var.. hm.. nei.. enig i din observasjon Lenke til kommentar
lakjærlighetenbly Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Luft kan måles, veies, manipuleres og generelt observeres, Kanskje ikke med det blotte øye, men i aller høyeste grad observeres. Gud derimot ... eller vil dere si at luft ikke eksisterer siden vi ikke kan se det med det blotte øye? ja du kan målet og veier men har du sett luft før ?kjenner du en fysiker som har sett den ? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) ja du kan målet og veier men har du sett luft før ?kjenner du en fysiker som har sett den ? Jeg kjenner ingen fysikere personlig, så nei. EDIT: Hadde egentlig ikke lyst til å skrive noe mer ettersom vi er ute på en idiotisk sidevei som bærer ingensteds, men fuck it... Poenget mitt er at selv om luft ikke kan sees med det blotte øye vet vi at luft eksisterer. Hvordan vet vi at luft eksisterer? Jo, fordi vi kan måle det og observere det på andre måter enn kun med det blotte øyet. Argumentet at luft eksisterer selv om vi ikke kan se det med det blotte øyet og derfor kan gud eksistere selv om øynene våre ikke kan se Gud er idiotisk. Menneskelige sanseinntrykk er ubrukelige i den store sammenhengen.Vår luktesans er ubrukelig, vår hørsel er ubrukelig og vårt syn er ubrukelig i den store sammenhengen. Til og med hjernene våre (les: vår "common sense") er ubrukelige til å observere verden og universet. Det er derfor vi har måleinstrumenter og vitenskap. Fordi hypoteser, testing og observasjon av data er kraftigere enn alle våre sanser. Sanser veldig mange mennesker setter alt for stor lit til. Og selv om man ikke kan se luft direkte kan man lett se effektene av den med det blotte øyet. Varm luft over en flamme vil for eksempel forvrenge lyset slik at det ser ut som gjenstanden bak "bølger". Luftspeilinger i ørkenen. Hvorfor heter det luftspeilinger? Hint, det har med luft å gjøre. Dette er det luft som gjør. Kan du varme opp gud og se effekten av det? Kan du måle gud? Kan du veie gud? Endret 25. mai 2013 av Lakus Lenke til kommentar
chokke Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) neste gang du ser den , prøver du å samle den og kjør du rett i likhuset å hjelp de som har miste den Argumenterer du mot deg selv? :O Har døde mistet Gud? Endret 25. mai 2013 av chokke Lenke til kommentar
O3K Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 tja. er vel strengt fraværet av væske vi ser. Luften som skaper boblen kan fortsatt ikke sees, men godt forsøk. Joda, ser den. Men poenget er at du har noe som faktisk er observerbart, i motsetning til guden til lakjærlighetenbly. neste gang du ser den , prøver du å samle den og kjør du rett i likhuset å hjelp de som har miste den «If you can't convince them, confuse them.» - Harry S. Truman Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Jeg satt selv å så på at min person forkastet det den så helt klart, og så at automatikken i bevisstheten flere ganger forsøkte å "nulle ut" det jeg hadde sett. Jeg måtte si til meg selv flere ganger, at dette har skjedd, dette så du, og dette var viktig. Senere har jeg funnet ut av hva jeg så, men hvis jeg ikke hadde stoppet "automatikken" ville den blitt borte som om den aldri hadde skjedd, fordi minnet nektet å godta "ny informasjon" - noe man aldri har sett før Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå