RWS Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 men muslim. Min definisjon av gud, er en kraft, og derfor er det ikke mulig å se gud. Så det var altså en kraft som fortalte en ignorant en ignorant gjeter ute i ørkene hva han ville mennesker på denne planeten skal gjøre? Jaha... Første spørsmål vil da bli, hvorfor valge en ignorant landsby idiot når han kunne valgt en hel rekke med folk som kunne lese og skrive? Og hvorfor påstår så mange at de kan se gud da? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Så det var altså en kraft som fortalte en ignorant en ignorant gjeter ute i ørkene hva han ville mennesker på denne planeten skal gjøre? Jaha... Første spørsmål vil da bli, hvorfor valge en ignorant landsby idiot når han kunne valgt en hel rekke med folk som kunne lese og skrive? Og hvorfor påstår så mange at de kan se gud da? Denne fikk jeg lyst til å blande meg litt inn i. Det du kaller en ignorant, kan like gjerne være et naturtalent - folk som mangler utdannelse, mangler ikke vett - de mangler bare samme typen vett som det du har, og tror alle andre må ha, for å klare å legge sammen to og to Du tar rett og slett helt feil, tror jeg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 (endret) Så en kraft hadde sex og lagde Jesus? Æsj. Så det var altså en kraft som fortalte en ignorant en ignorant gjeter ute i ørkene hva han ville mennesker på denne planeten skal gjøre? Jaha... Første spørsmål vil da bli, hvorfor valge en ignorant landsby idiot når han kunne valgt en hel rekke med folk som kunne lese og skrive? Og hvorfor påstår så mange at de kan se gud da? Dere får bare bagatellisere og være så respektløs som bare det, men jeg og mange andre troende tror det samme. Deres måte å tenke på er litt fascinerende egentlig; å behandle troende som uvitende tullinger, mens dere tror dere er så utrolig smarte, og "vet" hva som er rett, kan dere ikke bare hold opp med å den retorikken deres? Nå sitter jeg ikke alle ateister under en kam, da jeg har møtt mange som har respekt (aller fleste faktisk ca 99,99%), men enkelte, som dere, har rett og slett ikke respekt for at andre tror ulikt, og tenker ulikt. Jeg håper virkelig at det går opp for dere at dersom dere hadde sagt slikt direkte til meg, eller andre så hadde dere sikkert bare fått et dumt blikk, for så at jeg hadde snudd ryggen og gått, da jeg ikke vil bruke min energi på folk som ikke kan å vise respekt. Dere har ingen bevis på at gud ikke finnes, og dere har ingen bevis på at Islam eller Kristendommen tar feil, noe dere aldri vil få bevis på, da det ikke er mulig, det handler om å tro, ikke bevise. Khoda Hafiz. Denne fikk jeg lyst til å blande meg litt inn i. Det du kaller en ignorant, kan like gjerne være et naturtalent - folk som mangler utdannelse, mangler ikke vett - de mangler bare samme typen vett som det du har, og tror alle andre må ha, for å klare å legge sammen to og to Du tar rett og slett helt feil, tror jeg Takk for den, var akkurat det jeg tenkte og, null respekt. Endret 18. mars 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
kattepiss Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Dere får bare bagatellisere og være så respektløs som bare det, men jeg og mange andre troende tror det samme. Deres måte å tenke på er litt fascinerende egentlig; å behandle troende som uvitende tullinger, mens dere tror dere er så utrolig smarte, og "vet" hva som er rett, kan dere ikke bare hold opp med å den retorikken deres? Nå sitter jeg ikke alle ateister under en kam, da jeg har møtt mange som har respekt (aller fleste faktisk ca 99,99%), men enkelte, som dere, har rett og slett ikke respekt for at andre tror ulikt, og tenker ulikt. Jeg håper virkelig at det går opp for dere at dersom dere hadde sagt slikt direkte til meg, eller andre så hadde dere sikkert bare fått et dumt blikk, for så at jeg hadde snudd ryggen og gått, da jeg ikke vil bruke min energi på folk som ikke kan å vise respekt. Dere har ingen bevis på at gud ikke finnes, og dere har ingen bevis på at Islam eller Kristendommen tar feil, noe dere aldri vil få bevis på, da det ikke er mulig, det handler om å tro, ikke bevise. Khoda Hafiz. Takk for den, var akkurat det jeg tenkte og, null respekt. Dere har ingen bevis på at gud ikke finnes, og dere har ingen bevis på at Islam eller Kristendommen tar feil, noe dere aldri vil få bevis på, da det ikke er mulig, det handler om å tro, ikke bevise. Så vi kan ikke se gud(ene) da de er krefter. Som dere velger å tro på. Da er jo tråden løst, og alle som er lik den. Det at du mener jeg er slem tar jeg som ett kompliment. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Så vi kan ikke se gud(ene) da de er krefter. Som dere velger å tro på. Da er jo tråden løst, og alle som er lik den. Det at du mener jeg er slem tar jeg som ett kompliment. Jeg mener ikke du er slem, jeg mener du er respektløs. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 ...noe dere aldri vil få bevis på, da det ikke er mulig, det handler om å tro, ikke bevise. Hvis det ikke handler om bevis, men kun om å tro, hvorfor sørget Gud for at Koranen ble skrevet? Hvis universets skaper sørger for å få publisert en bok om seg selv, betyr ikke det at han prøver å bevise sin egen eksistens og/eller sin sanne identitet? 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 (endret) Hvis det ikke handler om bevis, men kun om å tro, hvorfor sørget Gud for at Koranen ble skrevet? Hvis universets skaper sørger for å få publisert en bok om seg selv, betyr ikke det at han prøver å bevise sin egen eksistens og/eller sin sanne identitet? Kan være at noen har tenkt at det er best å få skrevet ned tankene utførlig, før de går i glemmeboken. Buddhas lære ble forøvrig muntlig overlevert i flere hundre år, før de lærde munkene gikk sammen og samlet alle trådene i "Tipitaka". Og grunnen for å feste ordene på papir, var nettopp for å bevare akkurat den læren som Buddha selv preket og levde - ikke for å bevise noe, men for å gjøre veien tilgjengelig for alle Endret 18. mars 2013 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Og det er også grunnen til at kristne har brent så mye konkurrerende papir. For å ødelegge alternativ lære. Ikke for å bevise noe, men for å fjerne alle andre veier for alle. Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 det er en test, test of faith Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Dere har ingen bevis på at gud ikke finnes Akkurat slik dere ikke har bevis for at han finnes og dere har ingen bevis på at Islam eller Kristendommen tar feil Joda, det har vi. Er bare å lese bøkene det, så ser du at de tar feil. noe dere aldri vil få bevis på, da det ikke er mulig, det handler om å tro, ikke bevise.Så hvorfor skal vi putte tid, energi og penger inn i noen som vi ikke engang kan bevise at finnes? Det er jo som med ønskebrønner. Vi kan kaste så mye penger vi vil ned i den brønnen, men ingenting skjer utenom at vi lurer oss selv og pengene forsvinner. Er det ikke bedre å fokusere tid, energi og penger på noe vi vet finnes, noe vi vet hjelper? Jeg har ikke respekt for religion overhodet. Men jeg har respekt for personer, uavhengig av hva de tror på. 1 Lenke til kommentar
O3K Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Kan være at noen har tenkt at det er best å få skrevet ned tankene utførlig, før de går i glemmeboken. Argumentet mitt handlet ikke om hvordan Islams budskap har blitt arkivert, men det at budskapet overhodet eksisterer. Ifølge Islam kommer ikke Koranens innhold fra Kutam ibn Abdullah (Muhammed), men Gud selv. Å tro at et menneske som levde for 2500 år siden klarte å lirke av seg litt filosofisk visdom, er da vitterlig ikke sammenlignbart med troen om at et intelligent og overnaturlig vesen som ikke ønsker å bevise sin eksistens velger å kontaktet et menneske, for å overføre informasjon om seg selv til hele menneskeheten. Det handler ikke bare om å tro, for du kan ikke tro på hva som helst. Hvis Islam er sann, så hjelper det ikke en tøddel om jeg tror på Bibelen, Edda eller Kojiki, jeg må tro på Koranen. Men vi lever i en verden full av forskjellige religioner med ulike religiøse tekster, så hvordan kommer jeg meg fram til at det er Koranen som forteller sannheten? Enten ved å bli overbevist om at Koranen forteller sannheten, eller på ren måfå. Lenke til kommentar
Halsoy Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 (endret) Dere får bare bagatellisere og være så respektløs som bare det, men jeg og mange andre troende tror det samme. Deres måte å tenke på er litt fascinerende egentlig; å behandle troende som uvitende tullinger, mens dere tror dere er så utrolig smarte, og "vet" hva som er rett, kan dere ikke bare hold opp med å den retorikken deres? Nå sitter jeg ikke alle ateister under en kam, da jeg har møtt mange som har respekt (aller fleste faktisk ca 99,99%), men enkelte, som dere, har rett og slett ikke respekt for at andre tror ulikt, og tenker ulikt. Jeg håper virkelig at det går opp for dere at dersom dere hadde sagt slikt direkte til meg, eller andre så hadde dere sikkert bare fått et dumt blikk, for så at jeg hadde snudd ryggen og gått, da jeg ikke vil bruke min energi på folk som ikke kan å vise respekt. Dere har ingen bevis på at gud ikke finnes, og dere har ingen bevis på at Islam eller Kristendommen tar feil, noe dere aldri vil få bevis på, da det ikke er mulig, det handler om å tro, ikke bevise. Khoda Hafiz. Takk for den, var akkurat det jeg tenkte og, null respekt. Jeg har en tankerekke for deg. Enten eksisterer gud, eller ikke. Enig? Om han eksisterer, så har han skapt deg. Enig? Om han har skapt deg, så har han skapt hjernen din. Enig? Om han har skapt hjernen din, så har han også gitt deg evnen til kritisk tenkning. Enig? Om han har gitt deg evnen til kritisk tenkning, følg med videre. Enten manifesterer gud seg i virkeligheten, eller så gjør han ikke. Enig? Om han manifesterer seg i virkeligheten, så kan vi måle det. Enig? Om vi kunne målt det, hvorfor har det aldri noensinne blitt målt, med alle mirakelkrav som blir fremmet i alle retninger? Om han kan manifestere seg, og f.eks. driver med healing, hvorfor har vi ikke lagt ned alle sykehus? Mener gud at vi ikke alle er like, og kun noen få fortjener helbredelse? Om han ikke manifesterer seg i virkeligheten, hvorfor bry seg? Da spiller han ingen rolle. (om du bruker kritisk tenkning på bevisets stilling der vi ikke kan observere eksistensen av en gud, så er dette valget du vil falle på. Ellers er du ikke kritisk.(det betyr ikke det samme som å si at hans eksistens er umulig, for klarhets skyld)) Om han har gitt deg evnen til kritisk tenkning, der du kan bedømme beviser basert på hva vi kan observere, da leder det deg hvorhen? Om du bruker kritisk tenkning (som han angivelig har gitt oss) til å se på (mangelen) av beviser på hans eksistens, hvorfor skulle dette være negativt? Mener du virkelig at en entitet som er i stand til å skape ett univers som har beviser for at en gud ikke trengs, beviser som viser at hans hellige bøker er feil, ett univers hvor han plukker ut ett spesielt folkeslag, og velger med omhu hvilke mennesker som skal være mottakelig for helbredelse etter vonde hendelser, som skaper oss med evnen til å kritisk tenke over blant annet nevnte emner, vil velge å straffe oss for å gjøre det han selv har skapt oss til å gjøre? Er dette en skapning verdt tilbedelse? En hevngjerrig, dum, rasistisk (selv om rase bare er ett sosialt konstrukt) inkompetent (verden og vi er langt fra godt designet) entitet? Det eneste den kristne og muslimske Yahweh forlanger, er at du skal være ignorant, godtroende og fullstendig ukritisk. Først da er du verdig hans kjærlighet. Endret 19. mars 2013 av Halsoy Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Hvis det er sånn at Gud healer, så vil jeg tro at den healingen går direkte på årsaken for lidelsen - ikke å legge plaster på riftene, altså, og de årsakene står skrevet i alle mulige slags bøker og skrifter - nermlig: grådighet og begjær Medisinen er: medfølelse og måtehold At vanlige intelligente mennesker ikke får med seg det enkle budskapet, kan være fordi Gud ikke snakker til den samme fornuften som planlegger og utfører de gale gjerningene, men henvender seg til oss via en mer abstrakt linje som går utenom vår høyt skattede og arrogante mentale fornuft. Det står på forskjellige steder at du skal "få se" - det får meg også til å tro at det handler ikke om noe som den menneskelige fornuft klarer å fatte. Det er ikke til å forståes, det må ses Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Dere får bare bagatellisere og være så respektløs som bare det, men jeg og mange andre troende tror det samme. Deres måte å tenke på er litt fascinerende egentlig; å behandle troende som uvitende tullinger, mens dere tror dere er så utrolig smarte, og "vet" hva som er rett, kan dere ikke bare hold opp med å den retorikken deres? Nå sitter jeg ikke alle ateister under en kam, da jeg har møtt mange som har respekt (aller fleste faktisk ca 99,99%), men enkelte, som dere, har rett og slett ikke respekt for at andre tror ulikt, og tenker ulikt. Jeg håper virkelig at det går opp for dere at dersom dere hadde sagt slikt direkte til meg, eller andre så hadde dere sikkert bare fått et dumt blikk, for så at jeg hadde snudd ryggen og gått, da jeg ikke vil bruke min energi på folk som ikke kan å vise respekt. Det er HELT riktig at jeg har NULL respekt for religion, men jeg kan allikevel respetere MENNESKER som tror, såfremt troen ikke har gjort dem til tanketomme vrak på god-speed. Så slutt å tro at DU er det du tror på, for det er du ganske enkelt ikke. Du ser ut til å tro at når jeg går etter visvaset i din tro, dens selvmotsigelser, ignoranse og helt klare faktafeil så angriper jeg DEG, men da må du tro om igjen, jeg vet forskjellen på en ball og en person. Men det er mange religiøse som er sånn, de klarer ikke å skille sin religion fra seg selv og så fort de hører noe negativt om sin tro så tar de det personlig, så kan vi jo spørre hvorfor de gjør det? Hvorfor blir de ofte såre og vonbrotne og tar det personlig når noen kritiserer deres tro? Kan det rett og slett være at de vet, innerst inne, at de ikke kan forsvare sin tro på en skikkelig måte og derfor må reagere som svidde katter i et forsøk på å hysje ned den som kritiserer? Dere har ingen bevis på at gud ikke finnes, og dere har ingen bevis på at Islam eller Kristendommen tar feil, noe dere aldri vil få bevis på, da det ikke er mulig, det handler om å tro, ikke bevise. Khoda Hafiz. Jeg vet at det handler om tro, for hadde det handlet om bevis ville ingen vært religiøse, ganske enkelt!!! Problemet til begge, både islam og kristendom, er at de hele tiden må finne på nye unnskyldninger for å "forsvare" visvaset i bibelene de tror på til mer vitenskap finner ut. Er så jeg kan høre den lånte krigs guden begge disse religionene har stjålet fra jødene si, "Evolusjon er ikke sant, men når den blir bevis er deg JEG som står bak den også!".... Religion er å bade seg i ignorante påstander, synd og skam og til mer from man er til mer undertrykker man seg selv... En fornærmesle mot alle opplyste mennesker vil jeg si at all religion er, for det lærer oss å være fornøyd med grunnløse påstander og ignoranse samt at den vil ha oss til å behandle hverandre på grunnlag av påstander i disse gamle bøkene skrevet av noen bronsealder menn som ikke visste bedre... Altså sette disse imaginære gudene høyest og ikke mennesker, som faktisk befolker denne planeten og det er stupid... null respekt. Jepp, that's right, jeg har NULL respekt for religiøs overtro. For mennesker har jeg masse respekt. Så kan en jo begynne å se litt på forskjellene før man smeller ut med slike kommentarer.... @Pencil: Nå er du nådd desidert bunnen syntes jeg, når du vil ha det til at maktsyke, hevngjerrige og morderiske barne skjendere ER naturtalenter... Jeg VET da vel at folk som ikke har utdannelse kan ha vett, men når de kaster det vekk med å finne på bestialske måter å bestemme over andre, for ikke å snakke om hvor mange grusomme overgrep, avstraffelser og annet denne fyren har forårsaket etter sin død, så er det natur talentet null niks å ta vare på. Beklager å måtte si det, men nå falt du langt ned altså.... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 (endret) Jepp, that's right, jeg har NULL respekt for religiøs overtro. For mennesker har jeg masse respekt. Så kan en jo begynne å se litt på forskjellene før man smeller ut med slike kommentarer.... Synes du ikke at det er dumt å ikke respektere folk? For slik jeg har lest dine innlegg så har du overhode ikke respekt for at noen tror. Det er akkurat som at du tror at du har rett, og derfor har du lov å være respektløs. Endret 19. mars 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 @Pencil: Nå er du nådd desidert bunnen syntes jeg, når du vil ha det til at maktsyke, hevngjerrige og morderiske barne skjendere ER naturtalenter... Jeg VET da vel at folk som ikke har utdannelse kan ha vett, men når de kaster det vekk med å finne på bestialske måter å bestemme over andre, for ikke å snakke om hvor mange grusomme overgrep, avstraffelser og annet denne fyren har forårsaket etter sin død, så er det natur talentet null niks å ta vare på. Beklager å måtte si det, men nå falt du langt ned altså.... Jeg forsøker bare etter beste evne å bidra med noen uskyldige refleksjoner, og har ikke påstått hverken det ene eller andre - det er i dine egne tanker at det låser seg helt til, og dermed ditt ansvar også å finne ut av det. Jeg lurer på om uskyldighetene mine skaper en mer uryddig verden for deg - sånn at når du rett etter du har stått opp, og nesten før du har fått med deg at morrakaffen er en lykkestund i seg selv, åpner diskusjon.no/mineinnlegg - og blir litt lei deg for å se at ; der har jaggu Pencil vært å rota til universet mitt, igjen .... og igjen .... og igjen ....?!? Får så å kaste alt du har i henda, og være skikkelig innbitt og rasende i din ikke så salige morgenstund, og fleske over lille pencil ... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Også er det motsatt: dere har heller ingen bevis, noe dere aldri vil finne. Hvordan VET du dette? Det du sier her er at du VET at det ikke finnes noen gud og derfor kan han aldri bevises... Så hvorfor ble DU overbevist da, når du tilsynelatende tror at det ikke finnes noen gud der å bevise? Skal ikke den islamske gud også komme tilbake å gjøre slutt på alt og alle, bortsett fre troende, en dag? (Islam er vel en dommedags kult/sekt det også, på lik linje med kristendom og jødedom, så vidt jeg husker....?) Da vil vi jo få beviset da, eller hva? Og hvorfor driver denne guden denne gjemsels leken hele tiden? Så tilbednings kåte som disse gudene er pikterte i deres egne bibler betviler jeg sterkt at de ville funnet seg i at noen tvilte i det hele tatt jeg, jeg tror de mye heller hadde vist seg og blitt tilbedt anmas isteden for dette hide and seek in belief tullet de i dag bedriver... Med mindre disse gudene faktisk er så onde som de eer piktert da og har moro av alle som vil brenne i helvette, det er jo også een mulighet og den eneste muligheten om man skal tro disse religionene slik de fremstår i dag. For alle de som har brukt sitt intellekt og kommet frem til at disse gudelige påstandene er for lite troverdige kommer jo til å stekes i helvette i all evighet og det vet disse gudene, så da må de jo være så onde da? Eller? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Får så å kaste alt du har i henda, og være skikkelig innbitt og rasende i din ikke så salige morgenstund, og fleske over lille pencil ... Ingen flesking over lille pencil for min del, bare en refleksjon over dårlig bedømmelse... At muhammed var et natur talent i løgn, bortforklaringer, barne skjendig og lurendreieri kan vel faktisk stemme, når man bare tenker etter, en trenger jo bare å lese litt i koranen for å se det, men det gjør allikevel ikke det natur talentet til noe å spare på, eller til å etterfølge, for det.... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Argumentet mitt handlet ikke om hvordan Islams budskap har blitt arkivert, men det at budskapet overhodet eksisterer. Ifølge Islam kommer ikke Koranens innhold fra Kutam ibn Abdullah (Muhammed), men Gud selv. Å tro at et menneske som levde for 2500 år siden klarte å lirke av seg litt filosofisk visdom, er da vitterlig ikke sammenlignbart med troen om at et intelligent og overnaturlig vesen som ikke ønsker å bevise sin eksistens velger å kontaktet et menneske, for å overføre informasjon om seg selv til hele menneskeheten. Kan du si noe mer om hvor lite han fant ut? Jeg har lest at han fant ut forbløffende mye, og vitenskapen sier det samme i dag, men de brukte mange hundre år etter Buddhas død, før de klarte det kunststykket. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 [/size] Kan du si noe mer om hvor lite han fant ut? Jeg har lest at han fant ut forbløffende mye, og vitenskapen sier det samme i dag, men de brukte mange hundre år etter Buddhas død, før de klarte det kunststykket. Mener du har allah eller mener du buddha? Det meste av fremskitt i islam skyltes at de hærtok en gruppe folk som faktisk satte kunnskap og viten høyt. I begynnelsen var islam vite begjærlig, men et eller annet sted på veien ble vitebegjæret erstattet av en stor trang til ignoranse av all ny viten (det tilhører allaah og ingen annen) og etter det har det vært fælt lite av nyvinninger fra den islamske verden, som har fortsatt til i dag, da det heller ikke kommer stort godt ut av islam... Som sagt så husker jeg ikke helt forhistorien her, men mener at islamske styrker hærtok et ganske stort område med et folk som hadde opparbeidet seg skikkelig kunnskap og viten og islam fikk vel mer eller mindre skylden for det... Det var da, nå noe helt annet.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå