atle.skretting Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Prosjektet er allerede i gang. Vil ha teknologi på norske ungdomsskoler Lenke til kommentar
HenningSkj Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Det står "Marianne Aasen" i teksten, men det står "Maria Aasen" i billedteksten..? Forfatter, what have you done?! Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Det står "Marianne Aasen" i teksten, men det står "Maria Aasen" i billedteksten..?Forfatter, what have you done?! Hei, Takk for tipset - jeg har rettet dette nå :-) Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Jeg er skeptisk til "temaskoler" på ungdomskole nivå, men at datarelaterte ting må inn i utdannelsen er det ikke noe tvil om IMO. Etter man har lært å skrive skikkelig for hånd bør det ikke være noe krav om å fortsette å gjøre det, men heller et krav om å lære touch. Etter det bør det være opp til elever om de ønsker å skrive for hånd eller på pc. Et par store fordeler med å skrive digitalt er lettleselighet og skrivehastighet. De fleste kan lære seg å skrive > 60WPM ganske enkelt med touch, mens få kommer i nærigheten av det mens det fortsatt er greit leselig for hånd. Jeg mener neste steg etter dette bør være opptak av forelesninger og å se forelesninger hjemme som lekse og gjøre veiledet oppgaver og gruppearbeid på skolen, eller annen interaktiv læring. Terskelen for å se en video hjemme er lav i forhold til å gjøre oppgaver, man har mulighet for å se videoen igjen om det er noe man ikke forstår (eller man er syk), og det vil være ekstremt økonomisk over tid. 1 Lenke til kommentar
Del Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Teknologi som tema og Microsoft som samarbeidspartner. Har Arbeiderpartiet gått helt av henglsene, oljen har korrumpert Norge inn i idiotien. 1 Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Det er for å knytte elevene tettere opp mot arbeidslivet Høres nesten ikke lovstridig ut engang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå