Gå til innhold

Hjelp! Selvbygg PC ca 5000 - Gaming?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg vurderer å bygge en PC til ca 5000,-

PCen skal brukes til det hverdagslige (nettsurfing, nedlasting...), gaming av og til. Gamer ganske sjeldent nå til dags, but still do :dribble: Maskinen skal ikke overklokkes.

 

- Tenker 3.gen i5.

- 8gb ram

- SSD ca 120Gb og SATA ca 1TB

- Kabinett helst mini

 

 

Så det er altså Hovedkort og Skjermkort jeg sliter mest med. Er litt usikker på hvor mye jeg burde bruke og hvilke typer som er bra nok.

Jeg vet det sikkert høres dumt ut, men setter pris på alle råd jeg kan få :) Jeg tar alt i betrakting, hvis jeg burde kjøpe noe helt annet så si ifra...

 

Dette er jo en budsjett PC som jeg kommer til å ha hjemme, og av og til Game ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt enig med Brandshal for hvist du skal game sånne ting som css og sånne litt eldre spill med litt eldre grafikk da. Så holder vel et skjermkort til 1000 kroner og det samme med prossessor. Hvorfor ssd? Du sa du bare skulle drive på nettet og skulle spille litt iblant. Når jeg bygde min første pc (som jeg bruker enda iblant) så kjøpte jeg en i3 prossessor til 1000 et skjermkort til 1000 det var et gtx 550. Hovedkortet når jeg skulle velge det tokk jeg bare det billigste med minst fire usb-er og som hadde lyd utgang. og hdd er helt opp til deg. jeg kjøpte også bare en strømforsyning på 430 watt. På denne pcn spiller jeg ofte css euro truck og minecraft og surfer mens jeg chatter og ser på youtube uten lagg. Så jeg tror det holder?

 

 

Men det du kan sette litt penger i da hvist du får igjen ekstra er entenn et rå kult kainett eller mye hdd plass. hvist du enda har igjen penger da kan du satse på ssd.

Lenke til kommentar

Hvis ikke Intel i5 er et absolutt krav, har du et forslag med AMD prosessor her. Hvis du ikke driver mye med gaming, vil nok dette holde (har inkludert raskt minne slik at du får mest mulig ut av den interne grafikkløsningen). Hvis du likevel senere skulle trenge mer spillkraft, er strømforsyningen kraftig nok til at du kan kjøpe et skikkelig gaming-skjermkort da.

Endret av jonny
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...