Gå til innhold

Bærbar PC og kvalitet?

Mezzy

Anbefalte innlegg

Som fersk student ser jeg behovet for en bærbar PC. Jeg liker designet og helheten hos Packard Bell men er noe usikker på kvaliteten på disse... Toshiba er jo et alternativ, selvfølgelig!

:roll:

Men er det noen av dere som har noen konkrete erfaringer med PB? Trenger egentlig ikke så mange "synsing"-punkter, er mer interessert i dere som virkelig har/har hatt en slik maskin...

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis du virkelig skal ha en rå pc og veldig go kvalitet samt en helt SYYYK bra skjerm se nærmere på denn! ikke det at du skal kjøpe den hos elkjøp men fant den ingen andre plasser i farta.

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text

TOSHIBA SAT5200902 wooot woot..

Ja skjermen på denne er virkelig syk bra. Bedre kontrast og fargegjengivelse skal man lete lenge etter. Selv rene lcd skjermer kan ikke sammenlignes.

Lenke til kommentar

Sporer det ikke LITT av her? Jeg spurte ikke om hvilken skjerm som var best, men hvilken PC som var best...

Og det er vel ingen studenter her som har råd til en pese til 25k? Jeg tenkte nærmere 10-12k ....

Bare for å ha nevnt det :-)

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke brukt?

Du kan få masse bra brukte pc'er til en 10-12000,- idag.

Jeg hadde ihvertfall vurdert brukt maskin, greit du er ikke den "første" men allikavel. Mye penger å spare der ville jeg tro.

Spesielt hvis du ikke spiller masse og trenger en stille pc, så kan f.eks en p3 tualatin bærbar være midt i blinken.

Men trenger du rå kraft og støvsugerpc, for all del..du får det også til den prisen :wink:

Lenke til kommentar

Tanken med å kjøpe brukt er i bunn og grunn ganske bra, den. Jeg selger selv ofte brukte ting som jeg ikke selv har bruk for..

Men jeg er så veldig skeptisk til hvordan tingene har blitt behandlet.. Og spesielt når det gjelder en bærbar PC så føler jeg meg litt usikker. Også er det veldig fint med garantiordninger mm. hvis noe skulle være galt.

Stasjonære PCer kan mekkes på, jeg er noe mer skeptisk til (s)bærbart.. Det er mye særegne løsninger, er det ikke? :shrug:

I utgangspunktet vil jeg nok sikte mot ny pc med tanke på "sikkerheten" som ligger bak et slikt kjøp. Dessuten tilbyr jo bl.a. elkjøp tre års forsikring for en liten slant ekstra! Jeg ser ingen baktanker med denne forsikringen da den er både uten egenandel, verdinedskriving eller bonusordninger. Spesielt når det er snakk om bærbare ting så er det ekstra utsatt for fysiske skader - er jeg redd for... 8)

Lenke til kommentar

Nja...det er ikke min største skrekk egentlig (personlig mening selvfølgelig). Først og fremst fordi folk stort sett behandler bærbare ordentlig, de koster jo som sagt en DEL penger og røff behandlig ser man lett på utsiden av den.

Dessuten så har jo ofte compaq/ibm/dell/ osv 3års garanti, og da er det jo ikke noe problem å få den reparert.

Selv var min Compaq Evo inne til rep. engang (hadde kjøpt den brukt) og det var absolutt ikke noe problem, fikk den tilbake på døra 3 dager senere..

Dessuten med brukt så kan du få en oversikt over døde pixler hvis det er noen osv...jævlig kjipt å kjøpe bærbar til 12k også har den kanskje 2-3 døde pixler :)

Lenke til kommentar

Bærbare har falt veldig i pris de(t) siste året. Å kjøpe brukt er ikke smart med mindre du får det veldig billig. Du bør se på en Dell Inspiron 500m(11 885 kr) eller Inspiron 8600 (13 373 kr) De har begge sine fordeler det er opp til deg hva du er ute etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...