Gå til innhold

[Løst] Valg av bærbar pc: asus N56DP eller N56VJ

LogiT3x

Anbefalte innlegg

Hei, der :D

Eg har som emnet taler at eg har tenkt å kjøpa meg ein ny bærbar pc, og sett som så på dei to/desse to: http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=761543&sku=761540 (kan nevna at dei to er omtrent heilt identiske utanom prosessor og skjermkort evt)

N56DP-en har bedre prosessor enn N56VJ-en, meen har hørt om og men ang AMD. Ja den har fire kjerner, men er den kraftigare enn Intel sin i5 Ivy Bridge med to kjerner som er i N56VJ-en ?

Er det verdt dei 500 kronene å kjøpa N56DP med den AMD prosessoren og AMD hd 7730 ?

Kva av dei to ville dåke ha valt om det stod mellom dei to ?

Eller...

Viss nokon har forslag til andre pc-er, så er det vel motatt =), men helst 6000kr/6500, men under 7000kr.. og ikkje tyngre enn 2.7kg og ikkje tjukk :p

-bjornar93

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intel prosessoren er fremdeles raskere i de fleste tilfeller, selv i programmer som utnytter 4 kjerner er den ofte raskere enn AMD prosessoren. Det sier dessverre litt om hvor langt bak AMD ligger på CPU fronten.

Jeg hadde nok valgt VJ modellen. Skjermkortytelsen er nokså lik på de to maskinene.

Lenke til kommentar

Yess da skal eg, takkar for aalle svar :D

men eit siste spørsmål: det står inne på komplett.no under produktinfo ein plass: "Maskinen er også svært støysvak i drift og leverer god batterikapasitet for mange timers arbeid.".. mm kor mangen tima vil dåke tenka dåke er "god batterikapasitet for mange timers arbeid" ?.. 4, 5, 6 osb ?

Lenke til kommentar

Nettsurfing på wifi rundt 3 timer, spilling rundt 2 timer.

Med wifi avskrudd, minimalt lys på skjerm og minimal belastning kan man nok komme opp mot 5-6 timer

Aah heh.. ikkje så lenge, men ja.. det er no det det er :)..

Setter tråden som løst :)...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...