Gå til innhold

BK: Monica II

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, jeg tenkte mer på hvis du zoomer inn på munnen/tennene ser det ut som hu har et stykke gjennomsiktig plastikk som dekker deler av tennene. Er en rett kant der hvis du ser etter.Og DET har ikke noe med modellen å gjøre.

Ahh..nå er jeg med...skyldes vel att pixlene komnmer til syne ved å zoome?..og ganske sikker på det er studio blitzen som gjør den effekten/feilen...bra sett,for den så ikke jeg.Det retter vi raskt med kloning;)

Red: Ser jammen ut som ett lag (layer) som har lagt seg over tennene gitt...hmmm????

Endret av Jan Erik Engan
Lenke til kommentar

Du har fremdeles ikke klart å få pupillene til å sitte midt i regnbuehinnen, men det er vel noe som kommer med erfaring. :fun:

Du legger ut bilder til kritikk, men basert på svarene dine her og på det forrige bildet, så virker det på meg som at du er mer opptatt av å få et klapp på skulderen og "godt jobbet". I stedet for å svare på kritikken, eller ta den til deg i neste forsøk, så prøver du å bortforklare eller avfeie den. Jeg har vært på samme stadie selv da jeg begynte å fotografere og var fornøyd med egne bilder, så jeg dømmer ingen, men jeg foreslår at du tenker litt mer over tilbakemeldingene i stedet for å bortforklare dem.

Det er mange flinke fotografer her, sug til deg det du kan! Psilocybe gav fin kritikk på det forrige bildet ditt før du slettet det :) Ett av mine mål når jeg redigerer bilder, er at det ikke skal være åpentbart hvilke verktøy og justeringer man har gjort i ettertid, slik at man tenker "Oi, her har han brukt clone-tool!", eller "Her var det vel mye vignettering!", eller "Han her er litt vel glad i clarity-slideren i Lightroom". Da har man ofte dratt litt for hardt i spakene.

Foreslår at du tar en titt på portretter på 500px. Finn et bilde du liker, og analyser komposisjon, lyssetting, posering, hva du tror kan være gjort i ettertid, og gå skikkelig i dybden. Prøv å skape noe lignende selv. Da lærer du masse. :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Du har fremdeles ikke klart å få pupillene til å sitte midt i regnbuehinnen, men det er vel noe som kommer med erfaring. :fun:Du legger ut bilder til kritikk, men basert på svarene dine her og på det forrige bildet, så virker det på meg som at du er mer opptatt av å få et klapp på skulderen og "godt jobbet". I stedet for å svare på kritikken, eller ta den til deg i neste forsøk, så prøver du å bortforklare eller avfeie den. Jeg har vært på samme stadie selv da jeg begynte å fotografere og var fornøyd med egne bilder, så jeg dømmer ingen, men jeg foreslår at du tenker litt mer over tilbakemeldingene i stedet for å bortforklare dem.Det er mange flinke fotografer her, sug til deg det du kan! Psilocybe gav fin kritikk på det forrige bildet ditt før du slettet det :) Ett av mine mål når jeg redigerer bilder, er at det ikke skal være åpentbart hvilke verktøy og justeringer man har gjort i ettertid, slik at man tenker "Oi, her har han brukt clone-tool!", eller "Her var det vel mye vignettering!", eller "Han her er litt vel glad i clarity-slideren i Lightroom". Da har man ofte dratt litt for hardt i spakene.Foreslår at du tar en titt på portretter på 500px. Finn et bilde du liker, og analyser komposisjon, lyssetting, posering, hva du tror kan være gjort i ettertid, og gå skikkelig i dybden. Prøv å skape noe lignende selv. Da lærer du masse. :)

Vel det moro i alt dette er jo att disse bilden slår veldig godt ann i resten av verden...det forstår jeg ikke,men vist det er slik att alle bilder bør være like...ja da blir ting fort kjedelig for meg...men har da ingen problem med å ta til meg ting.Men av 100.000 fotografer får du 100.000 forskjellige svar om hva som er det RETTE...for jeg har ingen amisjoner om å gjør(ta) bilder som alle andre gjør...kanskje derfor jeg er så akseptert internasjonalt???..eller er det som jeg tror att vi her til lands IKKE må vike fra noe som noen mener og har ment i 40år er det riktige...men det glemmes att da de startet,tok de også fotografiet til en ny dimmensjon,om en kan kalle det det...og dette er ikke sure oppstøt..ser jeg blir mistolket i alt jeg skriver..så kanskje slutte helt å kommentere?...ser jo alle som er forsvunnet herfra pga noen få har bestemt att slik har vi det på DIGIT(Akam).

Lenke til kommentar

For meg så bekrefter du bare det jeg sier om at du ikke ønsker kritikk, men heller et klapp på skulderen. Foreslår at du da heller ikke legger ut bildene for kritikk, så slipper du å få det. Samtidig slipper du å misbruke tiden til medlemmene her inne. Påpek i det minste at du ikke ønsker kritikk når du legger inn et bilde.

"If you look at what you made a day ago, a week ago, six months ago, and you like it, be very careful. You should be getting better every day, every second."

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jan Erik, du legger ut bilder på bildekritikken, da må du forvente at folk gir respons på bakgrunn av egne preferanser og sier hva de mener er korrekt eller ikke korrekt. Må si meg enig med hva -Teddy- påpeker, både her og på forrige bilde av Monica - Har aldri sett ei dame med en strek som strekker seg over flere tenner, og i mellomrommet mellom nevnte tenner. At du går så enormt på deffansiven når folk påpeker hva de finner merkelig ved etterbehandlingen synes jeg er merkelig, jeg ville heller tatt det til meg og tatt lærdom av det.

Endret av Killswitch
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Vel det moro i alt dette er jo att disse bilden slår veldig godt ann i resten av verden...

Fint det, for deg altså!! :) Men kan du linke tilbake til hvilke nettsider, magasiner eller blogger der ute i verden hvor dine bilder er anerkjente?? :) Det er jo åpenbart at vi her inne ikke er på linje med disse utafor Norge/akam.no! Og det hadde vært interessant å få sett hvilke vinklinger som «de» andre der ute har og hva «de» vektlegger i sin vurdering av dine bilder.. :)

Lenke til kommentar

Vel det moro i alt dette er jo att disse bilden slår veldig godt ann i resten av verden...det forstår jeg ikke,men vist det er slik att alle bilder bør være like...ja da blir ting fort kjedelig for meg...men har da ingen problem med å ta til meg ting.

Absolutt ikke noe feil i å gå sine egne veier, bare sunt at folk gjør det! Men nå har du jo tross alt lagt bildet inn i bildekritikken, burde ikke komme som noen overraskelse at du kan få kritikk på bildet ditt. I stedet for å gå på defensiven, så burde du jo ta til deg det folk sier, for det er faktisk noe i det og det er jo det bildekritikken skal brukes til, eller?

For å kommentere bildet ditt, så synes jeg det er mye bedre enn det første. Dama kommer mer til syne bak redigeringsknappene, men dessverre har det skjedd noe rart med tennene i etterbehandlingen.

Mindre pirk, kunne nok gitt det mer luft mellom hodet og toppen på bildet og kuttet bort en bit av høyresiden, jeg synes i hvert fall at tomrommet ikke gir bildet noe.

Lenke til kommentar

Vel det moro i alt dette er jo att disse bilden slår veldig godt ann i resten av verden...det forstår jeg ikke,men vist det er slik att alle bilder bør være like...ja da blir ting fort kjedelig for meg...men har da ingen problem med å ta til meg ting.Men av 100.000 fotografer får du 100.000 forskjellige svar om hva som er det RETTE...for jeg har ingen amisjoner om å gjør(ta) bilder som alle andre gjør...kanskje derfor jeg er så akseptert internasjonalt???..eller er det som jeg tror att vi her til lands IKKE må vike fra noe som noen mener og har ment i 40år er det riktige...men det glemmes att da de startet,tok de også fotografiet til en ny dimmensjon,om en kan kalle det det...og dette er ikke sure oppstøt..ser jeg blir mistolket i alt jeg skriver..så kanskje slutte helt å kommentere?...ser jo alle som er forsvunnet herfra pga noen få har bestemt att slik har vi det på DIGIT(Akam).

Vel, at bilder slår veldig godt an i enkelte andre kretser er ganske vanlig. Allmuen er tross alt vant med bilder fra kompaktkamera (liten sensor, mye i fokus) og blits rett i fleisen (ingen dybde i bildene). Om du så kommer med en ekstern blits, en paraply og et f1.8-objektiv, så tror jeg de fleste vil bli ganske begeistret for resultatet.

Men, nå er det ingenting revolusjonerende med bildet ditt. Det er ingenting crazy med lyssettingen. Det er et standard oppsett som brukes i sånne skolebildebøker, så du tar nok bilder som alle andre gjør.

Det folk kommenterer på her, og på det forrige bildet, er nesten utelukkende etterbehandlingen og reaksjonene dine. Jeg skjønner veldig godt at det ikke er godt å få arbeidet sitt plukket i stykker, men det er den eneste måten man kan utvikle seg på. Folk ser bare bildet ditt, ikke tankegangen bak det, problemene du måtte løse og timene du brukte i etterbehandling. Folk ser bare resultatet, og med et sett ferske og upartiske øyne. Ta det til deg, bygg på det, og gjør det bedre neste gang.

Ellers er tipset om 500px.com verdt å nevne igjen. Finn portretter du liker og plukk dem fra hverandre. Ofte er det interessante mennesker, interessant setting og interessant lyssetting. Svært ofte pene piker.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...