mynthoon Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) Hei Tirsdags morgen våknet jeg opp med dott i øret, gikk vekk etter noen minutt. Tirsdags kveld kom dotten igjen og gjorde litt vondt. Dette har da vart sia tirsdag og nå så har jeg ikke hørsel i høyre øret pga dott/vondt i året. Er svært irriterende. Det jeg lurer på er om det er ørebetennelse? Hvor lenge varer ørebetennelse? Hva kan jeg gjøre for å få det vekk ? må jeg til legen? Endret 15. februar 2013 av mynthoon Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Gå til lege, jeg tipper det er en klump med ørevoks som må skylles ut. Hadde det samme for noen måneder tilbake og var slik du beskriver. Lenke til kommentar
mynthoon Skrevet 16. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2013 Viss jeg ikke går til lege, hvor lenge varer betennelsen da tro? er jo ikke akuratt vondt bare litt irriterende ^^ Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Jeg gikk en uke før jeg ville ha hørselen tilbake på det øret, ble aldri bedre av seg selv. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 (endret) Er du forkjølet og tett i nesen? Da er det ikke uvanlig at litt slim tetter igjen gangen mellom mellmøret og svelget slik at trykket ikke jevner seg ut, noe som føles som en dott i øret. Litt ubehag eller smerte eller heller ikke uvanlig. Om du går til legen får du sannsynligvis bare beskjed om at det går over, med mindre det er en idiot av en lege som vil gi deg antibiotika, noe du absolutt ikke trenger. Siden du har nedsatt hørsel er det også mulig at det er ørevoks, men du må for all del ikke bruke q-tips. Du kan prøve å skylle med litt lunkent vann, men pass på at du legger hodet godt over en stund slik at alt får renne ut. Endret 16. februar 2013 av Kontorstol Lenke til kommentar
hean Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Opplevde akkurat det samme i fjor og varte 2-3 uker uten at jeg gikk til lege. Gjorde aldre veldig vondt men klødde en del... brukte Q-tips for å rense litt av og til. Lenke til kommentar
mynthoon Skrevet 16. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2013 Er du forkjølet og tett i nesen? Da er det ikke uvanlig at litt slim tetter igjen gangen mellom mellmøret og svelget slik at trykket ikke jevner seg ut, noe som føles som en dott i øret. Litt ubehag eller smerte eller heller ikke uvanlig. Om du går til legen får du sannsynligvis bare beskjed om at det går over, med mindre det er en idiot av en lege som vil gi deg antibiotika, noe du absolutt ikke trenger. Siden du har nedsatt hørsel er det også mulig at det er ørevoks, men du må for all del ikke bruke q-tips. Du kan prøve å skylle med litt lunkent vann, men pass på at du legger hodet godt over en stund slik at alt får renne ut. ja har tett nese og forkjølet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå