superr Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Hei. Jeg har kjøpt fototapet som har ferdig lim på baksiden. Denne skal limes på finerplate (bare å fukte baksiden av tapetet). Men har prøvd å klistre den opp på plata, men får ikke tapeten til å feste seg. Kanskje det er for dårlig lim? Hva skal jeg gjøre for å få tapeten til å feste seg på finerplata? Lenke til kommentar
superr Skrevet 15. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2013 Ehm... Tapetlim? Får muligens prøve med tapetlim. Men er det noen som vet om det blir bedre feste hvis jeg maler finerplata før tapeten limes på? Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Har ikke kjenskap til "fototapet". Sjekk anbefaling fra produsent! Men gennerelt, så skal en ikke tapetsere direkte på "sugende" flater. Så minimum et strøk maling, er noemalt å anbefale. Normalt må det også sparlkes over skjøter, hull etter spiker/skruer, o.l. Og så males over. Holder da med å male over sparkelflekkene. Forutsetter da at overflaten på finneren, er jevn nok, til din tapet. Noen tynne papirtapeter viser den minste ugjevnhet/feil i platene. I værste fall, må hele platen/platene helsparkles. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå