tomsi42 Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Hvis du finner et godt tilbud på Sigma 30mm f/2.8 til din NEX, så anbefaler jeg en sådann. Den vil du ha stor glede av om kvelden. Lenke til kommentar
Niels_Moller Skrevet 6. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2013 Hvis du finner et godt tilbud på Sigma 30mm f/2.8 til din NEX, så anbefaler jeg en sådann. Den vil du ha stor glede av om kvelden. Det virker meget fint og med meget fine anmeldelser oven i købet. Prisen i Danamrk liggre omkring 1450 kr. Det vil jeg overveje kraftigt. Tak for tippet. Lenke til kommentar
Niels_Moller Skrevet 17. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2013 Netop hjemkommet fra Egypten med masser af billeder i kassen. Langt overvejende meget fine billeder, kameraet er meget let at bruge, selv min kone har fået smag for at tage kameraet og skyde løs Den Egyptiske sol er meget kraftig, en typisk optageindstilling midt på dagen hedder ISO100, f.6,5, lukketid 1/800. Dog driller billeder med blitz mig lidt, motiver med afstand på ca. 2-3-4 m. bliver meget fint belyst. Er motivet for tæt på, så bliver lyset for kraftigt og farverne bliver for blege. Der er forskellige blitz indstillinger, og jeg er i tvivl om hvad der bruges hvornår: Der er Autoblitz, Blitz til udfyldning, Blitz Slow, Blitz Rear. Hvidbalancen står til Auto (AWB), hvor god er den til at analysere motivet? Vinder jeg noget ved at sætte dem på indstillingen til blitzbilleder? Lysmålemetoden står standard på Multi, men der kan også vælges Center og Spot. Der er vedlagt lidt billeder, så kan I få lyst til at rejse også I billedet fra receptionen er jeg imponeret over blitzens rækkevidde. Til gengæld kan jeg ikke få lyset til at række på hotelværelset (billedet med sengen.) Billedet af den lille familie i beduinteltet er for lyst, men afstanden er kort og baggrunden er brun. Natbilledet af manden med ild gav store udfordringer med hensyn til fokusering. Billedet er håndholdt på lang lukketid. Natbilledet af stranden og palmerne er med lukketid på 30 sek. Det tog kameraet 30 sek. at efterbehandle billedet efterfølgende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå