Gå til innhold

Beyerdynamic Dt770 på et Asus Xonar STX


Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjøpt meg et Asus Xonar STX Essense :) også har jeg da et spørsmål...

 

Jeg gikk til innkjøp av et Beyerdynamic DT770 Jubileums 32 ohm's utgave for en stund tilbake..

 

32 ohm pga at jeg brukt en laptop :p...

 

Nå begynner jeg å tenke på om jeg kanskje burde fått tak i 80ohm'en? Kan noen forklare meg hvorfor eller ikke?

 

Da må jeg ta en prat med netshop. Hehe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At ohm er en enhet for impedans skulle du ha lært på skolen. 32 eller 80 ohm er uten betydning for lyden på dette kortet så lenge du velger rett impedans i Xonar Audio Center.

 

Merkelig påstand du kommer med "mann" ;) Skulle ha lært på skolen :p Gikk du lydlinjen da?

Nei dette er ikke normal kunnskap,

 

Care to explain how to do that eller må jeg google?:)

 

Hvordan kan 32 eller 80 ohm ikke ha noe å si, når impedans er ohm, du snakker litt over deg selv.

 

 

The phileo towards sophia. Philosophy ;)

Lenke til kommentar

Du må sette opp dette i Programmet Xonar Audio Center som er styringsprogrammet for kortet. Ja, du har satt det opp riktig hvis du har hodetelefoner med impedans lavere enn 64 ohm.

I denne tråden finner du alt du lurer på om dette kortet og alt du ikke har tenkt å spørre om:

http://www.head-fi.org/t/421890/the-xonar-essence-stx-q-a-tweaking-impressions-thread

Endret av aam01
Lenke til kommentar

Jeg snakker om grunnskolepensum. ;)

32 eller 80 ohm har ikke noe å si for lyden så lenge du velger rett verdi i Xonar Audio Center. Det er jo nettopp for å kunne tilpasse kortet til forskjellige typer hodetelefoner at du har denne valgmuligheten.

 

Ironisk nok var jeg "hjemmeskolert" fra 9 til 10 pga personlige årsaker. Så "grunnskole" prinsippet med ohm og impedans lærte jeg nok ikke da ;)

 

Høres bra ut :) Da skjønner jeg ikke hvorfor noen her på Hardware "forguder" mer ohm. :)

 

Takk for svar og for lettere forståese på "problemet" :)!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...