Serverballe Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) Hei Jeg kjører ZNC irc BNC på serveren min og på klienten kjører jeg et scipt som logger meg automatisk på når jeg åpner programmet. on 1:start: { server 192.168.1.13 PORT BRUKER/efnet:PASSORD server -m 192.168.1.13 PORT BRUKER/quakenet:PASSORD server -m 192.168.1.13 PORT BRUKER/undernet:PASSORD Problemet her er at dette kun logger meg på når jeg er på lokalnett og ikke ekstern ip. Er det noen måte å legge inn at når jeg får "unable to connect" går den over til å koble til ekstern ip i stede? Endret 15. februar 2013 av Serverballe Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Du kunne jo lagd deg et vertsnavn hos dynip eller noe sånt, så har du overstyrt oppslaget i ruteren din... Så eksternt ville minbnc.dynip.com peke til <ekstern ip> men internt ville minbnc.dynip.com peke til 192.168.1.13 Lenke til kommentar
Serverballe Skrevet 15. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2013 Da fant jeg løsningen(vedlagt under) Men takk for forslaget ChristianW on 1:start: { server <IP> <PORT> <BRUKER/efnet:PASSORD> } on 1:connect: { server -m <IP> <PORT> <BRUKER/quakenet:PASSORD> server -m <IP> <PORT> <BRUKER/undernet:PASSORD> } on 1:connectfail: { server <extIP> <PORT> <BRUKER/efnet:PASSORD> server -m <extIP> <PORT> <BRUKER/quakenet:PASSORD> server -m <extIP> <PORT> <BRUKER/undernet:PASSORD> } Lenke til kommentar
Serverballe Skrevet 15. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) Trodde jeg hadde den.... men så feil kan en ta. Tenkte ikke over at når serverene under :connect: kobler til kjøres samme rutine igjen... og igjen... og igjen.... Noen som har ide hvordan å komme rundt dette? Endret 15. februar 2013 av Serverballe Lenke til kommentar
Serverballe Skrevet 15. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) DA var det løst! trippelsjekka denne gangen før jeg poster Endte opp med å bruke en if setning som sjekker ip adressen min (den er satt til statisk på routeren). dersom ip er lik kobler den til lokal, også satt jeg else og ekstern on 1:start: { if ($ip == localip) { server <IP> <PORT> <BRUKER/efnet:PASSORD> server -m <IP> <PORT> <BRUKER/quakenet:PASSORD> server -m <IP> <PORT> <BRUKER/undernet:PASSORD> } else { server <extIP> <PORT> <BRUKER/efnet:PASSORD> server -m <extIP> <PORT> <BRUKER/quakenet:PASSORD> server -m <extIP> <PORT> <BRUKER/undernet:PASSORD> Endret 15. februar 2013 av Serverballe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå