Gå til innhold

Test: Sony Xperia Z

Anbefalte innlegg

Jeg tenker meg å benytte meg av tilbudet OC-Freak skrev om (fikk en mail tidligere forrige uke).

Har sliten iPhone 4, men skal ihvertfall ha android-telefon nå, IOS er bra men tror jeg vil like android bedre. Vurderte HTC One eller vente litt å se, men tror jeg skal ha denne. Den ser ekstremt bra ut, og selv om det kommer noen telefoner om 1-2 måneder tror jeg denne selv med dårligere "stats" vil fortsatt være en bra telefon, måten den er bygget på å alt, i forhold til en evt. S4 tror jeg denne fortsatt er bra, hvis ikke bedre på noen områder som kvalitet.

Quad-Core 1,5 GHz, Full-HD....osv sier jo seg selv at dette vil være en av de beste på markedet (Ikke i prosessor og slikt men hvordan den er) i en god stund, selv med telefoner som Galaxy S4.

Jeg tror/håper at det er et godt kjøp, kan jo kommentere hva dere synes å :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror/håper at det er et godt kjøp, kan jo kommentere hva dere synes å :-)

Jeg tror at uansett hvilken toppmodell du kjøper i dag så vil du få mer enn nok kraft til det man møtte ønske. Jeg har i dag en Galaxy S3 som nærmer seg ett år gammel og jeg har aldri savna noe power i den. Jeg skal ha en Xperia Z, men det er ikke i søken etter CPU/GPU-kraft jeg bytter ut S3en. HTC One er sikkert en god telefon det også.

Lenke til kommentar

Da ble denne bestilt i dag via jobben. Har pr i dag en Galaxy Note og Xperia Z virker som en god arvtager for min del(kunne godt for en note 2 også, men Z'en ser hakket bedre ut på alle måter).

Fikk dere testet kvaliteten på høyttaleren på toppen og mikrofonen? Leste et eller annen test hvor disse 2 ble totalt slaktet, men har ikke sett dette nevnt i noen annen test.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg satt og venta på det, Den ene dagen er de kjøpt og betalt av Apple. Den neste dagen er de kjøpt og betalt av Sony. Tredje dag er det Samsung. Und So Weiter ad infinitum.

Jeg tror jeg går og lager meg en foliehatt.

Før du begynner på hatten tror jeg du burde sjekke hvilke firma som faktisk annonserer. Eller tror du slike "erfarne teknologijournalister med lang fartstid" ikke lever av annonsepakker, til forskjell fra aktører som f'eks Lyd & Bilde eller gamespot? Neida, jeg må nok ta på foliehatten om jeg er såpass paranoid kynisk at jeg tror penger er av betydning i en av de mest inntektsrike teknologibransjene i Norge, der kvasiprofesjonelle "anmeldere" atpåtil har mest påvirkningskraft. Hvor mange gidder kjøpe en mobil med terningkast 4 uprøvd, liksom?

Skulle tro du av alle har vært her lenge nok til å huske en tid hvor "journalistene" var mer sparsommelige med superlativene, skjønt det var vel før tek.no tok over styringen.Tragisk

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Da ble det en slik på meg også. :)

Jeg liker ikke mobiler der man ikke kan skifte batteri, hadde egentlig tenkt å gå for Galaxy S3 4G, men den er for plastikk for meg. Sony'n ser veldig bra ut, utseende passer meg midt i blinken, og et stort pluss att den er vanntett.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Bestilt denne på telenormobil.no nå. De kjører et ganske greit tilbud for folk som allerede har Komplett L. 1299,- + 12*100kr må sies å være en god deal. Står beregnet leveringstid på ca en uke, men regnet med det blir å ta noe lengre tid..

+1 her også.

Det festlige er at jeg mailet butikken til Telenor dagen før og spurte etter pris og leveringstid på Xperia Z, svaret var:

"Per dags dato vet vi desverre ikke når Sony Experia Z vil bli tilgjengelig i Nettbutikken eller hva den vil koste.

Ha en fin dag."

Dagen etter kom det en tilbudsmail fra Telenor med Xperia Z og actioncam og alt det der. De har neppe laga mailen samme dag som de sendte den så internkommunikasjonen er ikke helt på høyden... Uansett, 1299,- +1200,- dyrere abb i 12 mnd = 2500,-

Nesten så billig at det er for godt til å være sant!

Lenke til kommentar

En meget bra pris, bestilte fra telenor selv.

Får man forresten automatisk med microsimkort hvis man ikke har dette fra før?

Jeg fikk nytt simkort i posten i går, så ja, Telenor kaster rundt seg med Sim-kort og sender automatisk ut kort om du bestiller en telefon med Micro- eller Nanosim. Dog er sistnevnte mest for eldre og de som kjøper seg nybegynnertelefon.

Lenke til kommentar

Jeg fikk nytt simkort i posten i går, så ja, Telenor kaster rundt seg med Sim-kort og sender automatisk ut kort om du bestiller en telefon med Micro- eller Nanosim. Dog er sistnevnte mest for eldre og de som kjøper seg nybegynnertelefon.

Atpåtil så må man legge 500kr mer på bordet for å få seg en slik nybegynnertelefon hos telenor :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har bestilt denne. Det jeg er mest redd for er billedkvaliteten. Har hatt mest Samsung Androider, og liker veldig godt bildet på deres skjermer. Har hatt noen HTC'er tidligere, men først ved One X ble jeg fornøyd med skjermen der. Så hvordan er denne i forhold?

Mer lyssterk enn amoled

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...