Gå til innhold

Test: Sony Xperia Z

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At du har kjøpt en Xperia V har ingenting i en tråd om Xperia Z å gjøre.

Kan være det, men:

Det er rapportert om samme type problem, de bruker noe av samme teknologien og det er samme leverandør - og service!

Teknologene som driver med den slags SW synes det virker likt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hatt mobilen i litt over en uke nå (lilla, nyyydelig)

Veldig fornøyd med den, men er en ting som plager meg litt, og det er når jeg bruker blitz på bilder så kommer det et veldig "unaturlig" gjennskinn. Nesten som om det er tåke på linsa. Uten blitz blir bildene flotte.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmm, hatt denne i en og en halv måned, er ikke spesielt fornøyd. Positive med denne er kamera, ta flotte bilder. Negative er at det tar lang tid før skjermen slår seg på ved bruk av av/på tasten, musikken hakker ved bruk av Spotify, kantete og det blir veldig fort riper i glasset.....!

Lenke til kommentar

Bra kamera? Har hatt telefonen siden release og kamera er det ene punktet jeg virkelig er misfornøyd med. Blasse og uskarpe bilder er gjennomgangsmelodien for meg. Skjermen, byggekvaliteten, samtalekvaliteten, batteritiden og størrelsen er alle ting jeg er veldig fornøyd med!

Aldri opplevd noen form for hakking ved bruk av Spotify. Ikke ved avspilling via Bluetooth heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sikker på at du har S4? :-P

Høres rart om man påstår at det lett oppstår riper når materialet er så hardt at det ikke er veldig mange ting som er tilstrekkelig for å ripe det opp.

Selv med forferdelig bruk og mykere glass så har jeg ikke fått riper på min S2. Ja bortsett fra den ene lille, som oppstod med et hardt møte med asfalten.

Lenke til kommentar

Her kommer vi med meninger om Sony Xperia Z, ikke Samsung's modeller. Til sammenligning så har HTC One X like dårlig glass som Xperia Z har. Mener jeg har lest et sted at Sony skal ha ripefritt glass? spiller for såvidt ikke noen rolle om sony reklamerer for det! Det at den er vanntett, er vel en ting som må sies å være positivt, noe annet er at det er j***** vanskelig å få lirket ut de små dekslene! Telefonen blir byttet inn asap.

Lenke til kommentar

Mener jeg har lest et sted at Sony skal ha ripefritt glass?

Ripesikkert er det nok ikke, men det er motstandsdyktig mot riper. Dvs, det skal litt til før man får riper i skjermen. De ripene du opplever er helt sikkert i filmen som sitter på skjermen. Sony leverer nemlig sine mobiler med film som sitter på glasset når du kjøper det (ikke så lett å se, men det er der), i tillegg til å legge ved en ekstra film i salgspakken.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette har jeg allerede forklart grundig i denne posten.

Det stemmer som Superparanoid sier, det er to plastbelegg. Det vanlige brukt for at skjermen skal være ren og pen når den er ny, og en under for å forhindre riper og sprekker i glasset.

Lenke til kommentar

Ripesikkert er det nok ikke, men det er motstandsdyktig mot riper. Dvs, det skal litt til før man får riper i skjermen. De ripene du opplever er helt sikkert i filmen som sitter på skjermen. Sony leverer nemlig sine mobiler med film som sitter på glasset når du kjøper det (ikke så lett å se, men det er der), i tillegg til å legge ved en ekstra film i salgspakken.

Nå er skjermbeskytteren med Sony Logoen fjernet, det ble noe annet, nå ble "ripene" borte også :w00t:

Lenke til kommentar

Mindre fettmerker, bedre respons fra skjermen, swiping og slikt er smoothere på glass kontra plast, og jeg har ikke fått noen riper etter at jeg fjernet plasten (det er ca en mnd siden og telefonen har hatt en tur i asfalten etter det). Nå synes jeg generelt at plastbeskyttelse på skjermen er noe dritt, det lugger når man swiper og gir dårligere respons og mer fingermerker så jeg har aldri hatt plast på noen av mine telefoner eller fjernkontroller eller display eller andre plasser hvor produsenten putter gjennomsiktig beskyttelsesplast.

Blir omtrent som å la være å ha sex med dama for å spare hu til nestemann...

Lenke til kommentar

Akkurat, takker. For hun på videoen mente at det ble enda verre fettmerker uten plastbelegget, men det kan være tilfeldigheter (i.e. så ikke ut som om det var godt sjekket egentlig), og at det kanskje er forskjeller mellom T og Z. Blir vel å kanskje teste dette når jeg får skaffet meg en nål eller lignende.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...