Gå til innhold

Test: Sony Xperia Z

Anbefalte innlegg

Det er greit å ha en subjektiv mening om at man syns kameraet er bra, men når man sammenligner det med tilsvarende telefoner er det lite å rope hurra for. Sammenlignet med telefoner jeg har hatt før blir detaljene veldig borte. Det jeg riktignok er veldig fornøyd med er hvor godt kameraet presterer når det er lite lys, og da spesielt frontkameraet. Sammenlignet med S2 og Galaxy Note er det et hav av forskjell. Kommer godt med når man er glad i å bruke snapchat, hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har dessverre ikke sammenlignet med annet enn LG Optimus 4x og Lg Optimus 2x 3D som er mine tidligere telefoner. Synes mobilen tar klare og fine bilder, og jeg mener den tar bedre bilder enn disse to. Jeg så tydelig forskjellen på S4 og Xperia Z i din sammenligning, men jeg er ingen bildefyr egentlig så jeg vet vel egentlig ikke så mye hva jeg snakker om.

Her er forøvrig to bilder jeg har tatt med Xperia. Jeg synes de ser bra ut.

post-163290-0-38220900-1363883333_thumb.jpg

post-163290-0-69592000-1363883380_thumb.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

.

Hadde likt å se et HDR bilde av første motiv da. Mulig å gjøre det?

Det jeg reagerer mest på er at ingen av de bildene ser det ikke ut som om kamera forsøker å fokusere på noe. Så hele bilde er "myk/uklar" over hele.

Jeg håper det er fordi du kanskje glemte å velge å fokusere på noe?

Endret av AvidGamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har skaffet meg en Xperia Z og hadde store forventninger til den.

Det første som slo meg var at skjermen ble så tåkete når man så den fra siden, men har nu forstått at fjerner man den innerste plasten så skal dette være løst.

Jeg liker å legge kabal på telefonen og har lastet ned flere apper med Solitaire, men alle sammen har samme problemet med at når man flytter kortene så er det stadig vekk at de henger en stund før de faller på plass.

Jeg har også en samsung S3 og har lastet ned de samme appene der, og der fungerer de helt supert alle sammen.

Er det noen som har opplevet det samme og eventuelt kan laste ned noen apper og prøve.

Kansje noen kan gi en forklaring på hvorfor dette skjer.

Denne telefonen skulle jo ha nok av prosessor kraft til at dette skulle kunne fungere fint.

Litt irriterende når man kjøper en så pass dyr telefon og har store forventninger til den.

Lenke til kommentar

Har skaffet meg en Xperia Z og hadde store forventninger til den.

Det første som slo meg var at skjermen ble så tåkete når man så den fra siden, men har nu forstått at fjerner man den innerste plasten så skal dette være løst.

Jeg liker å legge kabal på telefonen og har lastet ned flere apper med Solitaire, men alle sammen har samme problemet med at når man flytter kortene så er det stadig vekk at de henger en stund før de faller på plass.

Jeg har også en samsung S3 og har lastet ned de samme appene der, og der fungerer de helt supert alle sammen.

Er det noen som har opplevet det samme og eventuelt kan laste ned noen apper og prøve.

Kansje noen kan gi en forklaring på hvorfor dette skjer.

Denne telefonen skulle jo ha nok av prosessor kraft til at dette skulle kunne fungere fint.

Litt irriterende når man kjøper en så pass dyr telefon og har store forventninger til den.

Der der med apps som ikke fungerer alltid er en del på youtube som forteller at det har med Full-HD altså 1920x1080 pixler at ikke alle apps støtter dette enda siden det er "såpass nytt"..

Tiden leger nok disse sår også skal du se ;)

Lenke til kommentar

Hei! Er det bare min Xperia Z som har litt dårlig WIFI rekkevidde?

Av og til funker nettet mens jeg sitter i klasserommet og andre ganger ikke, da det sier at den ikke har signal selvom alle andre i klassen har det.

4G fungerer som det skal det er bare WIFI jeg har småproblemer med.

Er dette noe som går an å fikse med en oppdatering eller noe, og opplever dere det slik med deres Xperia z?

Lenke til kommentar

Hei! Er det bare min Xperia Z som har litt dårlig WIFI rekkevidde?

Av og til funker nettet mens jeg sitter i klasserommet og andre ganger ikke, da det sier at den ikke har signal selvom alle andre i klassen har det.

4G fungerer som det skal det er bare WIFI jeg har småproblemer med.

Er dette noe som går an å fikse med en oppdatering eller noe, og opplever dere det slik med deres Xperia z?

Jeg kan dessverre (for deg) ikke si at jeg kjenner meg igjen. Jeg opplever langt bedre dekning på WiFi (og 3G) enn med Galaxy S3.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sony V har store tekniske problemer. Inntil det er løst bør en avstå fra å kjøpe telefonen. Noen hevder nå at Sony Z har samme problemet.

Telefonen; Sony V, slår seg av flere ganger om dagen. Enda verre er det at den blir varm som en kokeplate - og kun for eget batteri. Du brenner fingrene. Brannfarlig?

Sony klarer ikke å løse problemene, og de har heller ingen vilje til å bytte en helt ny telefon. Styr unna!

Lenke til kommentar

Det var noen som rapporterte at Xperia Z kunne skru seg av og deretter være "død" like etter at den kom ut. Sony sendte derimot ut en oppdatering som fikset problemet noen få dager etter lansering. Nye telefoner som selges i dag er med oppdateringen installert.

At du ikke liker telefonen er greit, men ikke spre usannheter.

Lenke til kommentar

Det var noen som rapporterte at Xperia Z kunne skru seg av og deretter være "død" like etter at den kom ut. Sony sendte derimot ut en oppdatering som fikset problemet noen få dager etter lansering. Nye telefoner som selges i dag er med oppdateringen installert. At du ikke liker telefonen er greit, men ikke spre usannheter.

Du tar feil!

Jeg har kjøpt telefonen (Sony V) for noen dager siden fordi den virket veldig bra og fikk god test. Telefonen er delikat!

Når jeg går Sony på klingen bekrefter de at de holder på med å løse problemet med at den slår seg av. Usannheter?

Og enda verre: Jeg synes aldeles ikke at det er noe greit at telefonen svir fingrene! At Sony vil prøve å reparere 3 ganger, som de har rett til etter lovteksten, synes jeg er dårlig! En splitter ny telefon til NOK 4000.

Jeg kommer til å holde alle oppdatert om dette. Det er min rettighet som misfornøyd kunde. At du er fornøyd med din Z må da være veldig bra, både for deg og Sony.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...