Gå til innhold

Test: Sony Xperia Z

Anbefalte innlegg

Da var Sony Z bestilst fra Djuice.no : )

vet noen hvor lang tid de bruker på å få sendt den? Bor i Stavanger, bestilte på lørdag, nå står det kun at meldingen er motatt men at Posten ikke har sendt mobilen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faen for en bomtur idag.. Bare 2 dager etter lansering er Xperia Z utsolgt her i Sandefjord.

Nå angrer jeg at jeg ikke holdt av 1 på elkjøp. Kunne fått tele2 med 1kr,- for telefonen og 499,- per måned.

ÆSJ! Jeg var på elkjøp, Expert, Spaceworld, Teknikkmagasinet og Telekiosken haha.. Bare 1 dag etter jeg skulle se om det var noe å hente på Galaxy S4 så er telefonen selvsagt utsolgt..

Skulle få inn varer på torsdag på Spaceworld så satser på en Xperia Z da ;)

Lenke til kommentar

Nei det bare ser sånn ut

edit: Jeg skal ha den men de hadde den ikke på lager siden ble så fort utsolgt :) Så ikke kom her og si noe annet :)

Jeg bare reagerte da jeg så hvordan du forsvarte mobilen tidligere. Ved å si at dittogdatt er helt supert osv. Du vet egentlig ikke hvordan en slik mobil er før du har eid den en stund, selv tester og omtaler forteller ikke hele historien hva gjelder kvalitet, support og bruk. Det kunne minne litt om en fanboy som har bestemt seg for en mobil og ikke vil høre et eneste negativt ord om den, det var bare det jeg reagerte på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, jeg som har eid telefonen ei stund kan fortelle at jeg ikke har stort å klage på. En liten bug i software gjør at om man kommer borti "mute"-knappen på skjermen før man legger på en samtale, så starter neste samtale med muting på, uten at ikonet tilsier at mute er aktivert. Jeg trodde først det var feil på mikrofonen men alt fungerte jo igjen etter en restart. Senere oppdaget jeg at jeg ofte trykte litt for langt opp på skjermen, "legge på"-knappen var lengre opp på Galaxy Nexus.

Har vent meg til hvor knappen er nå så det skjer ikke mer, regner også med at Sony fikser slik i neste oppdatering at mute alltid er av når en ny samtale startes.

Også er panorama-kamera-funksjonen litt smartere i vanilla Android enn i Sonys kamera-app.

Ikke mye å klage på gitt...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bare reagerte da jeg så hvordan du forsvarte mobilen tidligere. Ved å si at dittogdatt er helt supert osv. Du vet egentlig ikke hvordan en slik mobil er før du har eid den en stund, selv tester og omtaler forteller ikke hele historien hva gjelder kvalitet, support og bruk. Det kunne minne litt om en fanboy som har bestemt seg for en mobil og ikke vil høre et eneste negativt ord om den, det var bare det jeg reagerte på.

Skjønner deg veldig godt jeg.. Testa telefon som sagt (Ikke at det gir grunnlag og standpunkt for å kunne hele tlf) Men der og da var jeg imponert og angret meg nå i etterkant at jeg ikke holdt av 1 på elkjøp fordi konferransen til Samsung S4 kom 2 dager etterpå, Så ville se hva som var så bra med den.. :p

Sier heller ikke Xperia Z er perfekt og håper de som leser det jeg skriver skjønner det.. ;) Men noen dårlig tlf det er det ikke. Syns ikke tele2's tilbud er så aller verst heller.

Når jeg kjørte rundt igår og forhørte meg så 2 av 5 butikkene vi har i byen som selger telefoner var autorisert telenor forhandler og de innrømmet selv at de kunne "IKKE" matche tilbudet :hrm:

ANYWAYS POINT IS, Får håpe jeg får anskaffet meg denne iløpet av Torsdagen, Spaceworld skulle få nytt parti med varer da, Og elkjøp neste uke. Uansett jeg vil ha den, Og så enkelt er det.

Lenke til kommentar

Skjønner deg veldig godt jeg.. Testa telefon som sagt (Ikke at det gir grunnlag og standpunkt for å kunne hele tlf) Men der og da var jeg imponert og angret meg nå i etterkant at jeg ikke holdt av 1 på elkjøp fordi konferransen til Samsung S4 kom 2 dager etterpå, Så ville se hva som var så bra med den.. :p

Sier heller ikke Xperia Z er perfekt og håper de som leser det jeg skriver skjønner det.. ;) Men noen dårlig tlf det er det ikke. Syns ikke tele2's tilbud er så aller verst heller.

Når jeg kjørte rundt igår og forhørte meg så 2 av 5 butikkene vi har i byen som selger telefoner var autorisert telenor forhandler og de innrømmet selv at de kunne "IKKE" matche tilbudet :hrm:

ANYWAYS POINT IS, Får håpe jeg får anskaffet meg denne iløpet av Torsdagen, Spaceworld skulle få nytt parti med varer da, Og elkjøp neste uke. Uansett jeg vil ha den, Og så enkelt er det.

Tele2 er håpløse! :( Bytta fra tele2 til netcom, aldri vært så fornøyd før!:)

har xperia Z i hvit selv forøvrig som en av de få i Norge, så vidt det er meg kjent. Vant den på en lanserings fest med Sony, flaks for meg med tanke på at S3en min tok kvelden samme dag :)

Lenke til kommentar

Plastbelegget som sitter over glasset (ikke den man tar av i starten) ripes veldig lett opp. Det er dette belegget som gjør at endel av Xperia-modellene markedsføres som "shatter resistant". Tar man av dette går det altså bort. Kort fortalt er dette pga. plasten holder eventuelt glasstøv/biter fra småskader på glasset på plass. Mineralglass knuser veldig fort når ting begynner å løsne.

Den gir også grusomt mye fingermerker, og mye gjenskinn, så det kan være ønskelig å ta den av og bytte mot et annet og bedre plastbelegg. På Sony Xperia T/V(S?) følger det faktisk med et som er bedre.

Om det er samme glass som på Xperia T/V(S?) så er skjermen forøvrig ikke "ripesikker", men "scratch resistant". Stor forskjell. Har en Xperia V, men har ikke tatt av plastbelegget over glasset enda, så kan ikke si om det stemmer for min modell eller Z, men det er litt kjedelig at det ikke er ordentlig oleophobic coating á S3. Se video for mer info rundt skjerm/glass på Xperia T/Z (og derfor litt V).

Om du tar av den "originale" folien, så vil jeg anbefale deg å investere i Copter sin folie! Den sitter godt og merkes ikke når du bruker mobilen ^^
Lenke til kommentar

Tele2 er håpløse! :( Bytta fra tele2 til netcom, aldri vært så fornøyd før! :)

har xperia Z i hvit selv forøvrig som en av de få i Norge, så vidt det er meg kjent. Vant den på en lanserings fest med Sony, flaks for meg med tanke på at S3en min tok kvelden samme dag :)

Da må du gjerne fortelle meg hva du mener er håpløst :)

Fordi det jeg finner håpløst er når Netcom og Telenor er dyrere.

Veldig enkelt, Vi tar utgangspunkt i Fastpris MEDIUM konseptet hos alle 3. Hos Netcom koster telefonen å kjøpe 999,- Da er det 499,- i mnd og totalpris etter 12mnd = 6987,- kr. Da er det 400/400/800mb(Kun 3mnd siden er kampanje og så ned til 400mb) av MIN/SMS/DATA inkludert.

Hos Telenor selvsagt enda bedre, Komplett M der telefonen å kjøpe koster 1799,- da er det 499,- i mnd og totalpris

etter 12mnd = 7187,- kr. Da er det 600MIN/400SMS/800MB(1600MB inkl første 3mnd)

Hos tele2 koster telefonen 1,- å kjøpe, 499,- med fastpris medium og 5988,- kr i totalpris. Da er det 600MIN/600SMS/600MB inkludert.

Per idag har jeg chess on flex. Koster 350,- ca måneden. Har flexa det til fribruk på data, Og minimalt på ringing og tekstmeldinger. Jeg sier opp dette abo, og legger på 150kr i måneden og får en splitter ny Xperia Z med bedre abo. enn det jeg har idag :) (Bruker ikke datatrafikk så mye lenger siden har fått tråløst ruter) Smart.. og blir mye mer fornøyd :)

Tele2 bruker både Netcom dekning (som gjør det veldig bra med støtte for 4G) telefonen støtter jo dette, Og i tilegg network norway dekning. Så jeg får "bedre" dekning enn hva jeg har idag :) Chess bruker kun Netcom dekning.

Noe mer enn dette kan ikke jeg forlange. Syns det er knallbra. Del gjerne dine tanker om hvorfor du syns tele2 suger med meg.

Eneste er at jeg IKKE gidder kjøpe fra nettbutikken dems, Skulle det bli noe kluss med tlf, Går jeg heller til elkjøp's sitt verksted å leverer den inn der. I og med at jeg har vært kunde såpass lenge får jeg gode fordeler :)

(Mye bedre enn å sende inn tlf til tele2 via posten)

Og de selger jo og tilbyr med dette abo. i butikken uansett :)

Lenke til kommentar

Dekningen til Telenor er helt overlegen dekningen til Netcom. (uenig? Prøv å bo i Nord-Norge et år.). Det at Telenor tilbyr Bank-ID på mobil gjør også valget veldig enkelt. Har hatt One Call før, og selv om de leier nett hos Telenor så er det aldri like stabil dekning som når man er kunde hos Telenor. Da får jeg bar leve med at de ikke er billigst.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kort oppsummering etter en dag: Batteriet er ikke helt fantastisk bra, mobilen sluker strøm når du bruker den til surfing osv(klar over at batteriet trenger etpar utladinger før det er max)

Skjermen er helt utrolig bra, dette med innsynsvinkel ble en heller liten greie for meg, det er kanskje hakket svakere enn konkurrentene. Uansett ikke betydelig. Vanvittig bra på video også, bevegelser er smoothe og fargene er bang on.

Menyer og touchfunksjonen funker som det skal på en telefon til 5000kr. Det meste går smooth og den er svært presis. (mye pga den store skjermen)

Kamera var svært bra, selv under dårlig lys. Raskt å navigere i menyer og å ta bilder, slipper å vente på LG kameraet mitt lenger SWEET.

Senere vil jeg sikkert komme innom med med nye opplevelser :)

Den virker svært solid til tross for den lave vekten og ligger fint i handa.

Edit: Det er svært lett å dekke til høytaleren, og da kommer det nesten ikke lyd ut av den i det hele tatt.

Dekningen til Telenor er helt overlegen dekningen til Netcom. (uenig? Prøv å bo i Nord-Norge et år.). Det at Telenor tilbyr Bank-ID på mobil gjør også valget veldig enkelt. Har hatt One Call før, og selv om de leier nett hos Telenor så er det aldri like stabil dekning som når man er kunde hos Telenor. Da får jeg bar leve med at de ikke er billigst.

Du kan låse deg til Telenornettet med onecall om du vil. Jeg har opplevd svært stabil dekning etter det, bor i utkanten av drammen og har ikke dekning i det hele tatt med Network Norway som nett.

Endret av Mammakamelen
Lenke til kommentar

Det er stygt å lyve til folk at kameraet er svært bra. Det er faktisk pill råttent når det kommer til detaljer.

Her har jeg tatt meg friheten til å croppe ut et utsnitt i full zoom fra et mye større bilde hvor S4 sammenlignes mot Z. Bra? -Nei

PS! klikk på utsnittene for forumsiden gjorde dem til thumbnails. Men selv på thumbnails ser man det tragiske. Går det virkelig an å sette pris på slikt på et "flaggskip"?

post-131485-0-80868100-1363816988_thumb.jpg

post-131485-0-15927500-1363817005_thumb.jpg

Xperia Z nederst og S4 øverst

Hele sammenligningen finner man på http://www.gsmarena....eview-910p6.php

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...