Gå til innhold

Er dette PlayStation 4-kontrollaren?


Anbefalte innlegg

Mulig jeg har rare hender siden jeg ikke plages av batteriboksen på Xbox 360 kontrolleren.

Men den kan gjøres mye mindre eller nesten fjernes helt ved å bruke samme batteri som i Dualshock 3 kontrolleren til Playstation.

 

Når det gjelder kontrolleren på bildet så er det nok bare en mockup.

På samme måte som at jeg faktisk tro det er en developer konsoll på det bildet. Altså en boks som inneholder spesifikasjonene til den faktisk PS4.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første slik vil ikke spaken se ut, de vil polere mye ting på den først sån at den ikke ser ut som en leke for 5 åringer.

 

Og for det andre de som bruker Sony mest elsker spaken og er derfor de ikke har endret den siden den kom ut.

 

Visst de hadde laget den helt lik Xbox kontrollen ville de tapt design kampen og Playstation ville bli sett på som en hermegås

 

Så plis dere med store hender slutt og spam hver side om denne Xbox 360 kontrollen

Lenke til kommentar

Om de fortsetter med samme designet som vanlig, burde de i alle fall lage noen større versjoner for oss med litt større hender. 360-kontrolleren er nesten perfekt. Ved lang bruk blir den også litt slitsom, men PS3-kontrolleren er helt ubrukelig for meg. Både analoger og skulderknapper buler utover, noe de ikke burde. Dårlig ergonomi, og lite effektivt. Det siste er at analogene er feil plassert, i alle fall den på venstre, der har 360 gjort det hakket bedre. På PS3 er det D-paden som er i hovedfokus, som blir teit når den nesten aldri blir brukt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Totalt uenig om de analogene. Parallelle stikker er det mest naturlige. Ekstremt enig med skulderknappene.

Parallelle eller ikke parallelle stikker er bare en vane sak. Jeg spiller like bra med begge deler. Foretrekker Xbox sin spake pga størrelsen på den, PS sin blir litt i minste laget for min del å fører til at jeg blir sliten i tommelen ganske fort.

Hadde PS kommet ut med flere størrelser så hadde jeg blitt en lykkelig hobo :)

Lenke til kommentar
DualShock-designet sidan analogstikkene blei implementerte på tampen av PSOne-epoken

Analogstikkene komme med Dual Analog Controller i tidlig 1997, DualShock kom i sent 1997 og PSOne kom i 2000. PlayStation heter PlayStation, PSOne er slim-versjonen lansert etter PlayStation 2.

 

EDIT: Dette er garantert en prototype.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Trist å se at stikkene er plassert på samme måte som DS spakene. Jeg er veldig fornøyd med XBox spakene, og jeg har mange ganger gjort valg av hvilken konsoll jeg skal kjøpe spill til basert på spakene. Å ha asymetriske stikker føles mer naturlig. DS'en virker som om den ikke er bygd for å brukes, den ser stilig ut, men praktisk er den ikke, med triggere som er buet feil vei og stikker som er konvekse framfor konkave slik at tommlene synker nedi. En annen ting som er snedig med Xbox kontrolleren er at det er utbyttbare batteripakker slik at man alltid kan ha et oppladet batteri på lur slik at man slipper ledningene, kanskje ikke så viktig, men iallefall ikke negativt. Har ikke opplevd å treffe batteripakken med fingrene, men det burde ikke være noe problem å gjøre denne mindre nå... Jeg håper dette bare er tull, og at spakene er vesentlig forbedret, hvis ikke kommer jeg nok en gang til å lete etter Xbox lignende spaker til Sony'en min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ekstremt stygg, men vil jo vise seg hvordan den blir i faktisk bruk (om dette representerer endelig design)

 

AtW

 

Når de først skal lage ny kontroller, kan de finne på noe bedre enn dette. Likte ikke det jeg såg.

Kontrolleren er avgjørende hvilken platform jeg spiller mest på.

 

Du vet utvalget av tredjepartskontroller er godt på de fleste plattformer? Eller kanskje du burde spille på PC, som har flest native kontrollere, og overganger til alle konsollkontrollerene i tillegg?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...