Nizzen Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Kan jo fortelle at offsett, eller "+150mhz" gir forskjellig hastighet på forskjellige kort. Så det beste er å skrive hva slags hastighet man faktisk har, og ikkje "+150" eller hva dere bruker. 1 Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Kan jo fortelle at offsett, eller "+150mhz" gir forskjellig hastighet på forskjellige kort. Så det beste er å skrive hva slags hastighet man faktisk har, og ikkje "+150" eller hva dere bruker. sant nok, men det gir jo en pekepinn alikevel da. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 sant nok, men det gir jo en pekepinn alikevel da. Når variansen mellom forskjellige 670-kort kan være på godt over 100MHz er det en rimelig dårlig pekepinn... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 helt riktig. Ikkje i nærheten av pekepinn. Lenke til kommentar
Bmwtic Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Der kan du se! Har lagt til andre tall i min opprinnelige post nuh! Er det disse talla dere er ute etter? 1062/1770. 1 Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Når variansen mellom forskjellige 670-kort kan være på godt over 100MHz er det en rimelig dårlig pekepinn... tror ikke det er 100 mhz variasjon hvis 2 kort har lik offset...kansje 20-30 mhz maks Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 tror ikke det er 100 mhz variasjon hvis 2 kort har lik offset...kansje 20-30 mhz maks http://www.overclock.net/t/1282229/does-higher-kepler-boost-value-higher-core-oc-potential-need-input/0_30 26MHz mot 143MHz er mer enn 100MHz, og dette er på ingen måte et stort utvalg. Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 http://www.overclock...need-input/0_30 26MHz mot 143MHz er mer enn 100MHz, og dette er på ingen måte et stort utvalg. ja mellom boost og "reel" boost. er det jo masse. men jeg mener at kort med samme offsett. f.eks 1035 mhz på core, og 1100 i boost, vil mest sansynlig for nogenlunde lik "reel" bost, Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 ja mellom boost og "reel" boost. er det jo masse. men jeg mener at kort med samme offsett. f.eks 1035 mhz på core, og 1100 i boost, vil mest sansynlig for nogenlunde lik "reel" bost, Nogenlunde er ikke holbart når man kan få tak i nøyaktige tall. Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Nogenlunde er ikke holbart når man kan få tak i nøyaktige tall. skal man ha nøyaktige tall så må man ta med temp også da. siden reel boost går etter tempen. men hvis det er så nøye for noen så er det bare å regne det Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 ja mellom boost og "reel" boost. er det jo masse. men jeg mener at kort med samme offsett. f.eks 1035 mhz på core, og 1100 i boost, vil mest sansynlig for nogenlunde lik "reel" bost, Les posten jeg linket til en gang til, så ser du hvorfor posten din feiler. Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Les posten jeg linket til en gang til, så ser du hvorfor posten din feiler. har lest. kan ikke se at min post "feiler" men jeg har gitt opp å diskutere med deg for lenge siden.... Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 skal man ha nøyaktige tall så må man ta med temp også da. siden reel boost går etter tempen. men hvis det er så nøye for noen så er det bare å regne det Nå har jeg ikke nvidia selv, men burde da vel ikke være ett problem å finne ut hvilken klokkefrekvens kortet faktisk har boostet seg til? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 har lest. kan ikke se at min post "feiler" men jeg har gitt opp å diskutere med deg for lenge siden.... Alle GTX 600-kort med GPU Boost har en Boost-verdi som er konstant uansett temperaturer og strømforbruk, tallet (max boost - boost clock) vil være det samme uansett hvilket offset du kjører i Precision X eller MSI Afterburner. Posten jeg linket til brukte formelen (max boost - boost clock) for å vise hvor stor varianse Nvidias kvalitetskontroll tillater. Max boost viser til den høyeste klokkefrekvensen som oppnås på siste Turbo-"bin" mens boost clock er tallet GPU-Z viser. Var det enklere å forstå? Det viser seg i praksis at Nvidia tillater at "samme" GTX 670 topper på alt fra 1006MHz til 1123MHz, i mine øyne er dette rimelig råtten praksis, men det ble godt mottatt av pressen så hva vet vel jeg? Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Nå har jeg ikke nvidia selv, men burde da vel ikke være ett problem å finne ut hvilken klokkefrekvens kortet faktisk har boostet seg til? nei det er jo bare å se på afterburner...men boosten synker jo hvis tempen stiger...setter jeg viftene på fuldt så klarer jeg å holde maks boost som er 1228 hele tiden..men jeg liker ikke såå mye bråk, så jeg lar tempen stige til ca 80 grader, men da synker boosten til 1215, og noen ganger til 1202 hvis tempen stiger et stykke over 80. ser jo lite forskjell i ytelse, men det viser at boosten ikke altid er den samme. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Med mine kort så justeres boosten ned når korta blir over 70 grader. Men det var før jeg fikk vannkjøling på de 3 korta Med evga precision x så kan man sette at boosten skal være på hele tiden. Dette liker jeg best, fordi da går den ikkje opp og ned. Vannblokker er bestillt til de 2 Titan korta jeg får om et par dager, så da blir det prioritering på max hastighet for å si det slik Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 (endret) Med mine kort så justeres boosten ned når korta blir over 70 grader. Men det var før jeg fikk vannkjøling på de 3 korta Med evga precision x så kan man sette at boosten skal være på hele tiden. Dette liker jeg best, fordi da går den ikkje opp og ned. Vannblokker er bestillt til de 2 Titan korta jeg får om et par dager, så da blir det prioritering på max hastighet for å si det slik mener du at man kan tvinge maks boost selv ved høy temp ? er det kun mulig i evga percision ? nei det kunne man vist ikke.. Endret 28. februar 2013 av Blazer Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Her slenges varians litt frem og tilbake. Det er vel mer korrekt å kalle det for maks og min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå