Gå til innhold

Overbelastet P4 boxed kjøler?

Choo

Anbefalte innlegg

Hei

jeg klokket min p4 2.4 til 3060mhz. etter det har tempraturen steget 20*C.. under vanlig arbeid og litt Diablo 2 lod ligger tempen på ca 60*C.

Før lå den på rundt 40*C.

Er den blitt overbelastet eller no slikt? Noen som har P4 kjølere og anbefale? som ikke bråker for mye men har effektiv kjøling? Ikke black delta vifter..

mvh

André.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hey! Jeg har samme HK og CPU som deg, men hos meg forsvinner lyden når overklokkinga er høyere enn 2700MHz uansett hvordan jeg vrir og vender på det.. Bruker du onboard lydkort eller har du disabla det? Jeg bare drømmer om å komme i nærheten av 3GHz.. :)

Lenke til kommentar

Mezzy<< Du må flashe bios før du OC veldig høyt da forsvinenr ikke onboard lyden, jeg trengte ikke flashe men det var visst litt foskjellig fra hk til hk... noen er heldige andre ikke.

Fikk meg til 3ghz kjempelett jeg men så var det da kjøleren som ikke virker orntlig... hm... men hvorfor vil ikke boxed vifta ta una varmen lenger? jeg har jo klokka ned.

Men nå kom jeg akkurat på, jeg har ikke satt ned vcore. Kanskje det har noe med saken og gjøre! ?

mvh

Choo.

Lenke til kommentar

Kan ikke fatte at folk klager på boxed vifta hele veien... klokka min P42.8 til 3.4 uten at tempen øka i det hele. RPMen på vifta øka dog betydelig (Corecell) men jeg ligger på 40C ved spilling.

Har et ganske bra Lian-Li kabinett som gir ypperlig luftstrøm men jeg kan ikke tenke meg at det kan ha mye å si..?

Lenke til kommentar
Hei

jeg klokket min p4 2.4 til 3060mhz. etter det har tempraturen steget 20*C.. under vanlig arbeid og litt Diablo 2 lod ligger tempen på ca 60*C.

Før lå den på rundt 40*C.

Er den blitt overbelastet eller no slikt? Noen som har P4 kjølere og anbefale? som ikke bråker for mye men har effektiv kjøling? Ikke black delta vifter..

mvh

André.

Jøss, maskinen din blir varmere pga. overklokking? Det var jo merkelig. Ang. Vcore så kjørte en P4 2,53B jeg hadde på 1,500V, tror ikke du skal gå opp til 1,625 med standard kjøling nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...