Choo Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Hei jeg klokket min p4 2.4 til 3060mhz. etter det har tempraturen steget 20*C.. under vanlig arbeid og litt Diablo 2 lod ligger tempen på ca 60*C. Før lå den på rundt 40*C. Er den blitt overbelastet eller no slikt? Noen som har P4 kjølere og anbefale? som ikke bråker for mye men har effektiv kjøling? Ikke black delta vifter.. mvh André. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 zalman 7000alcu fra www.microplex.no og ja, det er boxed vifta som ikke klarer å ta unna varmen Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Swiftech MCX4000B er en meget bra kjøler til Pentium 4. Koster litt, men er verdt det. En kamerat av meg har den og han er storfornøyd. Anbefaler også Arctic Silver 3 (Kjølepasta). Lenke til kommentar
Mezzy Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 hey! Jeg har samme HK og CPU som deg, men hos meg forsvinner lyden når overklokkinga er høyere enn 2700MHz uansett hvordan jeg vrir og vender på det.. Bruker du onboard lydkort eller har du disabla det? Jeg bare drømmer om å komme i nærheten av 3GHz.. Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Swiftech MCX4000B er en helt RÅ kjøler! Har den selv, og ligger skjeldent mer enn ett par grader over romtemp.. Kan anbefale den på det sterkeste! Magnus Lenke til kommentar
Choo Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Mezzy<< Du må flashe bios før du OC veldig høyt da forsvinenr ikke onboard lyden, jeg trengte ikke flashe men det var visst litt foskjellig fra hk til hk... noen er heldige andre ikke. Fikk meg til 3ghz kjempelett jeg men så var det da kjøleren som ikke virker orntlig... hm... men hvorfor vil ikke boxed vifta ta una varmen lenger? jeg har jo klokka ned. Men nå kom jeg akkurat på, jeg har ikke satt ned vcore. Kanskje det har noe med saken og gjøre! ? mvh Choo. Lenke til kommentar
F4en Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Kan ikke fatte at folk klager på boxed vifta hele veien... klokka min P42.8 til 3.4 uten at tempen øka i det hele. RPMen på vifta øka dog betydelig (Corecell) men jeg ligger på 40C ved spilling. Har et ganske bra Lian-Li kabinett som gir ypperlig luftstrøm men jeg kan ikke tenke meg at det kan ha så mye å si..? Lenke til kommentar
gnus Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 offtopic : ka ti kommer det p4 overklokke proget ? Lenke til kommentar
darkducks Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 hva har eg gjort galt med installasjonen av min swiftech mck 4000b?? eg ligger på 67 grader på load :o .. like mye som boxed kjøler... har eit abit ic7 og 4 kabinettvifter,, oppå siwftechen har eg papst 37db!! hjelp!!! Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 hva har eg gjort galt med installasjonen av min swiftech mck 4000b?? eg ligger på 67 grader på load :o .. like mye som boxed kjøler... har eit abit ic7 og 4 kabinettvifter,, oppå siwftechen har eg papst 37db!! hjelp!!! Du har husket termisk pasta eller "goop"? Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Anbefales MIST black silence? Er det noen som har det? Så det fikk 6/6 på overklokking.no Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Fatta ikkje ka som e galt med boxed vifta nei (bortsett fra lyden) har enda ikkje sett tempen gå over 40 uansett ka eg har gjort. Lenke til kommentar
Choo Skrevet 16. september 2003 Forfatter Del Skrevet 16. september 2003 når jeg kommer hjem i dag skal jeg prøve å sette ned vcoren til normal, den står på1.625 mens vanlig er vel 1.60? vet ikke hvor myed et har og si , men kommer ikke på annet å prøve. Choo. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Heijeg klokket min p4 2.4 til 3060mhz. etter det har tempraturen steget 20*C.. under vanlig arbeid og litt Diablo 2 lod ligger tempen på ca 60*C. Før lå den på rundt 40*C. Er den blitt overbelastet eller no slikt? Noen som har P4 kjølere og anbefale? som ikke bråker for mye men har effektiv kjøling? Ikke black delta vifter.. mvh André. Jøss, maskinen din blir varmere pga. overklokking? Det var jo merkelig. Ang. Vcore så kjørte en P4 2,53B jeg hadde på 1,500V, tror ikke du skal gå opp til 1,625 med standard kjøling nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå